Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Las Palabras Interrogativas
Frase de la semana Phrase of the week No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea? -No la tengo. No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea?
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper.
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Para hacer ahora Identifiquen:
Calentamiento (warm-up)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Día 67 Writer’s Workshop. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Vámanos  Answer the following questions without talking. Please be sure to write your name and the date on your paper.  If you need to use the restroom.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
The following slides introduce the new verb IR.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (review packet if you didn’t turn it in.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Día 57 Stem Changing Verb Conjugation. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)

Yo soy … Alejandro es… Me gusta... Yo soy artístico/a. Yo soy bajo/a. Él es sociable. Me gusta nadar y bailar.

La Agenda Students will: Show mastery on their unit 2 quiz Identify interrogative vocabulary

Quiz Remain silent. If you have a question, raise hand. When finished, raise hand; you will work on quiz reflection.

¿quién?

¿qué?

¿dónde?

¿cuándo?

¿por qué?

¿cómo?

¿cuál?

¿Qué? ¿Cómo es Paula? ¿Quién es Francisco? ¿Cuál marcador?

Las mini-pizarras

¿cuál? which?

Las mini-pizarras ¿quién? who?

Las mini-pizarras ¿dónde? where?

Las mini-pizarras ¿cuándo? when?

Las mini-pizarras ¿por qué? why?

Las mini-pizarras ¿cómo? how?

Las mini-pizarras ¿qué? what?

Las mini-pizarras who? ¿quién?

Las mini-pizarras what? ¿qué?

Las mini-pizarras when? ¿cuándo?

Las mini-pizarras why? ¿por qué?

Las mini-pizarras where? ¿dónde?

Las mini-pizarras how? ¿cómo?

Las mini-pizarras which? ¿cuál?

Las mini-pizarras ¿______ es Sasha? Quién

Las mini-pizarras ¿______ es el almuerzo? (el almuerzo = lunch) Cuándo

Las mini-pizarras ¿________ eres fuerte? Por qué

Surrender on seis For this activity, we will use dice (each pair gets one). One parter will be rolling as fast as they can, trying to get a 6 The other will complete work as fast as they can. Once a 6 is rolled, they switch. When one person finishes, the other checks for mistakes.

Who? What? Which? How? When? Where? Why? ¿Dónde? ¿Cuándo? ¿Por qué? ¿Cómo? ¿Quién? ¿Cuál? ¿Qué? Quién dónde Cuándo Cuál Qué Cuál Cómo Por qué Quién Cuál Dónde Por qué Cómo Quién

¿Por qué eres inteligente? ¿Quién es Paul?

Tarea Like always, YOU HAVE HOMEWORK TONIGHT. PUT IT IN YOUR AGENDA BOOK RIGhT NOW. Make flashcards of the question words! Make sure to include a sample sentence! This homework is due next class, no excuses, no exceptions.

AdiÓs (exit ticket) Once you receive the adiÓs, you may begin. DO NOT refer back to your notes— this is a time to see how much you have learned. KEEP QUIET—those around you need to concentrate. IF YOU FINISH EARLY, WORK ON YOUR HOMEWORK.

Sr. Pelota Remember, throw underhanded Ask a question –¿CÓmo te llamas? –¿De dÓnde eres? – ¿CÓmo estÁs? –¿QuÉ Te Gusta Hacer? –¿QuÉ tiempo hace hoy? –¿CÓmo Eres?