Hoy es el ____ de _____ de 2015 El Tema: Vamos a México El Objetvo: I can describe what activities I prefer to do using the stem-changing verbs “querer,”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Stem Changing Verbs/ Vocab Review
Advertisements

El centro comercial shopping center, mall. el centro comercial la tienda ir de compras.
El Condicional.
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
ADJETIVOS DEMOSTRATIVOS y la ropa
La Ropa.
Regular "ar" Verbs.
WARM UP 1 What do the following mean in English? –1. el suéter –2. las botas.
¡Hola, buenos días! ¡Bienvenidos a la clase de español! Agenda: Doblar el papel para la a la campana. Hacer la a la campana 44. La bienvenida. Escribir.
La Tienda El Centro Commercial Ir De Compras El Precio Pagar.
Stem-Changing Verbs e – ie.
Avancemos 1 Unidad 4, Lección 1 página 213.
Jeopardy Vocabulary e-ie~ Boot verbs Direct object- What is it? DOPs- Re-write the sentence Translations Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
Spanish Clothing Presentation La Ropa. la ropa clothes/clothing.
La Ropa.
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Empecemos 1.Yo __________ (dormir) 2.José y yo _______(pedir) 3.Tú ___________(empezar) 4.La comida_________(costar) 5.Ellos ______ (querer) 6.Vosotros.
Capitulo 3; La Ropa [Clothing] By Alexis Stowe,.
Capítulo 7A Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
CHAPTER 8 CLOTHING & VERBS. la blusa blouse las botas boots.
Capítulo 7A Tarjetas de vocabulario.
Stem-changing/irregular/-ar verbs
Shorts Los pantalones cortos. New Nuevo Blouse La blusa.
La Ropa.
Los verbos de bota Stem-changing verbs
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
Antes del examen.. querer Yo _____________ comer galletas para el almuerzo. querer quer quier quiero.
El Condicional. El condicional To talk about what you could, or would do, use the conditional tense. 1. The conditional helps you to talk about what would.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Using adjectives as nouns SPN II. In English… We do this all the time! For example… – Would you like the green shirt or the blue one? In the sentence.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.
Direct Object Pronouns U4.1. Direct Object - What??? She buys the book. She buys… She buys it. THE BOOK What???
Antes del examen.. querer Yo _____________ comer galletas para el almuerzo. querer quer quier quiero.
Hoy es martes. La fecha es el 11 de marzo LA PREGUNTA: Lean la caja de pronunciación en la página trescientos veintinueve. Explain what the letter z sounds.
EL OBJETIVO DE HOY LOS ESTUDIANTES VAN A PODER DESCRIBIR LA ROPA QUE LLEVAN EN ESPAÑOL Escriba oraciones completas con los siguientes verbos. Write complete.
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
Stem-changing verbs SPN 8 Sports and Leisure Unit.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
Capítulo 2A ¿Cómo te preparas?. ¿A ver si recuerdas...? La ropa: El abrigo los guantes los calcetines La blusa la sudadera la falda La camisa el suéter.
Vocabulario de 7A Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Hoy es_____, _____de __________ Tema: Clothing vocabulary Objective: SWBAT use clothing and colors vocabulary to talk about what they and others wear Para.
El Condicional. El condicional To talk about what you could, or would do, use the conditional tense. The conditional helps you talk about what would happen.
Present Tense -ar Verbs Singular forms
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
Objetivo: How do we describe what we want and what we prefer? Hagan Ahora: El video de los verbos e>ie.
PENSAR, PREFERIR, QUERER STEM CHANGING VERBS E TO IE BY SRA. PEREZ.
Expressing Possession Using de Expressing possession using de In English, we express possession by adding ‘s to the noun that refers to the possessor.
ESPAÑOL 1 – 4.1 VOCABULARIO DE LA LECCIÓN. TALK ABOUT SHOPPING EL CENTRO COMERCIAL ¿CUÁNTO CUESTA (N)? CUESTA (N)… EL DINERO EL DÓLAR THE SHOPPING MALL.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Llevar + Ropa + Colores To wear + Clothing + Colors.
Actividades 9.4. Label as Listening #1: Do not label as activity 1 Watch this video and write down Spanish vocabulary words about clothing and colors.
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
E – ie stem changing verbs Remember that whenever you conjugate “tener” you add an “i” to some of the forms? There are other verbs that do that too. Cerrar.
Transcripción de la presentación:

Hoy es el ____ de _____ de 2015 El Tema: Vamos a México El Objetvo: I can describe what activities I prefer to do using the stem-changing verbs “querer,” “preferir” and clothing vocabulary. Para Empezar: Escribe 3 artículos de ropa que tú quieres comprar de la foto. Modelo: Yo quiero comprar los pantalones marrones

la ropa clothing

la camisa shirt

la camiseta T-shirt

la chaqueta jacket

el gorro winter hat

los jeans jeans

los pantalones pants

los pantalones cortos shorts

el sombrero hat

los zapatos shoes

Las botas

El reloj

Los cordones de zapato

El cinturón

quiero quieres quiere queremos quieren

prefiero prefieres prefiere preferimos prefieren

quieren quieres queremos

quiero queremos empieza empiezan prefiero prefieres queremos pienso La tienda cierra

Un viaje a México You will visit México with your family over Spring break as part of an exciting, whirlwind adventure. You’ve already determined that you will stay one week but you will only have time for 1 activity! Subir a la Pirámide del sol en Teotihuacán. Pasear en Trajinera en Xochimilco. Ir al Museo Frida Kahlo Ir a un concierto en Bellas Artes Ver el fútbol en el Estadio Azteca Visitar la Quebrada en Acapulco

Pirámide del sol en Teotihuacán nLQA

Trajinera en Xochimilco

Museo Frida Kahlo

Bellas Artes

Estadio Azteca

Quebrada en Acapulco

First circle which activity you would like to do the most. Next use the verb querer to write what you would like to do Ejemplo: Yo quiero ir al Museo Frida Kahlo…

Complete the graphic organizer labeling one outfit that you will buy for one of the activities you’ve chosen. LA actividad Ejemplo: Para ir a la Quebrada en Acapulco La ropa Prefiero el vestido verde Prefiero el sombrero amarillo Prefiero las chanclas marrones Parte 2

Parte 3: ¿Qué prefiere tu compañero? Formen grupos de dos Pregunta a tu compañero(a) que prefiere. Nombre¿Cúal actividad prefiere? ¿Cúal ropa prefiere? Mary Mary prefiere ir a la Quebrada en Acapulco Prefiere el vestido verde, el sombrero amarillo, las chanclas marrones

Reflexión Escribe que prefieres Modelo: Yo prefiero la hamburguesa 1. or 2. or 3. or