¿De qué color es tu fruta favorita?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué tipo de comida te gusta?
Advertisements

Vocabulario: Colores In this slideshow, you will review words and expressions related to colors.
¿De qué color…?.
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
Festejemos Los Días Festivos En EEUU. Hazlo Ahora Knowledge You Should Bring to Class: Escribe en español: a.The days of the week b.The months of the.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Saquen la tarea p. 67 en el libro Descubre 1 ejercicio 5.
las medidas de seguridad
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
lugares importantes y los empleados
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Las frutas y los colores
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Daily Routine Assessment-Monday!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Calentamiento: The following song is about what Manu Chao likes. How do you think you say “I like” in Spanish?
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
A comer 8.1  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Transcripción de la presentación:

¿De qué color es tu fruta favorita? Las frutas y los colores Me gusta / No me gusta….

Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary expressions to identify fruits and colors Select the appropriate grammar structures to discuss which fruits you like to eat and which fruits you do not like to eat

Student Learning Agenda: At the end of this lesson, I should be able to: Identify fruits and colors Tell which fruits I like to eat and which fruits I do not like to eat Ask and respond to basic questions about likes and dislikes

DO IT NOW #1 HAZLO AHORA Knowledge you should bring to class: You should already know the colors of the rainbow. Demonstrate your ability to identify the colors by labeling the colors of this rainbow: Pre-Assessment of Today’s Lesson: Using your highest level of proficiency, identify the following fruits, their colors and tell if you like/dislike eating them:

VAMOS A APRENDER EL VOCABULARIO

La Manzana Mi fruta favorita es la manzana roja. Me gusta la manzana verde y No me gusta para nada la manzana amarilla.

Me encanta la naranja anaranjada.

El Plátano / El Guineo Me gusta más or menos el guineo amarillo, pero a los monos les gustan mucho los plátanos amarillos.

La Pera Me gusta muchísimo la pera verde pero no me gusta la pera café. A mi amiga, le gusta la pera amarilla.

Vamos a Repasar el Vocabulario

¿Qué fruta es? ¿De qué color es la fruta? ¿Te gusta?

Mi fruta menos favorita es la piña amarilla.

Me gusta mucha la fresa roja.

Mi fruta favorita es el coco blanco.

La Sandía Me gusta comer la sandía roja en el verano.

Vamos a Repasar el Vocabulario

¿Qué fruta es? ¿De qué color es la fruta? ¿Te gusta?

No me gusta comer las cerezas rojas para nada.

Me gusta comer el durazno melecotón con mi familia.

No me gusta comer la papaya rosada.

La Frambuesa Me gusta muchísma comer la frambuesa roja cuando hace buen tiempo en la primavera.

Vamos a Repasar el Vocabulario

¿Qué fruta es? ¿De qué color es la fruta? ¿Te gusta?

Me gusta comer el mango anaranjado porque es delicioso.

La Toronja Me gusta un poco comer la toronja rosada en la mañana para el desayuno.

Las Uvas Me encanta las uvas moradas pero me gusta más o menos las uvas verdes.

Las Moras Me gusta mucho comer las moras azules con las fresas y las frambuesas.

Vamos a Repasar el Vocabulario

¿Qué fruta es? ¿De qué color es la fruta? ¿Te gusta?

Vamos a Practicar el Vocabulario

Actividad #1 You will be given 30 seconds to sculpt the fruit of your choice. When time runs out your teacher will ask you to perform the following tasks: Identify your fruit Identify the color of your fruit Tell if you like or dislike the fruit You should answer using your highest level of proficiency and can even add more description than the minimum requirements. Can you answer using lists of words, words and phrases, basic sentences, or more descriptive sentences?

Actividad # 2 Imagine you are the owner of a “supermercado” and you are trying to decide what fruits you should sell at your store. Interview your clients to find out what fruits they like and dislike. For this activity, you should ask and answer questions using your highest level of proficiency.

Actividad Final La Tarea Before exiting the class, find a partner to complete this oral activity: Person 1: Name a fruit Person 2: Tell what color this fruit is Person 1 & 2: Tell if you like or dislike this fruit ****Be ready to share your answer aloud using your highest level of proficiency! Practice Worksheet ¿Qué fruta es? ¿De qué color es la fruta? ¿Te gusta?