Unit # 1: Introducing Yourself

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Edad Age.
Advertisements

Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
tenemos tienes tenéis tiene tienen tener= to have Yo tengo
Propósito # 23: ¿Qué es un pronombre? Actividad Inicial:
Los Pronombres Personales
“To Be” verbs in Spanish
¿Quién eres? Who are you?.
Gustar- To like (to please)
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
Roseman Spanish Verbs review, Intro to Irregular verbs, Ser vs. Estar, Question words.
1 Unit # 1: Welcome Concept: Adapting Topic # 1: Greeting each other Objectives: students will be able 1.to say hello/goodbye, it is a pleasure, likewise,
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Unidad 2.2 You use interrogative words (who, what, where, and so on) to ask questions.
¡REPASAMOS! DIRECT OBJECT PRONOUNS: ME-meNOS-us TE-youOS-you all Spain LO, LA- heLOS, LAS- them sheyou all you formal it.
Thank you for taking my classes
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Los complimentos Pronombres del objeto directo Pronombres del objeto indirecto Pronombres reflexivos.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Subject pronouns Who is doing the action.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Subject Pronouns and the Verb Ser. Subject Pronouns Singular 1 st person:yo (I) 2 nd person:tú (you informal) él (he) 3rd person: ella (she ) usted (
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Gustar, Interesar, Aburrir.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Preguntas y respuestas
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
Write a list of AT LEAST 3 Spanish-Speaking Countries.
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
El verbo “ser”. Verbs in Spanish conjugate, meaning that they change form based on their subject.
Subject Pronouns (Pronombres) ALL things have two qualities: which tells us who, and.. PersonNumber which tells us how many Singular Plural.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Apuntes el 29 de octubre Los pronombres sujetos (subject pronouns): yonosotros nosotras túvosotros vosotras usted (Ud.)ustedes (Uds.) élellos ellaellas.
Subject Pronouns Pronombres Personales
Capítulo Cinco El Ritmo de la Vida Páginas
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
SPN I Oct. 3 E-book Chapter 2 p 2 ► act. 6 act 7 Make a work puzzle based on your project (like a test based on your information)
Unit # 1: Introducing Yourself
Unit # 1: Introducing Yourself
Topic # 1: Greeting each other Objectives: students will be able
Transcripción de la presentación:

Unit # 1: Introducing Yourself Concept: Communicating Review # 1:  Talking about yourself Objectives:     students will be able say their name, nationality, age, birthday, where they live and with whom talk briefly about other members of the family and pets

Unit # 1: Introducing Yourself Assessments:   Oral assessment:  Students will do a dialogue with their teacher, and they need to achieve the above objectives. Written assessment: Students will be assessed on one or several of the following: grammar, vocabulary words, reading comprehension, and written task. Project:  Students will perform a short skit in front of the class.  The skit will be about introducing themselves.

Lectura # 1:  Me presento Go to grammar guide Hola. ¿Qué tal? Me llamo Carlos y soy español. Tengo dieciséis años y mi cumpleaños es el 10 de enero. Vivo en Madrid con mis padres y mis dos hermanos. Mi hermano mayor tiene veinte años y se llama Jorge. Mi hermano menor se llama Nacho. Tiene catorce años. El otro miembro de la familia es el perro que se llama Fede. Tiene cinco años y me gusta mucho. Adiós. Click here for Reading # 2 about María Click here for questions about Carlos. Click here for questions about Maria.

Lectura # 2:  Me presento Go to grammar guide Hola. ¿Como están? Me llamo María y soy de Argentina. Soy de Buenos Aires, la capital. Tengo diecisiete años y vivo con mi madre, Gloria, con mi abuela y con mu hermana Pili. Ella tiene dieciocho años. No tengo mucha familia porque mi madre es hija única y mis padres están divorciados. Mi padre vive en los Estados Unidos. No tengo ningún animal en mi casa porque vivo en un apartamento y no se permiten animales. Hasta luego. Click here for Reading # 1 about Carlos. Click here for questions about María.

Vocabulario y expressions Back to reading Vocabulario y expressions Hola/Adiós hi/goodbye ¿Cómo están? How are you all? ¿Qué tal? How are you? Cumpleaños Birthday Vivo I live Padres parents hermanos brothers mayor oldest Menor youngest otro other miembro member

Vocabulario y expressions Back to reading 12. Madre Mother 13. Abuela Grandmother 14. Hermana Sister 15. mucha a lot 16. Hija daughter 17. Única Only 18. divorciados divorced Ningún no Vivo I live Padres parents 22. Vive lives 23. No se permiten are not allowed24. 24. Hasta luego see you later 25. Luego after

Nosotros/as (we) nosotros (only males or male and female) Subject pronouns Singular Yo (I) Tú (you) él/ella (he/she/it) usted (You formal) Plural Nosotros/as (we) nosotros (only males or male and female) nosotras (only female) vosotros (You/Spain) Ustedes (you) ellos/ellas (they) ellos (only males or male and female) ellas (only female) Back to grammar guide

Verbo ser/to be(present) Singular yo (I) soy tú (you) eres él/ella (he/she/it) es usted (You formal) es Plural nosotros/as (we) somos vosotros (You/Spain) sois ustedes (you) son ellos/ellas (they) son Back to grammar guide

Verbo estar/to be(present) Singular yo (I) estoy tú (you) estás él/ella (he/she/it) está usted (You formal) está Plural nosotros/as (we) estamos vosotros (You/Spain) estáis ustedes (you) están ellos/ellas (they) estamos Back to grammar guide

Verbo vivir /live (present) Singular yo (I) vivo tú (you) vives él/ella (he/she/it) vive usted (You formal) vive Plural nosotros/as (we) vivimos vosotros (You/Spain) vivís ustedes (you) viven ellos/ellas (they) estamos Back to grammar guide

Verbo Tener/to have (present) Singular yo (I) tengo tú (you) tienes él/ella (he/she/it) tiene usted (You formal) tiene Plural nosotros/as (we) tenemos vosotros (You/Spain) tenéis ustedes (you) tienen ellos/ellas (they) tienen Back to grammar guide

Ahora es tu turno Practica con un compañero las lecturas en la lamina # 3 y la lamina # 4

Contesta las siguientes preguntas sobre Carlos Click here for Reading # 1 ¿Quién es el otro miembro de la familia? ¿Con quién vive Carlos? ¿Quiénes son Nacho y Jorge? ¿Por qué es importante el 10 de enero? ¿Carlos es de Colombia? ¿Por qué? Click to go to grammar guide

Contesta las siguientes preguntas sobre María Click here for Reading # 2 about María ¿Dónde está Buenos Aires y por qué es importante? ¿Qué 3 diferencias importantes hay entre la familia de María y la de Carlos? ¿María tiene perro? ¿Por qué? María puede visitar a su padre fácilmente. ¿Cierto o Falso? ¿Por qué? ¿María tiene más hermanos que Carlos? ¿Cierto o falso? ¿Por qué? Click here for Reading # 1 about Carlos Click to go to grammar guide

Palabras interrogativas básicas ¿Qué? What? ¿Cuándo? When? ¿Dónde? Where? ¿Cómo? How? ¿Por qué? Why? ¿Quién? Who? ¿Cuál? Which one? ¿Quiénes? Who are? ¿Con quién? With whom? Otras expresiones Hay are there Más _____ que more ____ than Cierto/falso true/false Porque because 1. Back to Maria’s questions Back to Carlos’ questions Back to grammar guide

Escribe un párrafo sobre ti. Incluye la siguiente información: Saludos Tu nombre, edad, y fecha de cumpleaños. País y ciudad donde vives. Con quién vives y si tu familia es grande o pequeña. El nombre de tus familiares y la edad de tus hermanos. Menciona si tienes mascota y su nombre. Si no tienes mascotas escribe por qué. Presenta esta información en una lámina de Power Point con tu foto. Envía la presentación por correo electrónico a falvarez@bifskorea.org Luego lee la presentación a la clase.

Verbo Escribir /to write (present) Singular yo (I) escribo tú (you) escribes él/ella (he/she/it) escribe usted (You formal) escribe Plural nosotros/as (we) escribimos vosotros (You/Spain) escribís ustedes (you) escriben ellos/ellas (they) escriben Back to grammar guide

Verbo Presentar /to present (present) Singular yo (I) presento tú (you) presentas él/ella (he/she/it) presenta usted (You formal) presenta Plural nosotros/as (we) presentamos vosotros (You/Spain) presentáis ustedes (you) presentan ellos/ellas (they) presentan Back to grammar guide

Verbo Enviar/to send (present) Singular yo (I) envió tú (you) envías él/ella (he/she/it) envía usted (You formal) envía Plural nosotros/as (we) enviamos vosotros (You/Spain) enviáis ustedes (you) envían ellos/ellas (they) envían Back to grammar guide

Verbo Poder/to be able to (present) Singular yo (I) puedo tú (you) puedes él/ella (he/she/it) puede usted (You formal) puede Plural nosotros/as (we) podemos vosotros (You/Spain) podéis ustedes (you) pueden ellos/ellas (they) pueden Back to grammar guide

Grammar guide Click the links below to review the following grammar: Subject pronouns Ser - to be Estar - to be Vivir – to live Tener – to have Presentar – to present Enviar – to send Poder – To be able to Interrogative words Commands: escribe, incluye, menciona, presenta, envía, lee.

Commands: escribe (write), incluye (include), menciona (mention), presenta (present), envía (send), and lee (read). The above words are verbs that are used when you want to give a command to the person you are talking to. Ejemplos: The pronoun (tú) is not written in before the command, but it is understood. Escribe una carta para el director. Incluye mi nombre en el correo electrónico. Menciona mi proyecto en la conversación. Presenta mi idea en la conferencia. Envía el dinero mañana. Lee el documento en la clase.