Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Second Grade Spanish High Frequency Words.
Advertisements

Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
¿Qué significa en inglés? HABLA CON UN COMPAÑERO.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
Apuntes el 9 de noviembre
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Demonstrative Adjectives and Pronouns
English Lesson 5.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Un repaso de Etapa prelimiar ¡Podemos hablar!. ¿Qué día es hoy? Hoy es ____________. lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo.
Walnalo Walnalo We will now do the National Anthem but you’ll need to rise. We will now do the National Anthem but you’ll need to rise.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
1.Sentía que muriera. (imperfecto - past)(imperfecto del subjuntivo) 1.Fue terrible que muriera. (pretérito - past)(imperfecto del subjuntivo) 3.Siento.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
El uso del artículo como sustantivo
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
You are Blessed to be you Eres Bendecido siendo Tu
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Cambridge Tests Useful Expressions Starters 3rd Term.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Unidad 11. When my aunt and uncle arrive, they will bring presents. Cuando lleguen mis tíos, traerán regalos. In case there is an emergency, leave the.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
No Soy Un Saltamontes I’M Not A Grasshopper
English Lesson 3.
Watercolors by Marcel Reynaert  To grow old is the only way to live for a long time.
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Natalia & Emelia & Esperanza. Aproximadamente, diez mil indegenous Mopan Indians viven en Guatemala y Belize.
U 2 Todavía no he encontrado lo que estoy buscando I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
The following slides introduce the new verb IR.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Paco en Pamplona Frank in Pamplona Por/By; Elayne Melanson.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Preguntas y respuestas
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Roleplay 3 El hotel. Background information You booked a room with a balcony and sea views in Alicante. When you arrive at the hotel, you find that your.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
JN. DE NS. “FANNY ANITUA” SECTOR: 02 ZONA: 08 C.C.T.: 15DJN1412Q
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Halloween

There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she said to her parents, "I have heard so much of the old witch that I will go and see her. People say she is a wonderful old woman, and has many marvelous things in her house, and I am very curious to see them."‘ Había una vez una niña que era muy deliberada y que no obedecieron cuando su ancianos habló de ella - así que ¿cómo podía ser feliz? Un día le dijo a sus padres: "He oído hablar mucho de la vieja bruja que voy a ir a verla. La gente dice que ella es una mujer de maravillosa, y tiene muchas cosas maravillosas en su casa, y yo soy muy curioso verlos. "‘

The girl, however, would not turn back at her parents' command, but went to the witch's house. When she arrived there the old woman asked her: "Why are you so pale?“ La niña, sin embargo, no dar marcha atrás a la orden de sus padres, pero fue a la casa de la bruja. Cuando llegó allí la anciana le preguntó: "¿Por qué estás tan pálida?"

"Ah," she replied, trembling all over, "I have frightened myself so with what I have just seen." "And what did you see?" inquired the old witch. “Ah,” respondió ella, temblando, "me he asustado tanto con lo que he visto." "Y qué ves?" preguntó la vieja bruja.

"I saw a black man on your steps." But her parents forbade her going, saying, "The witch is a wicked old woman, who performs many godless deeds - and if you go near her, you are no longer a child of ours.“ “Vi a un hombre negro sobre sus pasos." Pero sus padres le prohibieron ir, diciendo: "La bruja es una mala mujer de edad, que lleva a cabo muchas obras sin Dios - y si vas cerca de ella, ya no eres un niño de los nuestros."

That was a collier," replied she. "Then I saw a gray man." "That was a sportsman," said the old woman. Eso era un carbonero ", respondió ella. "Entonces vi a un hombre gris." "Eso fue un deportista", dijo la anciana.

" After him I saw a blood-red man." "That was a butcher," replied the old woman. "But, oh, I was most terrified," continued the girl, "when I peeped through your window, and saw not you, but a creature with a fiery head.“ "Después de él a un hombre de color rojo sangre." "Eso fue una carnicería", respondió la anciana. "Pero, oh, yo estaba más aterrorizado", continuó la muchacha-, cuando me asomé por la ventana, y vi que no, sino una criatura con cabeza de fuego. "

So saying the witch changed the little girl into a block of wood, and then threw it on the fire. When it was fully alight, she sat down on the hearth and warmed herself, saying: "How good I feel! The fire has not burned like this for a long time!" Diciendo esto la bruja cambió a la niña en un bloque de madera, y luego lo arrojó al fuego. Cuando fue completamente encendida, se sentó en la chimenea y calienta a sí misma, diciendo: "¡Qué bien me siento! El fuego no ha quemado así por mucho tiempo!"