LOS NIÑOS DE LA CALLE - SU HISTORIA En todo el mundo hay más de 30 millones de niños y niñas de la calle. Estos niños de la calle son los miembros más.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Español 2 20 de noviembre de 2013.
Hagan Ahora: Which stars are Latino/a or have Latino Heritage? Can you guess? Alexis Bledel Sara Paxton Pitbull Shakira Tatyana Ali Zoe Saldana Selena.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Tarjetas postales 4a projecto.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Draw the instructions Bring a picture of my face Do addition Worksheet (down on the farm) Study vocabulary.
Quasimodo: (son las doce)
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
World Language Survey 28 de abril de
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
Digital Photography: Selfie Slides
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Hola Papa! Espero que estés bien. Hay muchos problemas aquí en el pueblo. Hay muchos tiros por la noche, y Angelita está muerta. No puedo salir por la.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Miércoles el 11 de mayoToco la guitarra objetivo: to be able to say what people do, and to find out about some Mexican musicians Juan es un guitarrista.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Hoy es martes el 29 de abril de Español 3. La Campana Contesta en español con 2-4 oraciones completas: 1. ¿Cuándo tenías 5 años preferías columpiarse.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Exam format Unidad 4 etapa 1
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Digital Photography: Selfie Slides
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Draw the instructions Bring a picture of my face Do addition Worksheet (down on the farm) Study vocabulary.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Hoy es lunes el veinticuatro de agosto de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate into Spanish- thin, brunette, young, old, nervous Pregunta.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Transcripción de la presentación:

LOS NIÑOS DE LA CALLE - SU HISTORIA En todo el mundo hay más de 30 millones de niños y niñas de la calle. Estos niños de la calle son los miembros más vulnerables y menos protegidos por nuestra sociedad. A una edad joven ellos salen de sus casas por varias razones: el abuso, el abandono, la muerte de un padre, el secuestro, la guerra, o un desastre natural. Los niños salen a la calle en busca de ayuda y un futuro. Como dice Juanes en su canción, Juan buscó amor, honor, y perdón - pero el mundo no lo ayudó. El mundo lo olvidó. En la calle estos niños caen víctimas de las drogas, el crimen, el abuso sexual, la violencia, y el hambre.

Juanes’ CD Cover Procedures 1. Reread/Write a paragraph. What do you know about Juanes? Do some quick research online. Jot down the answers to these answers. What is happening in Juanes’ country? What does he write songs about? What does he do for the people in his country? 2. Pick a title. Think about your answers to the questions above. Pick a word or a phrase (group of words) that you think shows something that is important to Juanes. Remember, a CD title should send a message, but it should also be catchy. The title needs to be in Spanish, of course! 3. Pick a picture. What photo or illustration would go with the title you’ve chosen? You must draw/design the photo. 4. Draw the cover. On a blank piece of paper, draw a square that is about the size of a CD cover (five inches by five inches). Write the title and add the picture in the square. Don’t forget Juanes’ name. Juanes has a new CD coming out. And he wants YOU to design the cover! Project: Design a CD cover for Juanes’ next album.

Grading Rubric Writing Thoughtfully answered questions/10 points At least 7 sentences were written/10 points Neatly written or typed/10 points Cover Creative title/10 points Interesting picture/10 points Neatly designed/10 points Ms. Markham