Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Advertisements

ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
English Lesson 3.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
La comida del restaurante
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Objective: Talking about food in Spanish. 10 minutes. Slide 1 of 3 Translate to English using vocabulary sheet only. DO NOW: Write all your answers in.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Bell Work WB 4.5 E.
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and why

Las metas de hoy I can order a meal at a restaurant. – Apuntes – Escuchar: Take out orders – Leer: videohistoria – Hablar: ask, ask, switch

Vamos a un restaurante 7.10

Bienvenidos. ¿Está listo de pedir? No, necesito un momento por favor.

¿Cuál es el plato del d í a? El plato del d í a es…

¿Qué me recomienda? Recomiendo…

¿Qué vas a pedir? Me gustaría…

¿Y para beber? Quisiera…

Buen provecho.

¿Desea algo de postre? No gracias.

¿Algo más? Más … por favor. La cuenta por favor

¿Está inclu i da la propina?

¿Puedo pagar con tarjeta de crédito? No, solamente en efectivo.

Actividad 7.10A- Escuchar You are working at a restaurant in town doing take out orders that people call in over the phone. Several Spanish speaking people have called today. Listen to the orders and record what each person wants in ENGLISH.

Actividad 7.10A script 1.Quisiera 2 bocadillos de jamon y queso y una hamburguesa con papas fritas. Tambien, tres limonadas. Gracias. 2.Me gustaria una ensalada, una pizza, y dos galletas. Para beber, quiero 2 refrescos. Gracias 3.Quiero pescado y arroz. Tambien, quisiera una botella de agua. 4.Me gustaria una pizza con salchicha, champinones, y pimientos verdes. Para beber necesito dos te helados.

Actividad 7.10B- leer Videohistoria wkst – DO NOT WRITE ON THE HANDOUT!!! – Skim the reading. Write the MAIN IDEA in ENGLISH. Then write 1 detail from each picture in English. – Read out loud as a class being the different characters Luis Papa Mama Cristina Angelica Esteban – Answer questions on the back of the sheet in ENGLISH on YOUR piece of paper

Actividad 7.10C- Hablar You want to get a job at a Spanish restaurant so you can practice speaking Spanish! You decide to practice by taking orders using the questions your Spanish teacher taught you! Use ask, ask, switch cards

Turn in activities 1- take out orders 2- videohistoria 3- Ask, ask, switch 4- Teacher’s choice 5- Teacher’s choice 6- Student’s choice

Hoy es jueves, el 22 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Order a meal (food and drink) – Say “Enjoy your meal”

Las metas de hoy I can order a meal at a restaurant. – Hablar: get people their correct orders – Leer: favorite foods – Escribir: fill in the blank dialogue – Leer: jugo de aguacate – Escribir: picture sequence

Actividad 7.10D- Hablar Look at the menus and decide what you want to eat and drink (breakfast, lunch, OR dinner) Draw your choice of meal (FOOD AND DRINK) on a ½ sheet of paper. Do NOT write your name on it! Turn in to Mrs. Payton when finished

Actividad 7.10D- Hablar cont. It’s your first day at work in a SPANISH restaurant and you are extremely NERVOUS! Unfortunately you dropped all of the food tickets and don’t know who ordered what. Go around the room and ask “¿Qué pediste?” Answer “Pedí…” until you get YOUR picture. (look at the picture to see if it is the one you drew) When they show you the picture answer with: – No es mi comida. – Es mi comida.

Actividad 7.10E- Leer Read the descriptions about the favorite foods of five Spanish speaking people. Then answer the questions in English.

Actividad 7.10F- Escribir Fill in the blank dialogue sheet Read the dialogue and fill in the blanks in Spanish with the correct phrase or question.

Turn in activities 1- Speaking 2- Food descriptions 3- fill in the blank wkst 4- jugo de aguacate reading and questions 5- Student’s choice 6- Teacher’s choice