Las expectaciones para la clase Puntos Importantes de las expectaciones y la clase ¿Hay preguntas? Firma tu nombre…..

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi rutina diaria Copy in your book ¿Qué hora es? what time is it?
Advertisements

Esp. III: Los verbos reflexivos
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Saber vs. conocer.
Quiz Review for 1B-4 Saber v. Conocer.
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
Los verbos reflexivos Objective:
Señora Waters español II
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Sustantivos (nouns)¿Qué piensan Uds? (What do you think?) Significa… (It means...) Miembros La oportunidad el ajedrez Jugar a los bolos Los ensayos El.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
how to compare two things (nouns, verbs, etc.) in Spanish
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Pronombres: Verbos Reflexivos
¿Qué haces después de las clases?
SABER y CONOCER 1b. SABER (to know) Yo sé Tú sabes Él / ella / ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabéis Ellos / ellas / uds. saben.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does something to or for him- or herself.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Pregunta Esencial: How do I use the verbs ‘saber’ and ‘conocer’ to talk about WHAT and WHOM I know? Tema: Conjugating ‘saber’ and ‘conocer’
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Daily Routine Assessment-Monday!
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
¡Español! Reflexive Stem Changers. Repasito Completa las frases con un verbo reflexivo. 1.Yo todos los días. 2.A las ocho por la noche mi mamá siempre.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Spanish II Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre En tres frases, responde a esta pregunta: ¿Que es tu rutina diaria?
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
UNIDAD 3 – LECCIÓN 2 Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT talk about family 2.Ask and tell ages 3.Express.
Tema: Conjugating ‘saber’ Pregunta Esencial: How do I use the verb ‘saber’ to talk about WHAT I know?
Español 2 Avancemos 8.1 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does an action to himself or herself.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Mi rutina diaria OBJETIVO: To learn phrases related to daily routines.
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does something to or for him- or herself.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Capítulo 1B Saber vs. Conocer. You already know the present-tense forms of saber and conocer. Saber and conocer both follow the pattern of regular -er.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Transcripción de la presentación:

Las expectaciones para la clase

Puntos Importantes de las expectaciones y la clase ¿Hay preguntas? Firma tu nombre…..

Mis Metas Personales… 1.Displays interest in students’ lives outside of class and creates learning environment conducive to taking risks. 2. Ensures student awareness of own progress toward learning targets.

Frases Útiles de la clase

Con tu compañero… (Hear/Say)

Los Paquetes y calendarios

Repaso e introducción de lección preliminar Paquete p. 1-2

Una Vida Ocupada: Las metas ¿Recuerdas…? 1. Talk about yourself and your friends 2. Say what you know how to do 3. Talk about people and places you know 4. Describe your daily routine 5. Make comparisons

1. Write two sentences to describe yourself and two more to describe your friends. The verb “ser” soy,eres,es,somos,son Adjectives agree with nouns

2. Write two sentences saying what you know how to do. Saber + infinitive Ejemplo: Yo sé hablar español.

3. Using forms of saber and conocer, write one sentence about each of the following: Yo conozco a Sr. Muench Yo conozco la ciudad de Chicago. Yo sé jugar al f útbol. Yo s é que hoy es lunes.

4. Write five sentences about your daily routine…include reflexive verbs Me despierto… Me levanto… Me cepillo los dientes… Me ducho/baño… Me seco… Me arreglo… Como el desayuno. or Desayuno… Voy a la escuela… Etc…

5. How many of these comparisons can you remember? Más que.. Menos que.. Tan como.. Mejor que.. Peor que… Mayor que.. (mi hermano mayor) Menor que.. (mi hermana menor)

Reflexión Personal Which one of the five sections was the easiest to remember? Why?

Tarea: Pkt p. 3-4 Vocabulario