NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
World Language Survey 28 de abril de
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Vámonos In three complete sentences En español, Describe the people in this family …
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Repaso: Unidad 3. Vámonos Check seating chart for your seat! Conjugate SER and TENER in all 5 forms each Get out a separate sheet of paper that will act.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Do Now.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
LISTENING COMPREHENSION TEST
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Examen de unidad 1 leccion 2
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
3.2 el 13 de octubre. Vámonos Translate to Spanish: The girl is pretty. The boy is fat. The dog (perro) is ugly.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Repaso: Unidad 3.
Transcripción de la presentación:

NOVEMBER 10TH, 11TH

Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework and pick up project instructions!

Anuncios  Test is next jueves/viernes… if you know you will be absent, take BEFORE you leave.  Jueves after school (11/20)  Tutorial el jueves  Test corrections LUNES, MARTES yJUEVES  Project due:  martes 11/18 (B Day)  miércoles 11/19 (A Day)

Nuestra Meta  SWBAT conjugate the verb ser  SWBAT describe family and friends  SWBAT describe celebrations and parties What makes up a family? How do I describe myself and others?

Repaso: Ser  Ser is an irregular verb that means “to be”

La prueba  During the quiz, keep bags closed and phones away.  When you finish, complete the survey and turn in with your quiz  Answer the questions to the best of your ability!  This is anonymous  Silencio!

Una historia… Use the correct form of ser!  Hola. Yo _____ Federico. Amelia _____ mi hermana. Mi perro (dog) se llama Señor. Amelia y Señor ______ perezosos. Tomás ______ mi padre. Mi padre ______ alto. Mi madre se llama Ana. Ella ____ interesante. Nosotros __________ una familia cómica. Yo _____ afortunado (lucky).

Escucha y contesta… (listen and answer)  You will hear a story about a fiesta 2 times. Take notes so you can answer the following questions.  Tiene=has  Who is the party for?  Does Amelia have any brothers or sisters?  If yes, what are their names?  How does Amelia describe her aunt?  Is the party boring or fun?

Types of errors…  noun/adjective agreement: NUMBER  INCORRECTO: Ellos son aburrido.  CORRECTO: Ellos son aburridos.  noun/adjective agreement: GENDER  INCORRECTO: Javier es perezosa.  CORRECTO: Javier es perezoso.  subject/verb agreement  INCORRECTO: Mi madre son cómica.  CORRECTO: Mi madre es cómica.

Hay unos errores en estas oraciónes… ¿Dónde están? NAME the error and correct the sentence.  1. La madre es aburrido.  Correction: ____________________________  Type of error?  Nosotros son interesantes.  Correction: ____________________________  Type of error?  La padre es cómico.  Correction: ____________________________  Type of error?

¿Sí o no?: una historia  Rewrite this paragraph, correcting any errors in writing as you go…  Hola. Me llamo Juan. Tengo (I have) cuatro amigos: Paco, Jacob, Charlie, y Trey. Paco es aburrida y malo. Jacob y Charlie es hermanos. Ellos son divertido y cómico. Trey es perezoso y simpáticos. A mi me gustan mis cuatro amigos.

Párafo: “Querido penpal…”  Using what you know about how to describe people, write a short letter in spanish describing yourself and your family. It needs to mention at least 5 different people, and needs to use the words on our vocabulary list. Use ser and be careful with noun/adjective agreement!  (El padre es cómico).  ***Writing to a pen pal, so introduce yourself! (Yo soy __)  Friend – amigo/a  Dear – querido/a “I have” – “Tengo..”  Sincerely – sinceramente“___is named” – “__se llama..”

Billete de Salida  Choose your favorite celebrity and write five descriptions about them.  Ejemplo:  “Jay-z es alto” o “Beyonce es una madre”  Tarea: Familia Project