Antes de empezar – describe el dormitorio de tus padres El dormitorio de mis padres es _______.......

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vamos a repasar las direcciones
Advertisements

Making comparisons.
Capítulo 6A En mi dormitorio. Bell Dinger Complete the sentences with the correct comparisons using the adjective given. The comparative form of the adjective.
Warm-up 8/21/13 Answer the following questions in Spanish:
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
Escribir – Fill-in-Blank
Señorita Hittie Español 2
Comparatives Gramática 3.2.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Comparisons of irregular adjectives “Abriendo Paso – Gramática” Pgs
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Comparativos Comparatives. Los Comparativos Más … que Menos … que Mejor(es) que Peor(es) que Mayor(es) que Menor(es) que.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Comparatives & Superlatives
 Demonstrative adjectives point out things. Use forms of este for things close to you. Use forms of ese for things farther away. MasculineFeminine This.
Hoy es martes. La fecha es el 3 de diciembre LA PREGUNTA: Describe tu dormitorio con 5 adjetivos. La tarea: Estudien el vocabulario nuevo de p. 272 y 273.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
8 de septiembre. Para Empezar I will be coming around to check your homework. (room sketch and 10 sentences description of room) Add the verb Dormir to.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Español de octubre.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
U3L2. Comparatives Comparatives (comparativos) are expressions used to compare two or more people or things. In English, comparative adjectives are formed.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Comparatives Two nouns may be seen as having more, or less, of a characteristic than another. To express this, the Comparative construction is used: When.
Making Comparisons Capítulo 1B Study guide / Worksheet / Powerpoint
Making comparisons.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Hoy es miércoles. La fecha es el 4 de diciembre
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
Gramática 8.1 Demonstrative adjectives
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Comparatives Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
Anuncio Personal.
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
Comparatives Español 1 Capítulo 11 Página 363. Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
Making Comparisons Capítulo 6A: TX pg We use los comparativos compare two nouns or groups of nouns. 2. I need to remember that all adjectives.
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Antes de empezar ¿Cuáles son tus colores favoritos?
MAKING COMPARISONS Notebook pg. 20
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Antes de empezar - create this T-Chart
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Describe a las personas con una frase completa.
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Describe el pelo de las personas.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar – describe el dormitorio de tus padres El dormitorio de mis padres es _______

Capítulo 6A Ustedes podrán hablar sobre sus dormitorios.

Prueba El 6 de febrero, viernes. You will describe 5 items in your bedroom. HS Spanish will memorize the 5 items. MS Spanish will read from an index card. Your 5 lines must be handed to me before you speak. You will need to use a picture/drawing of your bedroom and point to the items you are describing as you are speaking.

Tarea – study and practice your 5 lines. 1) 2) 3) 4) 5)

Antes de empezar – describe el dormitorio de tus padres El dormitorio de mis padres es _______ Pasen la tarea

Página With the people at your table, you will read and act your own novela. Escribe los números Actividad 3, ¿cierto o falso?

Making comparisons create this chart – 6 lines bueno (a) malo (a) viejo (a) joven bien mal mejor (que) – better than peor (que) – worse than mayor (que) – older than menor (que) – younger than ADJECTIVE ADVERBCOMPARATIVE

Making comparisons with superlatives Escribe 2 frases con comparaciones de varios tipos de música. Usa estos adjetivos en la forma correcta. Usa más ___ que O menos ___ que… aburrido/ainteresante bonito/apopular divertido/aserio/a feo/atriste importante Usa esta música. la música rapla música reggae el jazzla música clásica la música rockla salsa los blues

Superlatives Escribe una persona que te gusta, y otra persona que no te gusta. Escribe una actividad que te gusta, y otra actividad que no te gusta.

Saquen sus sus tareas y sus dibujos Outline your drawing with dark marker. Practice your lines with the people at your desk. Write your lines on an index card. Practice using your bedroom map and your lines with your partner.