 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Las Palabras Interrogativas
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
¿Listos? Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana,
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How to make questions en español
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
Para hacer ahora Identifiquen:
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
 PSAT week craziness. Backwards Planning  Students will be able to:  Write and perform a skit using 6 types of vocabulary and novice pronunciation/speaking.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
World Language Survey 28 de abril de
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Wednesday, Thursday. Vámonos Escriben dos oraciones completas para describir EL TIEMPO: 1. Vacación perfecta (perfect vacation): 2. Día peor (worst day):
Things to do before we start.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Martes, el 21 de octubre.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)

 Tutorial el jueves y el lunes  Signed progress reports: due  El proyecto: due 10/27 (the class before the test!)  Skits will be on 10/27  I will give you time to practice beforehand

 Due date: October 27th  Need resources? Come after school or send me a text/ and we can arrange something!

Práctica Conjugate the following verbs in all 5 forms: CaminarNadar

Vamos a practicar con una canción… ¡la macarena!

 MLI.P1 The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns.  Students will be able to ask questions.  Students will be able to discuss weather and climate.

 Cristobol Colón made 4 trips to the americas from  Sailing for Fernando and Isabela (Los reyes de España)

 Some weather rules:  Hace – it is _______ (to describe weather!!)  Hace (mucho) ______... Just adds VERY  Es __________ (season) = It is ________ (season) ▪ Ejemplo: Es el inviero = It is winter

DODON’T Answer questions when asked “Clase: Pregunta…” “Clase: Si o No…?” Pay attention to the teacher! Keep your eyes on the screen/picture Use the vocabulary to help you! Translate as I speak Speak when a question has not been asked Put your attention on something other than the picture being described.

 Grados: Degrees  Usa los números!  Ejemplo: “Hace _____ grados”  Práctica… (escriben en español, en oraciones COMPLETAS)  65°  44°  19°

 ¿Qué tiempo hace?  Escriben:  La tempuratura ▪ (Hace trienta y dos grados)  El tiempo ▪ (Hace frío.)  La estación… more than one can be right! ▪ (Es la primavera) 25°68°96° Ejemplo (45 degrees): Hace cuarenta y cinco grados. Hace fresca/frío. Es el invierno.

 Working with your partners… Escriben 4 preguntas that we have already learned in class… (from the beginning of the year!)  Not just pregunta words, but FULL preguntas (complete sentences)

 ¿Cómo estas?  How are you?  ¿Qué hora es?  What time is it?  ¿Cómo te llamas?  What is your name?  ¿De dónde eres?  Where are you from?  ¿Cuántos años tienes?  How old are you?  ¿Cuáles clases tienes hoy?  What classes do you have today?  ¿Cuál es tu número de teléfono?  What is your phone number?  ¿Cómo se dice…?  How do you say… ?  ¿Qué significa…?  What does … mean?  ¿Cómo se escribe…?  How do you write… ?  ¿Qué pasa?  What’s up?

 Pick 4 questions to focus on. With your partner, write down your answer (in a complete sentence) under each of the 4 questions. You may use your libro/apuntes.  YOU EACH NEED A COPY OF THIS ON YOUR PAPER for trabajo en clase.  Write COMPLETE questions and COMPLETE answers

 EN VOZ ALTA: Ask your neighbor the 4 questions. Switch off asking and answering to each other.  I am looking/listening for COMPLETE questions and COMPLETE answers  En voz alta!!!!

 Escriben la hora en una oración completa (complete sentence) (Ejemplo: 2:40 PM… Son las tres menos veinte de la tarde) **you may use your clock to help you!**  11:30 AM ___________________________  9:15 PM ____________________________  2:45 PM ____________________________  12:55 AM ___________________________

 ¿Qué tiempo hace?  “Hace _____ grados. Hace ________ (describe).”  Then, write out the months of the year and translate them grados2. 60 grados3. 98 grados

 P. 238 actividad 1. Números 1-6  Escriben la temperatura, la estación del año y el tiempo.  Ejemplo:  Dallas: Hace noventa (90) grados. Es el verano. Hace mucho calor.

 Warm up: look at a weekend forecast and describe it? Maybe that could be the intro activity/repaso?  P. 228 activity ( adjust slightly)  Weather: practice with frequency. Ex. How often does it rain?  Time review… p. 132 if they need it