Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Advertisements

Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
How to make questions en español
Calentamiento Get ready for the quiz by completing these sentences below with the correct form of the stem-changing verb 1. Mi amiga ____________ (almorzar)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Escribe la tabla de los pronombres I am # uno Talking to Talking about SINGULAR PLURAL c # 31 martes, 5 de febrero del 2013 El tiempo:____ Puntos:_____.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
Warm Up Spanish I Ella (montar) en bicicleta Yo (hablar) por teléfono
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es la 29 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Antes de empezar escribe la información en tu cuaderno sésabemos sabes-- sabesaben juegojugamos juegas -- juegajuegan saber – to knowjugar – to play Sé.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 28 de octubre Toma asiento
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 26 de octubre Toma asiento
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
SPANISH I November 20 & 23. VIERNES, EL 20 DE NOVIEMBRE LT: I WILL WRITE THE CORRECT FORM OF AN -AR VERBS IN A SENTENCE.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Práctica de los Verbos -Ar
Antes de empezar Interrogative words – question words
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
If you have your lines written I will look at them now.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes. La profesora y yo (entrar) ________ en la clase. Yo (necesitar) _________ hablar con el maestro ahora.

Capítulo 2 Personal & Cultural Expression Learning Spanish helps me express myself & learn about others. Gol de la semana: Ustedes podrán preguntar y hablar sobre Tu día en la escuela.

Prueba –Capítulo de octubre, miércoles y jueves Oral presentation, memorize the following: Todos los días yo VERB. El lunes mi FAMILY MEMBER + VERB. El miércoles mi FAMILY MEMBER + VERB. El viernes nosotros VERB. Los fines de semana mis amigos VERB. The above statements must be written on a sheet of paper in order for the teacher to follow along.

Tarea (viernes o lunes) – create your five lines for your oral assessment. If you have it ready by Monday, then I will correct it and return it to you. This is also your Monday homework. If you decide not to do this over the weekend, you can do it Monday, but then I will NOT review it before you submit it and present

Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes. La profesora y yo (entrar) ________ en la clase. Yo (necesitar) _________ hablar con el maestro ahora.

Preguntas  ¿Cómo estás?  ¿Tienes mucha tarea en la clase de inglés?  ¿Cómo eres tú?  ¿Qué día es hoy?  ¿Cómo es la clase de matemáticas?  ¿Qué necesitas para la clase de matemáticas?  ¿En qué hora tienes la clase de ciencias naturales?  ¿Quién enseña la clase de coro (choir)?  ¿Qué hora es?  ¿Qué es la fecha?  ¿Qué clase tienes en la primera hora?

Repasamos la tarea: Look at the pictures and tell what these people are studying. Answer in complete sentences and don’t forget to conjugate the verb “estudiar”. Modelo:Tomás Tomás estudia música. 1.Laura estudia matemáticas. 2.Josefina, Elena y yo estudiamos arte. 3.Tú estudias ciencias naturales. 4.Catalina y José estudian español. 5.Joaquín y tú estudian tecnología. 6.Yo estudio educación física.

Actividad – use the verbs in the box to complete the sentences about what different activities take place during school; you will need to conjugate the verbs. necesitarhablardibujar usarpracticarenseñar patinarbailar 1.Lupe y Guillermo _____________ mucho en la clase de arte. 2.Tú _____________ la computadora en la clase de tecnología. 3.Yo _____________ una calculadora y una carpeta para la clase de matemáticas. 4.Tomás y yo ___________ deportes en la clase de educación física. 5.¿Quién ______________ la clase de ciencias naturales? 6.Marta _______________ mucho en la clase de español.

Página 75, escuchamos jcd-0287 You will hear Alicia make several statements about her school day and schedule. Give a “thumbs-up”sign if what she says is true or a “thumbs-down” sign if what she says is false. cierto/true Falso/false

Antes de salir – using the right side of your vocabulario, write the sentences with the missing word. La clase de arte es _____ fácil que la clase de inglés. La clase de matemáticas es ______. Hay mucha tarea todos los días. La clase de español es mi clase _____. Me gusta más que la clase de inglés.