Take out your homework and put it on your desk. If you have your progress report, take that out, as well. Take out your homework and put it on your desk.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡El cuerpo!.
Advertisements

Español 2 el 15 de septiembre. Bell Dinger el 15 de septiembre Write the appropriate conjugation of the following stem-changing verbs based on the subjects.
Por: Adriana Formby-Fernandez
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
Calentamiento Get ready for the quiz by completing these sentences below with the correct form of the stem-changing verb 1. Mi amiga ____________ (almorzar)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Week 4-5 Spanish 1A. Vámonos Write the capital of the following countries: 1.Honduras 2.El Salvador 3.Argentina 4.Colombia 5.Cuba 6.Costa Rica 7.Venezuela.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Aaaahhhh!!!! I’ve created a monster!!! Objective: to draw a picture of a monster based on the Spanish description. El es un monstruo y es muy, muy feo!!
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
The Present Perfect Subjunctive En español 3 Página 137.
Spanish 1 Day 52 Pronouns – Me, te, nos Review of Vocab 6A – QUIZ 6A.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
Preterite vs. Imperfect Timeline
Calentamiento Write the following sentences in English: 1)Yo quiero nadar en la playa 2)¿Vas al entrenamiento despu és de la escuela? 3)Ellos no pueden.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Hoy es miércoles 10 de marzo Las partes del cuerpo Parts of the body.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
Calentamiento  Put your homework in the teal basket.  Then answer these questions using the correct form of ser or estar : 1. ¿Cómo estás? 2. ¿Qué día.
Calentamiento 1. Take your homework out and have it face-up on your desk. STUDY 2. If you finished your notecards yesterday, take them out and STUDY the.
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
Calentamiento Turn in your homework in the teal basket. Then, complete the sentences with the correct form of the verb in parentheses: 1. Tu madre _________.
 Lección 1: Pensando en las vacaciones Goals: Talk about a typical day Talk about what you are doing Talk about your daily routine while on vacation Using:
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Block II- Try to fill in the worksheet with as many body vocab words as you can. Then turn to page 327 of Avancemos 1 (under your desk or on the shelf)
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida viernes el 30 de septiembre.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
¿Qué hora es? Son las diez y cuarto Son las ocho y cuarto.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
Spanish I- Señora Holmes.  Objectives  Students will be able to:  Correctly pronounce, spell, and write in both a sentence and single word form, the.
Get your homework out to be checked. Get ready for your quiz!
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
The Present Progressive Tense Página 278 Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Think about someone you love and care for dearly. Who is it? Think about losing them. How would you feel? Think about a special gift you have from them.
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Present Progressive ► Is used to talk about what one is doing right at this moment ► Is equivalent to the –ing ending in English ► Must be used with a.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
The Present Progressive Sra. Altamirano Spanish II.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Mi Monstruo 1) Describe a monster in Spanish in 8 sentences. Write about its body, colors, size, and number of body parts. Don’t forget to name it! Make.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Realidades I CP 6A-2.
Monster Draw Activity Read the sentences on the following slide and draw your monster based on the descriptions.
Transcripción de la presentación:

Take out your homework and put it on your desk. If you have your progress report, take that out, as well. Take out your homework and put it on your desk. If you have your progress report, take that out, as well. Now, complete the sentence with the right form of ser in the red blank & the color(s) in the remaining blanks : Ex: El árbol _____ __________.  El árbol es verde. 1. El mar ______ ___________. 2. Los lápices _____ __________________. 3. La pizarra _______ ____________. 4. Los colores del Día de San Valentín ______ _________ y _______. 5. Barney _____ un dinosaurio ____________. 6. ______, ___________ y ________ _______ los colores de nuestra bandera.

Un día de amor y amistad

Palabra del día Los tiburones pueden tener 3,000 dientes en su vida. El diente/Los dientes = tooth/teeth

¡Vamos a practicar la rima!

¡Sacar las cartas, por favor!

Entender Pensar Pedir QuererEmpezar Tener

Dormir Devolver Volver EncontrarPoder Jugar

Questions about the quiz Stem change Location words 1 or 2 questions on Simón Bolívar

¡Sacar las pizarras! Vamos a dibujar.

La descripción de mi monstruo Es un monstruo alto. Tiene una cabeza. Tiene dos orejas. Tiene tres ojos. Su boca es una línea. Sus dientes son grandes. Su estómago es muy grande. Tiene cuatro manos. Puede caminar en seis pies. Almuerza estudiantes de español II.

Ahora, ¡te toca a tí! Now, it’s your turn! You get to create a monster. When you’re done write a 10 sentence description, Use the following elements: 6 body part vocab words 3 different colors 5 stem changing verbs TenerPoderPreferirDormir QuererAlmorzarDecirVenir Don’t forget to give your monster a name!