Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: www.elkeenespanol.wikispaces.com Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Advertisements

Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
Sub plans for Elke 10/11 A block needs Nuestro Mundo textbook, some girls will be doing something different. – All students will complete Rogelio el ratón.
Quasimodo: (son las doce)
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Sub plans 25 de septiembre Entregar/turn in: Paquete de lecturas Tarea: Diosero Project due tomorrow. Hand in Rough and final draft, rubric, and.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Calentamiento Write the answers to each question.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Daily Routine Assessment-Monday!
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Hoy es martes el 29 de abril de Español 3. La Campana Contesta en español con 2-4 oraciones completas: 1. ¿Cuándo tenías 5 años preferías columpiarse.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Daily Routine Assessment-Monday!
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences at the end of class. A Block only: Review Unidad de Repaso 1 and 2 and Booklet de la casa will be due Monday.

Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario académico y por que lo necesito? ¿Por qué es importante saber mi nivel en español? Día 3 Agenda/Objetivo de la semana Level Check Writing, Speaking, Listening Lecturas- el diosero Reading strategies Bloque X Hagan ahora: Answer in Spanish. What do you think of the rol of women in Kai-Lan´s culture? Compare/Contrast how women are/are not considered impure and corrupted in other cultures, beliefs, customs that you are aware of. Cuando terminen En grupos de dos. Lean de 7-9 hagan los episodic notes y contesta hasta pregunta Nu. 15 Tarjeta de salida: ¿Qué pasó en el cuento El diosero hoy? Entregar: Tarjeta de salida, diario, Make up sentences for quiz. Tarea: Leer partes 7-9. Haz hasta las pregunta Nu. 15 y episodic notes. Study pop quiz next week

Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario académico y por que lo necesito? ¿Por qué esimportante saber mi nivel en español? Día 3 Agenda/Objetivo de la semana Level Check Writing, Speaking, Listening Lecturas- el diosero Reading strategies Bloque Y Hagan ahora en tus diarios: ¿Qué piensas que es el rol/papel de las mujeres en la cultura de Kai-Lan? Compara como las mujeres se consideran impuras y corrompidas con otras culturas o costumbres que conoces. Cuando terminen: En grupos de dos. Lean de 9-12 hagan los episodic notes y terminen las preguntas. Tarjeta de salida: ¿Qué te pareció el final del cuento? ¿Te gustó Kai-Lan por qué sí or por qué no? Entregar: Tarjeta de salida, diario, Make up sentences for quiz Tarea: Lee número 9-12 Terminar preguntas. Study, pop quiz next wk

Entregar/turn in Tarjeta de salida. Diarios, Make up sentences for quiz. Tarea: Sigue estudiando vocabulario, Finish the skit your vocab sheet. Bloque A Hagan ahora Write a letter to your best friend telling them all about a special guy/girl you just met. Describe them, likes dislikes, what they do, where they are from etc. Cuando terminen In the same groups work on the Unidad de Repaso 2 worksheet and the house worksheet. Read the skit at the end carefully. When you’re done brainstorm your own vocabulary list for your topic, if it already has vocab like the house add words that may be missing. Then create a skit based on your assigned topic. In your skit you write it down the lines, use vocabulary from the review sheet/your vocab sheet etc. Written skit is due Monday. See next slide Tarjeta de salida: ¿Qué tiempo hace hoy? ¿Qué es la fecha? Preguntas esenciales: ¿Qué sé decir y escribir en español? ¿Por qué hace falta repasar las cosas básicas en español? Día 3 Agenda/Objetivo de la semana Hagan ahora: Descriptions Actividad de clase: Brainstorm vocab Write skit for topic Weather review

A block groups -Create a skit Ashley and Melanie – TOPIC: Chores and the house- En la sala you tengo que pasar la aspiradora los viernes. Crystal and Anais – TOPIC: Clothes, money, include colors and prices in your skit. – Aramis and Sheili – TOPIC: Your daily schedule at school- a las 7:30 tengo la clase de español. Alaesia and Diquan – TOPIC: What you do after school- Me gusta jugar baloncesto Cheyenne, Christian and Leanaly – TOPIC: Your daily routine, me levanto, me baño etc. Requirements: All in Spanish Each person must speak at least 7 times full sentences. Use the dictionary to try to spell it correctly. Use a lot of topic vocabulary, for example for the Daily schedule make sure you use the words for the classes in Spanish, school supplies, what time the classes are and what you think of them. You must both write your own copy of the skit. So I will get two/3 copies from each group. All the copies should be the same up until the end of the skit because if you aren´t done before class is over you will each finish it on your own and the endings may be different.