La Fecha: Hoy es ________, ____ _de octubre Tema: Assessment Objective: SWBAT show mastery of the verb estar and location by scoring a minimum of 70% on.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Today’s Learning Objectives
Advertisements

BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Ser vs. Estar. Grammar Terms to Know Infinitive: The basic form of the verb. In English the infinitive is to + action (ex. To run). In Spanish the infinitive.
¿Te toca lavar los platos?
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Objetivo: Puedo hablar de los lugares en mi ciudad
Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
States where things are located
Preposciones de Lugar U2.2.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
To be I am You are (s) He is She is We are You are (p) They are.
Capítulo 5 Gramática 2 Parte 1 El Verbo Estar Página 174.
Ser vs. Estar Español I.
Estar with Prepositions
Prepositions using the verb estar
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
¿Dónde estás? Where are you? Capítulo 4 Segundo paso Sra. Plant.
ESTAR y preposiciones.
Warm Up, el jueves el 1 de noviembre SAQUEN LOS PIZARONNCITOS Fill in using the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo __________ altos. 2.David _____.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
How to make questions en español
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
ESTAR y preposiciones.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Unidad 2, Lección 2: En la escuela. Classroom objects.
Las preposiciones.
ESPAÑOL 2 Hoy es miércoles el 26 de febrero de 2014.
2.2 Estar and Prepositions
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
Ser vs. Estar To be or not to be, that is the question.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: Places at School Objective: SWBAT describe different places in the school such as the library, auditorium,
Quasimodo: Cada (each) persona necesita:
Standard and objective Notes # 16   Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics  Objective: Students.
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
ANTE TODO In Lección 1, you learned how to conjugate and use the ver ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Ser vs. Estar “to be”.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
ESTAR y preposiciones. ESTAR== TO BE YOESTOYNOSOTROSESTAMOS TÚESTÁSVOSOTROSESTÁIS ÉL ELLA USTED ESTÁELLOS ELLAS USTEDES ESTÁN.
Prepositional Phrases
Estar.
Give a noun that you associated with each of the following places: Ex: zapatería = los tenis 1. pescadería 1. pescadería.
Estar. Los Objetivos What does “estar” mean? How do you conjugate “estar”? How is “estar” different from “ser”?
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Por Se ñora White. LESSON OBJECTIVES After viewing this lesson you will be able to: Name 17 classroom objects. Indicate where classroom objects are located.
REPASEMOS LA TAREA ejercicio “quia” – Galería de creadores 1.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
El verbo: Estar Necesita: 1. Su libro de composición
Estar and Location El 14 de enero. Translate the following: 1.How are you? 2.I am okay. 1.¿Cómo estás? 2.Estoy más o menos.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Descubre 1 Lección 2 Estructura 2.3 Verbo Estar con preposiciones
UNIDAD 2 – LECCIÓN 2 Lunes, cinco de octubre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT describe classes and classroom objects 2.Say where things.
Ser vs. Estar. Ser "For WHO you are and where you're FROM, then use Ser - the other one."
REPASEMOS LA TAREA. la tarea p. 60, Copy “prepositions often used with estar” into your notebook. Be sure to copy Spanish and the English meanings.
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Transcripción de la presentación:

La Fecha: Hoy es ________, ____ _de octubre Tema: Assessment Objective: SWBAT show mastery of the verb estar and location by scoring a minimum of 70% on the test. Para Empezar On a scale of 1-10, how comfortable are you with 1.Places in School vocabulary 2. Emotions vocab 3. estar 4. ir 5. prepositions

Video ; Day of the Dead

Form groups of 2 students One student will be A and one will be B Each group will receive a cup of chocolate kisses and a pencil box. Follow Sra. Lara’s instructions on where to put the chocolate kisses

Estudiante A Un beso de chocolate está dentro de la caja.

Estudiante B Un beso de chocolate está detrás de la caja.

Estudiante A Un beso de chocolate está encima de la caja

Estudiante B Un beso de chocolate está cerca de la caja y otro beso de chocolate está lejos de la caja.

Estudiante A Un beso de chocolate está delante de la caja.

Estudiante B Un beso de chocolate está debajo de la caja.

Estudiante A Un beso de chocolate está a la izquierda de la caja.

Estudiante B Un beso de chocolate está a la derecha de la caja.

Estudiante A Un beso de chocolate está al lado de la caja.

Estudiante A y Estudiante B Abran el beso de chocolate y pónganlo dentro de la boca.

Paired Activity: ¿Dónde está…? You and your partner will each receive a picture of a classroom. Take turns asking each other where certain materials are located in the classroom Ejemplo: ¿Dónde está la calculadora?

Review Study Guide El libro está debajo del escritorio.

Los cuadernos están debajo de mi mochila. Mis amigos y yo estamos dentro de la biblioteca. Mis padres están enojados porque yo nunca estudio.

If time, play “Yo veo algo que es…” Yo veo algo que es _______,_______y_______ (forma) (color) (lugar)

Reflexion Name 3 facts you learned about Dia de los Muertos from the reading