Quasimodo: Traducir  Vamos a hablar sobre deportes.  Vais a estudar para la prueba.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Los interrogativos ¿? Una cosa que tienen que recordar… Los Interrogativos í SIEMPRE é tienen á ACCENTOS ó
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Los verbos estar y ser “to be”
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
El Verbo “Ir” To go. Ir Used for destinations To go somewhere Must use the personal “a” afterwards.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
(Tener) que + Verb(-ar,-er,-ir) TO HAVE TO….. Showing obligation or necessity to do something.
Origin, nacionality, likes and dislikes
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Regular –ER and –IR Verb Conjugation Also know as regular –AR verb conjugation… but with a twist.
MORE CONVERSATION TOOLS
Those are my eyebrows.
Match the English to the Spanish
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
El 19 de mayo de 2011 Unidad 8, lección 6. Para ahora: Inténtalo de subjuntivo del imperfecto Objetivos: 1. Repasar el subjuntivo del imperfecto y practicarlo.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Saber: Sé Conocer: Conozco Conducir: Conduzco Ofrecer: Ofrezco Parecer: Parezco Traducir: Traduzco.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Quasimodo: Translate into English: Hoy es lunes. Mañana es martes.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Quasimodo: See how much you can understand.  Este hombre se llama Lionel Messi. Es de Argentina. Tiene veintisiete años. Messi es un jugador de fútbol.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
The following slides introduce the new verb IR.
Quasimodo: Look at the questions from your homework last night What kinds of follow-up questions could come from the questions asked? For example, ¿te.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Quasimodo: Corregir (correct) ¿Cuanto libros hay? ▫Hay pocas libros. ▫Hay veintiuno libros. Ayudantes de día: 1 – Eliese 3 – Caleb 4 - Tyler.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
CountryPaís BrazilBrasil JapanJapón GermanyAlemania FranceFrancia MexicoMéxico CanadaCanadá NationalityNacionalidad BrazilianBrasileño JapaneseJaponés.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
Gramática- Repaso The verb ir And ir + a + infinitive 1A- p.11.
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Quasimodo:  If you picture isn’t 100% done quickly finish it now while we wait for class to start  Get ready for your vocab quiz!
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Jeopardy Planes en el Futuro los lugares los verbos de bota Preguntas Personales Cultura Final Jeopardy
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
First Grade Dual High Frequency Words
HOYYYYYYYYYYYYYY YASDKLJHJASKFHAS DK ASDFSDFA for today… Where does the holiday come from? Why do we celebrate it? What customs/traditions do they reflect?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Indirect Object Pronouns
Transcripción de la presentación:

Quasimodo: Traducir  Vamos a hablar sobre deportes.  Vais a estudar para la prueba.

Compañeros de reloj:  Son las doce: Esta persona está cerca de ti  Son las tres: Es una persona con ojos (eyes) de color diferente de ti.  Son las seis: A esta persona le gusta la misma deporte de ti.  Son las nueve: Es tu amigo/a.

Son las doce: Jugador de país hispanohablante  Tienes que compartir tu jugador con tu compañero de reloj.  Después:  ¿Cómo son similar?  ¿Cómo son diferente?

F.C.Barcalona y Real Madrid

Their rivalry:  Where did it come from?  History  Culture  Politics  Geography

F.C. Barcelona y Real Madrid  But really, it is all Franco’s fault…  Why?

Geografía: Comunidades autonomas

Franco’s Dictatorship:  What do we know about Franco?  He was first and foremost a military man.  He felt his role was to save Spain from disunity – he felt that political parties and the level of democracy they had was the reason for this disunity and instability.  All the decisions he made stemmed from that.

What does this have to do with fútbol?

Geografía: Comunidades autonomas

Tarea:  Ir + a quiz on Thursday!  Practice your Ir conjugations and how to use it in a sentence!