BILINGUAL TRAVEL AGENCY VOCATIONAL TRAINING COURSE: 1st year. BILINGUAL PROFESSIONAL SUBJECT: ORGANIZACIÓN Y CONTROL EN AGENCIAS DE VIAJES (O.C.A.) Organization.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Los días de la semana Days of the week.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Empareja:  1. b  2. e  3. a  4. c  5. g  6. f  7. d.
Sra. Oddo ☺ Tutoring Wednesdays Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
Balance Económico EL BALANCE DE LA EMPRESA - SU GESTION
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Vámonos ***You have 5 Minutes *** NEW UNIT: La Hora
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Repaso de capítulo 3 Español I. Divide your paper into two columns Mi respuesta La respuesta correcta Number it 1-50.
¡Bienvenidos al español!
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
BIENVENIDOS A LA CLASE DE ESPAÑOL Miss Fairchild.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
ECONOMÍA DE LA EMPRESA (2º BACHILLERATO)
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Time Expressions Using HACER Present, Preterite and Imperfect Spanish III.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
El proyecto empresarial Imagen 1. Fuente: Elaboración propia. La función organizativa y el proyecto empresarial: El proyecto empresarial.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
SER and SUBJECT PRONOUNS
¿Qué hora es?.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Write in Spanish (See pag 96)
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Enfoque:jueves, 26/4/2012 “el veintiseis de abril, dos mil doce”
Día número 44 Español 1—Acelerado
Macroeconomía II 2º GE (Grupos A y B) Macroeconomía II 2º GE
Basic 3 Course Orientation / Induction Week 1. AGENDA Course Information Aim of the Sessions Using zoom Assessment.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

BILINGUAL TRAVEL AGENCY VOCATIONAL TRAINING COURSE: 1st year. BILINGUAL PROFESSIONAL SUBJECT: ORGANIZACIÓN Y CONTROL EN AGENCIAS DE VIAJES (O.C.A.) Organization and control within the travel agency industry / sector.

Let me introduce myself. My name is David Romero, I am your new ”Organization and Control within the Travel Agency industry” teacher. Let´s present this subject that will be taught using both English and Spanish language.

DURACION DEL MODULO: 128 HORAS. How long is the subject? 128 hours. CARGA HORARIA SEMANAL : 4 HORAS. Number of hours per week: 4 hours.

SCHEDULE OF CLASSES Monday TuesdayWednesdayThursdayFriday From 8.15 am to 9.15 am From 9.15 am to am From am to am From am to am BREAK From am to pm From pm to pm OCA From to OCA

INDEX.- The subject is divided into 6 units: Unit 1.- The organization of tourist enterprises. Organización empresarial: Conceptos previos, criterios de clasificación de empresas, etc. Administración: fases. La departamentalización: fundamento, tipos y bases de realización. Estructuras y culturas organizativas eficaces: clásicas y modernas. El organigrama.

Unit 2.- Budgetary management within the tourist industry. Gestión y control presupuestaria en las empresas y entidades de hostelería y turismo. Concepto y propósito de los presupuestos. Ciclo presupuestario. Tipos de presupuestos: explotación y financiero. Control presupuestario.

Unit 3.- Economic and Financial analysis in the tourist sector: financial statements. Definición y tipos. La información de los estados financieros: registro mercantil y auditoría de cuentas. Análisis de los estados financieros en las empresas del sector turístico: interpretación de las cuentas anuales contables: balance de situación y pérdidas y ganancias.

Unit 4.- Investment and finance. Concepto de inversión. Procesos. Tipos de inversión. Métodos de selección de inversiones: estáticas y dinámicas. Concepto de financiación. Fuentes de financiación de la empresa: propias y ajenas. Costes de las fuentes de financiación.

Unit 5.- Costs and prices within the travel agency industry. Definición de coste. Clasificación de los costes. Métodos para el cálculo de costes en agencias de viajes. Cálculo de los precios de venta: el umbral de rentabilidad (Break even point).

METHODOLOGICAL STRATEGIES.-  The subject will be taught by means of theoretical explanations, power point presentations, bilingual homeworks and class activities.  The teacher will provide students with hand- outs per unit, which will be at their disposal on the wiki: com.

TOOLS OF ASSESSMENT.- In order to determine students´marks for every term, there are three criteria to be put into practice: Exams: 70% (10% of this criteria, for bilingual 1 section). Homeworks and class activities: 20% (5% of this 1 criteria, for bilingual section). Attendance and participation in class: 10% (5% -.. of this criteria, for bilingual section).