Quasimodo: What are the different uses of SER we have covered so far?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Me llamo _________ Clase 5 NM La fecha es el 5 de marzo del 2012
Starts next Thursday, June 2nd
Palabras Interrogativas/Interrogative Words
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Palabras Interrogativas
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Me llamo _________ Clase 10 N La fecha es el 4 de octubre del 2012
Ser Vs. Estar 12/11/2014 Ema Mateica Sosa TL Hanna.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
How to make questions en español
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Objetivo: Which possessive adjective should you use? Hagan Ahora: 1)What are two ways to show possession in Spanish? 2)page 2 in the possessive adjectives.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
Quasimodo: (son las doce)
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Ser y Estar: Hacer una lista de palabras con ser y estar SEREstar 1.
Español de octubre.
Making Questions in Spanish
Quasimodo: Get a markerboard for the review. Then… Traducir: Mi coche es verde. La manzana está verde. Ella es feliz. Él está feliz. La computadora está.
Direct and Indirect Object Pronouns. Objetos Directos 0 Receives the action of the verb. 0 Answers “whom” or “what” after the verb. 0 Can be a noun or.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Quasimodo: Cada (each) persona necesita:
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1 Ser y Estar “to be” or not “to be”…? 2 Ser y Estar en español… Both verbs mean “to be” Used in very different cases Irregular conjugations.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Quasimodo: Responder a las preguntas  ¿Quién en la clase lleva pantalones negros?  ¿Quién lleva una camiseta roja?  ¿Quién lleva las sandalias?
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Repaso – capítulo 3. el vocabulario la clase de arte.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
BELLWORK: COPY THE FOLLOWING SENTENCES AND WRITE THE CORRECT FORM OF THE VERB ESTAR. 1. JORGE Y YO _______________ CANSADOS. 2. YO ________________________.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Preguntas y respuestas
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO)
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Transcripción de la presentación:

Quasimodo: What are the different uses of SER we have covered so far?

Usos de ser Hora ▫Son las ocho. Día ▫Hoy es jueves. Fecha ▫Hoy es el 11 de septiembre. Lugar de origen ▫Soy de Michigan. Nacionalidad ▫Ella es guatemalteca.

Más usos de ser Ocupación ▫Soy maestra. Afiliación political or religiosa ▫Ella es catolica. Para expresar el material de una cosa ▫Es de madera. Para expresar posesión ▫¿De quién es el coche?

Más usos de ser Para expresar la relación entre personas ▫Ella es mi madre. Algunos expresiones impersonales ▫Es importante estudiar para el examen. ▫Es necesario lavarse los dientes. Para decir donde va a ocurir un evento. ▫La fiesta es en la casa de mi hermano. Con adjetivos para expresar calidades inherentes o esenciales ▫David es un hombre inteligente.

(Big) Quiz on SER: WEDNESDAY Will cover: ▫Vocab 1 ▫Vocab 3 (front page) ▫All the ways we have used SER so far (need to be able to use them, not list the uses)

Speaking practice: Son las doce. Using the following photos, the person facing the board will describe the people in the photo to their partners. I will then show 2 photos to the partners who didn’t see the original and they need to identify which one was described to them.

Foto #1 Foto #2

Speaking practice: Mi clase favorita… ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cuándo es la clase…? ¿Dónde es la clase?* ¿Quién es el profesor? ¿Cómo es el profesor? ¿Cuántos estudiantes hay? ¿Cómo es la clase? (es intersante? Es difícil?) ¿Cuántos de tus amigos tienen el mismo clase?

Tarea: Write a description of your favorite class at CCHS sentences