¿Cómo eres? ¿Cómo es tu familia?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Adjectives simpático generoso antipático egoísta tranquilo joven
Advertisements

Ser and Adjectives.
La comida en el instituto Goles: To say what we think of food in school and to say whether school food is healthy.
Mis asignaturas y mis opiniones
COMMON AFFIRMATIVE AND NEGATIVE WORDS
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Tengo que ayudar en casa
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
WALT and WILF Be able to say how you get on with members of your family. Be able to use adverbs to help to describe other people. Be able to understand.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Mis asignaturas y mis opiniones
El reglamento de la casa
Mi dormitorio My bedroom
¿Cómo eres tu? (What are you like)
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
KWh Swanwick Hall Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Daily Routine Assessment-Monday!
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Spanish I 1B Day 30.
Do Now.
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
LISTENING COMPREHENSION TEST
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Daily Routine Assessment-Monday!
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Hoy es el 8 de agosto. Por favor, entren y sientense en sus propios pupitres. Saquen sus tareas. `
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
If you won the lottery, what would you do?
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Transcripción de la presentación:

¿Cómo eres? ¿Cómo es tu familia? Goles: To describe your personality, using adverbs of frequency and negatives

No me llevo bien con mi hermana Lydia. Es antipática y muy celosa. Para comenzar: ¿Cuál de los textos es mejor? ¿Por qué? Which of the 2 texts is better? Why? Discuss on your tables. Creo que tengo una familia bastante grande porque somos seís en casa: mis padres, mis tres hermanos y yo. Mi hermano mayor se llama Lucas y opino que es bastante guapo. Tiene el pelo castaño y los ojos azules. Siempre me llevo bien con él porque normalmente es gracioso y suele ser muy amable. Por otro lado, no me llevo bien con mi hermana menor Lydia. Puede ser antipática y a veces es muy celosa. No creo que sea comprensiva tampoco. Opino que mi madre es estricta pero no es nunca antipática. Tiene los ojos marrones y el pelo rubio, así que mis amigos piensan que es muy guapa Tengo una familia bastante grande. Vivo con mi madre, mi padre y mis tres hermanos. Mi hermano mayor se llama Lucas. Siempre me llevo bien con él porque es gracioso y amable. No me llevo bien con mi hermana Lydia. Es antipática y muy celosa. Mi madre es estricta pero simpática. Tiene los ojos marrones y el pelo rubio. Es muy guapa

Objetivos: Must: Be able to say how you get on with different members of your family and why Should: Be able to use adverbs of frequency to say how often people display different characteristics Could: Use more complex negative constructions

Vocabulario: Pon el vocabulario en la columna correcta Me llevo bien con (mi madre) porque… Tengo una buena relación con (mi padre) porque… Me llevo mal con (mi madre) porque… No tengo una buena relación con (mi padre) porque… siempre salimos juntos no tenemos nada en común somos demasiado diferentes nos divertimos juntos/ nos reímos juntos hacemos todo juntos nos peleamos todo el tiempo me critica hablamos de todo tenemos mucho en común

Hablamos: En parejas. ¿La frase tiene razón? Opinion Relationship Who with porque How much? Reason 1. Pienso que me llevo bien con mi hermana mayor siempre me escucha(n) 2. Creo que tengo una buena relación con mi prima a menudo me critica (n) 3. Opino que me llevo bastante bien con mis tíos a veces es comprensivo/a 4. Me parece que no tengo una buena relación con mi abuela nunca es celoso/a 5. A mi parecer, me llevo mal con mi madre raras veces hacemos cosas juntos 6. Supongo que me llevo fatal con mi padrastro jamás salimos juntos

Gramática: Negativos Soy inglesa.  No soy inglesa. Escucho música.  Nunca escucho música. OR No escucho música nunca. Habla.  Nadie habla. OR No habla nadie. Tengo un bolígrafo.  No tengo ningún boligrafo. Como o patatas fritas o espaguetis.  No como ni patatas fritas ni espaguetis. Me gusta One Direction también.  No me gusta One Direction tampoco.

Leemos: p36. Ejercicio 1. 1. María & Antonio are boyfriend and girlfriend. Antonio & Enrique are friends. Borja and Teresa are sisters. Luis and Elena are boyfriend and girlfriend. 2.a) Changes of mood b)Age gap c)Different opinions about marriage 3. No because she says he does not have a positive influence on Antonio, and after being with Enrique Antonio’s mood has changed. 4. No, because she always criticises young people and she is intolerant. 5. No because she thinks it will cause problems and she’s a perfectionist.

Deberes para 26 septiembre Target Grade C: Write a minimum of 60 words about your relationships with your family. You must include a range of positive and negative structures (make it up if you need to!) I will be looking for adjectival agreements and more unusual vocabulary. Target Grade B/A/A* Imagine you are writing a soap opera. Write an introduction for a new character from a troubled family. Writing from the character’s perspective, you must include at least 8 words or phrases from today’s lesson. I will be looking for negative constructions and a high level of accuracy.

Objetivos: Must: Be able to say how you get on with different members of your family and why Should: Be able to use adverbs of frequency to say how often people display different characteristics Could: Use more complex negative constructions

Plenary Write your name (small or on back) on the post-it On the post-it, note 3 key adjectives to describe personality this lesson. Pass the post it to a neighbour. On your new post it, add 3 opinion phrases Swap again Now add one negative sentence Give the post-it back to the original owner. Your challenge: To incorporate these 7 things into your homework!