Belief can be Manipulated, Only knowledge is truly dangerous. --Frank Herbert Lic. Carlos R. Rosaldo English Teacher.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cláusulas con si DE PASEO, P. 155 AP SPAN - Dooley
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Welcome back to School Ms. Martinez
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How to make questions en español
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Para hacer ahora Identifiquen:
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Review for Chapter 5 Test
1.8B Tomando apuntes….  You should view the following PowerPoint presentation to learn the preterite forms of the verb “hacer” and “dar”.  Read through.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Warm Up Translate into English.
Mis asignaturas y mis opiniones
SPANISH 1 DAY 33 Chapter 4- Expressions with infinitives Restaurant Skit Practice Pledge Test.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 7 – 9/16 – 9/20.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Survival Spanish – SPA II y III
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¡Verbos y Números! miércoles, el 18 de marzo. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.Review “go” verbs 2.Review ir + a + infinitive 3.“to know”  saber vs. conocer.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Not all verbs conjugate normally in the present tense Some verbs you just have to memorize!
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Unidad 2 Español 2R Leccion 2. ¿ Qué vamos a hacer? Objective (s): vocabulary words related to daily routines Reflexive verbs and the present progressive.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
April 8th “C day” classes (45 min.)
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Write in Spanish (See pag 96)
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Transcripción de la presentación:

Belief can be Manipulated, Only knowledge is truly dangerous. --Frank Herbert Lic. Carlos R. Rosaldo English Teacher

Background teacher 1988 – 1991 Profesor de lengua Extrangera “La Salle” 1992 – 1993 The academy of English Studies Ireland 1995 – 1996 Universidad del Valle de Atemajac 490 hrs – 1996 English Teacher CNCI 1995 – 1996 Studying at Instituto Harvard Oxford English Studies as a teacher Proenglish teaching executive people 2007 – 2008 Teacher training ITTO 2007 – 2010 Teacher at UTJ Travel Ireland, France, England, Canada, U.S.A.

Tres verdades y una mentira. Tomar una hoja de papel en blanco. Escribir su nombre completo. Escribir tres cosas verdaderas acerca de sí mismos y una falsa. Hacer parejas, procurando que sea con la persona que menos conozcan y tratar de identificar de cada uno, cual es la información no verdadera. Conclusiones del ejercicio.

EXPECTATIVES Por qué estoy aquí? Qué espero lograr al término de éste Curso? Qué compromisos asumo para lograr los objetivos? ¿Cómo espero poner en práctica lo que aprenda y las expectativas adquiridas a lo largo del Curso? ¿Realmente me interesa aprender?

2 nd English Course Subjects and Objectives From Unit 6 to Unit 10 Top Notch Unit 6 Can and Have to Simple Present Tense Present Continuous Frequency Adverbs Unit 7 Comparative adjectives Objects Pronouns Give and Get Directions Uses of Object Pronouns Grammar

2 nd English Course Subjects and Objectives From Unit 6 to Unit 10 Top Notch Unit 8 The Past tense of be The Simple past tense Irregular Verbs Question words and Adjectives Unit 9 Could and Should Questions Be Going to for the future Describe transportation problems. Understand Announcements Grammar

2 nd English Course Subjects and Objectives From Unit 6 to Unit 10 Top Notch Unite 10 Superlatives Adjectives Too and Enough Bargain for a lower price Discuss tipping customs Grammar + Verbs + Practice & Study + Vocabulary = Speak + Understanding + Writing

Requirements Use a Dictionary Do your homework on time Bring your studentbook Attend to the class Be punctual and quite Respect your classmates Participe and be active

Your Marks Vs your Goals Each Partial 1 or 2 Exam´s (1 por Each Unit) Homework (Exercises with signatures) Quiz by each Friday (Verbs and Grammar)

Principal Rules Doy clases hasta que todos estén callados. 2da llamada de atención punto menos. Una persona controla la lista de puntos menos al final la reviso. Para permisos al baño hasta que llegue el que salió antes. No celulares, si se escuchan castigo. Solo 10 minutos de tolerancia, amenos que no haya cerrado la lista. Salimos puntuales solo el concejal podrá recordarme 5 minutos antes. Confisco cuadernos y celulares, que no sean de la clase. Si comes algo traes lo mismo para la siguiente clase o punto menos. Por día solo puedes ganar un punto. Los puntos buenos son sobre los quiz o sobre el ser

Why to study English?

Amaré la luz porque me señala el camino, pero también amaré la oscuridad porque me enseña las estrellas. Og Mandino