La Pronunciación de la Lengua Española

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Las Palabras negativas y afirmativas
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
First, let’s review the basic subjects. They are… I = you = he = she = yo tú él ella we = they = you (all) = nosotros/as ellos/as ustedes (Uds.) Then.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Lección Cinco Lesson 5 Synergy Verbs Pronunciation 25. The Spanish for I have to is tengo que (TEN GOH KEH)
 Which Spanish letter sounds like “h”? Give an example.  Which Spanish letter sounds like “y”? Give an example.  Which Spanish letter is silent? Give.
Telling Time.
Diciembre– La lección dos. ccaesanivo vacacasa canasaca vasonavacenavena avenavacaciones.
El 12 de septiembre de dos mil once La lección de lunes: unas reglas generales de la clase Las tres Cs: Comunidad Cooperación Cortesía.
$100 $400 $300$200$400 $200$100$100$400 $200$200$500 $500$300 $200$500 $100$300$100$300 $500$300$400$400$500.
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser) Modified by M. Sincioco.
La familia.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hace + Time Expressions
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Spanish Pronunciation. The vowel sounds in Spanish are different from those in English. “A” has the “ah” sound like in “pop.” “E” is similar to the sound.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Time in Spanish Nivel 1. Telling time inSpanish  Time is not TOO different in Spanish.  It is formatted the way time used to be told in English.  It.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Como pronunciar el español (How to pronounce Spanish) Una guia al alfabeto en español y a la pronuciación del idioma. (A guide to the alphabet in Spanish.
El Alfabeto / El Abecedario
decir  (yo) digo tener  (yo) tengo venir  (yo) vengo
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Read the dialogue between Fernando and Rico below and select C/F for the questions that follow. Fernando: Buenas tardes, Rico. ¿Qué pasa?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Preguntas y respuestas
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
-AR VERBS Español.
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Sr. Villanueva December   1. Hola, me llamo/yo soy _____________. Yo estoy en el grado nueve y asisto la escuela Da Vinci Design. Hoy voy a presentar.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
SPA 131 ~ Spanish in the Workplace ~ F’13 Class Slides up to Tuesday, September 10, 2013.
EL ABECEDARIO THE ALPHABET. VERY INTERESTING… The Spanish alphabet, with 27 letters, is the same as the English alphabet with the addition of the ñ. It.
The verb tener. The verb tener is used to show relationship or possession. Tengo un hermano mayor. I have an older brother. Tenemos un regalo para Tere.
Sra. Schwarz Los verbos tener, hacer, y poner. Sra. Schwarz El verbo tenerEl verbo tener  The verb tener means “to have.”  Tener is a stem-changing.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Tapas ¿Cómo se llaman los chicos?.
First Grade Dual High Frequency Words
el sistema fónico la pronunciación
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

La Pronunciación de la Lengua Española Señora Mueller Español I

El Alfabeto Escuchen a los sonidos Repitan los sonidos Practiquen los sonidos con palabras en español

Sonidos Difíciles c j r versus rr ñ ll versus y v versus b g x

c sonido k sonido s ci ca ce co cu Esta letra del alfabeto tiene 2 sonidos distintos Esta letra del alfabeto tiene 2 sonidos distintos sonido k sonido s ci cine ce cena ca casa co codo cu cubo

Este sonido existe en inglés en la palabra: onion ñ Este sonido existe en inglés en la palabra: onion ña ñe ñi ño ñu niño añoro año años

Ambos de estos sonidos son pronunciados como b v versus b Ambos de estos sonidos son pronunciados como b Vayan a escuchar y practicar estos sonidos en este sitio de web vino bien bueno enviar también envase hablar uva avión objeto avenida oveja

Estos 2 sonidos son distintos y cambian el significado de una palabra r versus rr Estos 2 sonidos son distintos y cambian el significado de una palabra pero but para for caro expensive perro dog parra vine carro car

Este sonido no existe en inglés y es un poco difícil de pronunciar j Este sonido no existe en inglés y es un poco difícil de pronunciar jamás Javier ají joya ja je ji jo ju

Esta letra del alfabeto tiene 2 sonidos distintos g Esta letra del alfabeto tiene 2 sonidos distintos Sonido g Sonido h gi gigante ge genio ga gato go gordo gu gusto

Ambos de estos sonidos son pronunciados de la misma manera ll versus y Ambos de estos sonidos son pronunciados de la misma manera Vayan a escuchar y practicar estos sonidos en este sitio de web: ll versus y llama calle lluvia mayo apoyar arroyo lla lle lli llo llu

Esta letra del alfabeto tiene 3 sonidos distintos x Esta letra del alfabeto tiene 3 sonidos distintos sonido ch sonido ks sonido h Xela Xitle examen experto éxito (Es el sonido más común) México mexicano Vayan a escuchar y practicar este sonido en este sitio de web

I have designed this presentation for my High School Spanish I class I have designed this presentation for my High School Spanish I class. It is based on the benchmark: Analyze and discuss linguistic structures and conventions of the target language and English that is located under the Foreign Language Content Standard: Comparisons: Develop insight into the nature of language and culture. I will use this presentation with the entire class in order for all students to gain a basic understanding of how to say the alphabet in Spanish and how to pronounce its sounds. There is also a focus on practicing the more difficult and often confusing sounds of the Spanish language. Slide 3 of the presentation is the starting point for each of these harder sounds. As each letter or set of letters is clicked on, the presentation will take viewers to a slide about that particular sound. Many of these slides have audio clips that will be played in order to emphasize the correct pronunciation of the various sounds. Some slides also have links to other websites that are to be used for further practice (see, listen, and repeat) of the sounds. Once viewers are done with one slide, they may click the home action button which will take them back to the slide of difficult sounds where they may then choose another one to practice. Viewers will repeat this process until all sounds have been practiced. I believe that this presentation will be very helpful and informative for the whole class and also as a remedial tool for those students who need the extra help.