La escuela Lección 1: School Places and Personnel

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Advertisements

Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
El Calendario 4 to Grado Lección 1: Los Días y Meses del Año Lección 2: Los Números Lección 3: El Tiempo.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How to make questions en español
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
La escuela Lección 1: School Places and Personnel
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Digital Photography: Selfie Slides
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
¿De qué color es tu fruta favorita?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
LA VIDA NORMAL. La vida normal  You will be giving a two(ish)-minute presentation comparing your life to the life of a normal teenage in a Spanish-speaking.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals
Transcripción de la presentación:

La escuela Lección 1: School Places and Personnel Lección 2: School Supplies Lección 3: Subjects

Dear Parents: For the second quarter in FLES class we will cover the theme of THE SCHOOL (La escuela). Your child will learn about: Places and People in the School (2) School Supplies and (3) School Subjects. As a culmination to this theme your child will be asked to create a presentation of their escuela (school) using the vocabulary learned in FLES class. Students will create a poster. This presentation will be started and worked on during class. Please have students finish anything not completed in class and practice their presentation at home. The project is tentatively due before Winter Break. The question structures below, which will be covered in class, must be covered in your child’s presentation. Your child may include more, but these are the minimum requirements. The questions below are provided for your information. Students will bring home their own copy which was filled out in class. Your child will be allowed to use his/her draft when presenting their visual if they choose. The following are the questions covered in class and needed for the presentation: QUESTIONS: 1. Lugares y personas en la escuela : (Places and People in the School) ¿Qué hay en la escuela? (cafetería, auditorio, gimnasio, piscina, patio de recreo…)  What is in your school? ( cafeteria, auditorium, gymnasium, pool, recess area…) En mi escuela hay _______, _______, _____, ______. (In my school there is…..) ¿Dónde esta _______?  (la enfermera, el maestro, la directora…)  Where is the _________? (nurse, teacher, principal) ____________ esta en _____________ ____________ is in ________________ 3.  Las clases/materias:  (Classes taught in School) ¿Qué clases tienes? (por lo menos cuatro)  What classes do you have? (at least 4) Yo tengo ___________, __________, ________, ____________, __________, _________. I have ________, _______, ________, _______, ___________ . ¿Cuál es tu clase/materia favorita? What is your favorite class? Mi clase favorita es_________________. My favorite class is __________________. 2. Los materiales: (School Supplies) ¿Qué materiales hay en __________(lugar)?  What materials are in ____________(place)? En ________________ hay _____________ In _________________ there are ___________ ¿Dónde esta _________ (material)? Where is ____________(school supply)? _____________ esta en ________________ ______________ is in _________________

La sala de clase Canción Voltea a la _izquierda_ _Voltea___ a la __derecha_ Siéntate, _levántate__ Da la vuelta completa Ahora, levántate Golpea al _pupitre_ Cerca de la __regla_ _, pon un __lápiz____ Indica un muchacho Me siento ___mal__, me ___siento__bién Más o menos normal ¡Más volumen! Coro Debajo de una _silla___ Esconde un _cuaderno__ Pon la __pluma__ en el pupitre ¿Te gusta cantar o bailar? ¿Hace calor o hace __frío___? Esta canción está papísima En la __sala_ de clase__, indica una ___niña__ Pon la _____pluma__ sobre el libro ¿Está el _profesor__ escondido? Díle <hola> a la gente detrás de tí ¿Llevas tú los __jeans__?, creo que sí Bate palmas ___cuatro___ veces (sí)

School Places and Personnel Lección 1 Nombre: _______________ Lugares en la Escuela/ Personas en la escuela School Places and Personnel Vocabulario: completa la palabra el salón de a_te el s_lón/la cl_se p_tio de r_creo el salón de tecn_logí_ la caf_tería la b_bliotec_ la enf_rmerí_ el salón de mús_c_ el b_ño el gimn_sio Las personas en la escuela la bibliotec_ri_ la m_estr_ el m_estr_ la secret_ri_ la _ficina la _nferm_r_ el direct_r la direct_r_

School Places and Personnel Lección 1: Lugares en la Escuela/ Personas en la escuela School Places and Personnel

Lección 2 Nombre: _______________ Materiales School Supplies Vocabulario: empareja la foto con la palabra el lápiz los crayones el pegamento/pegante las tijeras el bolígrafo el libro el papel la silla el cuaderno la regla la mochila

Lección 2 Nombre: _________________

Nombre: _________________ Lección 3 Las Materias/Las clases School Subjects Vocabulario: busca la palabra A P C X S N W E L K Y Z D I F É O B R J Q U G H T M V Á Ó Ú Í Ñ español literatura educación física sociales inglés el arte ciencias música matemáticas tecnología

PROYECTO - LA ESCUELA DRAFT Nombre_________________________  Clase___________________________     PROYECTO - LA ESCUELA DRAFT 1. Los salones   En mi escuela hay _____________, ____________, _____________, ___________. salón salón salón salón La maestra esta en _____________________. lugar _____________________ esta en __________________ persona lugar 2. Los materiales de la escuela En la clase de arte hay _______________, ____________, ___________ material material material En la clase de __________ hay ___________________, ___________________. materia/clase material material _____________________ está en _________________________. material lugar 3. Las clases/materias Yo tengo _________________, ___________________, _____________________, clase/materia clase/materia clase/materia __________________, __________________, ____________________ . clase/materia clase/materia clase/materia Mi clase favorita es _________________________________ clase/materia

PROYECTO LA ESCUELA Purpose: This lesson is incorporated into a unit about school subjects, objects, and other school related areas. You will use school related Spanish vocabulary and proper Spanish grammar to describe what your school is like. You will expand on the categories of: places in the school (lugares en la escuela), staff (el personal), school supplies (materials), and subjects (las clases/materias). You are asked to create a power point presentation/ poster/ or video answering the guided questions and use it as a guide for giving an oral presentation about your school to the class in the target language. The presentation can be no longer than 3 minutes. Objectives: The students will create and give a presentation using learned Spanish grammar and vocabulary on “la escuela”. Task: You will create a presentation of your ESCUELA (school). A poster (or power point presentation or video ) will be used as tool when you present to the class about your ESCUELA (school). The following 3 categories and the questions below them must be covered in your presentation. You may include more, but the minimum requirements are as follows: Rough Draft: All answers to questions should be in complete sentences, rough draft needs to be checked by teacher. You cannot start creating your Poster/Power point/ video until teacher has checked your rough draft for any mistakes! QUESTIONS: Lugares en la escuela : ¿Qué hay en la escuela? (cafetería, auditorio, gimnasio, piscina, patio de recreo…) ¿Dónde esta _______? (la enfermera, el maestro, la directora…) Los materiales: ¿Qué materiales hay en __________(lugar)? ¿Donde está_________ (material)? 3. Las clases/materias: ¿Que clases tienes? (por lo menos cuatro) ¿Cuál es tu clase/materia favorita? ***Extra Credit*** You may earn up to 5 points extra credit on this project by including an interview video segment that you create. Interview el director/la directora, la bibliotecaria, and/ or some of your teachers and get them to respond in Spanish. You may need to give them a script! Student Learning Assessment: Students will be assessed on the speaking and presentational skills

PROYECTO Todo Acerca de Mí Student Name:     ________________________________________ Rubrica CATEGORY 4 3 2 1 Requirements All requirements are met and exceeded. All requirements are met. One requirement was not completely met. More than one requirement was not completely met. Organization Content is clear and extremely well organized. Content is clear and well organized. Content is logically organized for the most part. There was no clear or logical organizational structure, just lots of facts. Attractiveness Makes excellent use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance the presentation. Makes good use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance to presentation. Makes use of font, color, graphics, effects, etc. but occasionally these detract from the presentation content. Does not use font, color, graphics, effects etc, or those used are extremely distracting to the presentation. Mechanics No misspellings or mechanical errors. Three or fewer misspellings and/or mechanical errors. 4-10 misspellings and/or mechanical errors. More than 10 errors in spelling or mechanics. Oral Presentation Interesting, well-rehearsed with smooth delivery that holds audience attention. Uses no English. Relatively interesting, rehearsed with a fairly smooth delivery that usually holds audience attention. Uses almost no English. Delivery not smooth, but able to hold audience attention most of the time. Uses a lot of English. Delivery not smooth and audience attention lost. Uses mostly English.