Capítulo 2- Primer Paso Repaso Primer Paso Prueba El 19 de noviembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 2- Primer Paso Repaso
Advertisements

Object Pronouns Q&A Kathleen Pepin.
APUNTES #2 Irregular tú Commands
Mandatos Afirmativos de Tú – Affirmative Tú Commands
Mandatos informales negativos
Hoy es lunes, el 28 de noviembre de 2011.
Recall: What are the Affirmative Informal Commands for each of these: Comer (to eat) Hablar (to talk/speak) Tener (to have) Venir (to come) Poner (to put/set)
1 How to make commands in Spanish. First of all, commands in Spanish come in two kinds: formal and informal.
Commands in Spanish Three Types of Commands Informal (tú) you Formal (Ud.) you Plural ( Formal ) (Uds.) all of you.
Asking for and giving opinions; giving advice 3.4.1
Affirmative Tú Commands P. 168 Affirmative Tú Commands n To give affirmative commands to someone you address as tú…  You take the 3rd person form of.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
The Present Progressive. Use the present progressive to say what is happening RIGHT NOW.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
Hoy es el lunes 26 de enero de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El viernes pasado.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Affirmative Tú Commands n You already know how to give affirmative commands to someone you address as tú. n You take the 3rd person form of the verb.
Repaso: Los mandatos informales
Repaso del imperativo LOS MANDATOS. How do you form affirmative/positive informal (tú) commands?  Tú form - s.
Irregular Affirmative Commands Capítulo 3B Powerpoint
Review - Affirmative tú commands – p. 26 To tell someone what to do, informally (tú), use a tú command. Tú commands - drop the “s” from the tú form of.
 An affirmative command tells someone what to do.  The affirmative informal command form of most verbs is the tú form without the final s.  Come bien.
Affirmative Tú Commands original ppt from: hs.k12.il.us/racgar/Intro3- 4/espanol_intro3-4.htm original ppt from: hs.k12.il.us/racgar/Intro3-
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Negative Informal Commands. Bellwork  Traduzcan. (Translate)  1. ¿Qué te pasa?  2. Tengo catarro.  3. Ella está triste.  4. Tú debes dormir lo suficiente.
¿Te Acuerdas? What question do you ask to find the Direct object in a sentence? Direct object pronouns go ______ the conjugated verb or __________ to the.
Affirmative and Negative Words Capítulo 8 25/11/13.
Srta. Forgue El 1 de noviembre  Repasa el vocabulario de los coches (pág. 56)
Los mandatos informales Español 2. Informal tú commands (affirmative / positive +) Use the form preguntar --> borrar--> servir--> él / ella / ud ¡Pregunta!
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 12 de diciembre del 2014 Proposito # 35: ¿Como terminamos el repaso para el EXAMEN CAPITULO 1 del JUEVES? Actividad.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Affirmative Tú Commands Realidades 2: 3B. Tú commands are actually very easy to form. But the big thing to remember is that affirmative commands are very.
1 Affirmative Tú Commands Expresate level 2 page 26.
Regular Formal commands (affirmative AND negative) 1.Start with the form of the verb 2.Drop the 3. Then put on the -ar verbs -er/-ir verbs Ud. Uds.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Los complimentos Pronombres del objeto directo Pronombres del objeto indirecto Pronombres reflexivos.
Affirmative Tú Commands P. 45 Affirmative Tú Commands n You already know how to give affirmative commands to someone you address as tú. n You take the.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Negative Tú Commands Page 121 – Chapter 3 Realidades 3.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Hoy es martes 13 de diciembre
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Los Mandatos Familiares (Tú Commands)
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns: replace nouns already mentioned to avoid repetition yo meuds. (m) los yo meuds. (m) los tú teuds. (f)las.
 Baja de peso.  Duerme 8 horas o más cada día.  Busca un pasatiempo. REMEMBER: AFFIRMATIVE COMMANDS TELL A PERSON WHAT TO DO. Most times, all you have.
Affirmative/Negative Tú Commands. Rules When you tell friends, family, or young people to do something, you use an affirmative tú command. To give the.
Page 114 – Chapter 2 En Español 3.  You already know how to give affirmative commands to someone you address as tú.  You take the 3rd person form of.
EL EXAMEN Capítulo 1.2. A.Escuchemos (cierto o falso) B. Leamos Answer multiple choice questions based on a reading.
Negative tú commands. When we tell someone what NOT to do, we use a negative command. We have already discussed affirmative commands (camina, habla, ve,
Goal #1: To ask for and give advice
El objetivo de hoy: Hablar sobre lo que hicieron durante el descanso de invierno.
Chapter 2- Quiz Outline Primer Paso Quiz. Primer Paso- Parte I Fill in the blank with the correct form of estar. Fill in the blank with the correct form.
Affirmative and Negative Informal Commands
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
Clase de Español los verbos irregulars en la forma yo.
Los mandatos informales. Regular Affirmative Tú Commands Use the third person singular (él, ella) from the present tense. HabloHablamos HablasHabláis.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Primer Paso- Review for Quiz
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Día 7 Capitulo 3 Mantenerte sano Español 3 Mandatos de tú Afirmativos y negativos ¿Qué recordamos?
Assessment FOR Learning a Party Vocabulary - I can use and understand vocabulary words about parties and planning a party. Label each party word.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Los mandatos informales Español 2 Informal tú commands (affirmative / positive +) Use the form preguntar --> borrar--> servir--> él / ella / ud ¡Pregunta!
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
Exprésate Cap. 1. 1) In the affirmative commands you use the 3rd person (él, ella, usted) singular present tense Or 2) In the affirmative commands you.
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Transcripción de la presentación:

Capítulo 2- Primer Paso Repaso Primer Paso Prueba El 19 de noviembre

Primer Paso- Parte A Create informal commands from the given expressions. Need to know: -regular negative and affirmative commands -commands with pronouns -irregular commands Ejemplo: 1. no faltar a clase __________________________________________ 2. hacerles preguntas a los profesores __________________________________________ 3. no salir con tus amigos ___________________________________________ no faltes a clase Hazles preguntas a los profesores No salgas con tus amigos

Primer Paso- Parte B Complete the paragraph with the correct informal command, using the expressions in parentheses. Need to know: -regular negative and affirmative commands -commands with pronouns -irregular commands Ejemplo: Aurora, no ____________________ (preocuparse). Para salir bien en los exámenes, ______________ (tener) confianza en ti misma y ______________ (tomar) las cosas con calma. te preocupes ten toma

Primer Paso- Parte C Complete the description with the missing expressions. Need to know: -vocabulary from page 39 -Spanish words will be given in a word box; put them into context Ejemplo: Este año mi amiga Herlinda ___________ muchas presiones porque tiene mucho que hacer. resolver sufre de se pone relajarse sufre de

Primer Paso- Parte D Use the correct form of the present progressive. Need to remember: estar + -ando/iendo/yendo Ejemplo: Yo/ ver un video y comer pizza. _________________________________ Yo estoy viendo un video y comiendo pizza.

Primer Paso- Parte E Write a question or an appropriate response. Need to know: -vocabulary for asking and giving advice (pg. 37) Ejemplo: ______________________________ Te aconsejo comer menos helado. ¿Qué me aconsejas hacer?

Primer Paso- Parte F Write 5 sentences giving advice on the problem. Need to know: -vocabulary for asking and giving advice -commands El problema: Pablo se despertó tarde hoy y tiene un examen en su primera clase. ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ Corre rápido. Come cereal para el desayuno. Ve al colegio en Autobús. Vístete rápido. Sal de casa a tiempo. No vayas a pie. No prepares huevos. No te bañas. No hables por teléfono.