V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MEETING AND GREETINGS AND GOODBYES
Advertisements

¿De dónde eres tú?.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Presentaciones… Introductions….
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hace + Time Expressions
World Language Survey 28 de abril de
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
AVENTURA MÉXICO Una reunión de cuatro artistas hispanos You will use four finger puppets to carry on a conversation between four famous Hispanic artists.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
V ÁMONOS : T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can greet someone appropriately and tell them how I am doing Vocab/Ideas: Hola Buenos días Buenas tardes Buenas.
¡Pare! Nombre means first name Nombre means first name Apellido means last name Apellido means last name Fecha means date Fecha means date Chico means.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Saying Hello and Goodbye
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Transcripción de la presentación:

V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años tienes?

BASIC CONVERSATIONS Introductions and Greetings

EL OBJETIVO: I Can greet someone appropriately and tell them how I am doing

L ET ’ S KNOW EACH OTHER BETTER

M OMENTO C ULTURAL

15 de septiembre – 15 de octubre

INM: WHERE ARE YOU FROM? ¿DE Donde eres?

¿D E DÓNDE ERES ? To ask someone where they are from, you will use the expression: ¿De dónde eres? To answer someone when asked where you are from you will use the expression: Yo soy de…(place) Useful places: North Carolina = Carolina del Norte The United States (USA) = Los Estados Unidos (EEUU)

Where are you from? ¿De dónde eres (tú)?

I am from… Yo soy de…

A PRACTICAR

Yo soy de Nueva York. ¿De dónde eres, Jay Z?

Yo soy de Colombia. ¿De dónde eres, Juanes?

Yo soy de Tejas. ¿De dónde eres, Beyonce?

Yo soy de Hawái. ¿De dónde eres, Barack?

Yo soy de Misisipi. ¿De dónde eres, Oprah?

¿De dónde eres tú?

Yo soy de Puerto Rico.

GP: T IRA LA PREGUNTA ! We are going to play a QUICK GAME with the new QUESTIONS we’ve learned. I will start by throwing the ball to a person and asking them one of three questions: - ¿Cómo te llamas? Me llamo - ¿De dónde eres tú? Yo soy de… - ¿Cómo estás? Estoy… You MUST answer in Spanish, then throw the animal to a NEW person and ask them a DIFFERENT question. I will set a TIMER and whoever has the animal when the timer RUNS OUT will get extra TAREA!!!

G ROUP P RACTICE 1. You need to pick a celebrity that you are going to pretend to be. I will give you 1 minute to pick your celebrity and write down the name. 2. You will be going around the room and introducing yourself to other celebrities. Make sure to politely introduce yourself, say that you are please to meet the other person, and ask and answer how the other person is. 3. Record the responses in your carpeta.

E XAMPLE “Hola, me llamo Shakira. ¿Cómo te llamas?” “Mucho gusto Shakira, me llamo Marc Anthony. ¿Cómo estás?” “Igualmente. Yo estoy así así. ¿Cómo estás?” “Yo estoy muy bien. Buenas tardes” You should talk to at least 5 people. Make sure to record your responses (who you talked to, how they were doing) in your carpeta NO ENGLISH!

I NDIVIDUAL P RACTICE Write out the conversations that you had today like they were a script for a movie that someone else could act out. Include all introductions, questions, goodbyes, etc. in your carpeta

A CT IT O UT ! I will now be asking for volunteers: One person will provide the scene 2 people will actout the scene BONUS: When other people are acting make sure to write down places they need to work on their grammar or pronunciation!

EXIT SLIP Translate the following. 1. ¿Cómo estás? 2. ¿De dónde eres? 3. I’m (doing) bad. 4. I am from Charlotte.

P ARTICIPACIÓN Y R EFLECCIÓN Fill out your participation reflection in your carpeta to get your stamp!