Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

Entrada: La reunión[En el libro importante] Read the story La reunión (do not write on the paper). Tell in English: 1.when the event occurs 2.how the narrator.
11/11/12 11/11/12 11/11/12 11/11/12 11/11/
Demonstrative adjectives
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
La Ropa.
Español 2 5 de septiembre de 2014.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Por vs. Para O You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: O Por O Para O In this slide show, we’ll look at how these.
Telling Time.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Por Vs. Para Spanish Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Affirmative Tú Commands  When you tell a person to do something.  Use with friends, family, or young people.  Use the same present tense forms that.
Espanol Megan Sands La comida.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
El uso del artículo como sustantivo
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Year 9 Spanish Speaking Questions Summer 2008.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
Thank you for taking my classes
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
 Este vestido es rojo.  This dress is red.  Estos zapatos son caros.  These shoes are expensive.  Esa falda es corta.  This skirt is short.  Aquellas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Using adjectives as nouns SPN II. In English… We do this all the time! For example… – Would you like the green shirt or the blue one? In the sentence.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo eres? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Use to say but, as in however Me gusta el golf pero no me gusta el tenis.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
¿Cómo estás? Nombre y apellido Información Amigos FotosMapa Me gusta Actividad Publicar.
10 de noviembre. Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________.
Gustar with Nouns Unidad 3, Lección 1. English Grammar Connection  In English, the phrase “I like” doesn’t change.  In Spanish, there are to ways to.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Ser - To be yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas soy eres es somos sois son.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
First Grade Dual High Frequency Words
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
Los Adjetivos.
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
Hoy es _________, el __________de __________.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Using Adjectives as Nouns
Transcripción de la presentación:

Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something you do with your friends every year. In your description, include as much information as you can about this special event. You might mention a) when it occurs b) how you feel the day before the event c) what you usually do at that event d) who is usually there e) how you dress f) any other information you would like to give.

RESPUESTAS 1. Me gustan esos zapatos verdes. (cerca) 2. Aquella corbata es horrible. (lejos) 3. Estas botas rojas son de cuero. (al lado) 4. No me gusta aquel traje azul oscuro. (lejos) 5. Esta blusa es de colores vivos. (al lado) 6. Aquellos guantes negros son grandes. (lejos) 7. Podemos salir por esta salida. (al lado) 8. Aquel cajero puede ayudarnos. (lejos)

Categorías: Escribe una palabra en cada categoría con la letra; no tiene que empezar con la letra. emociones ropa lugares acciones clases / actividades D F P C N