LA CAMPANADA 1.Nombre/Fecha 2.Write out directions from one point on the map below to another (in English). Use simple directional words (turn left/right,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Unidad 4 – Lección 2 p antiguo, -a ancient.
Advertisements

REPASO Conversaciones dirigidas en parejas con autoevaluación.
How do I get there? Doble Derecho Camine A la izquierda A la derecha.
Navegando la ciudad. Lugares y cosas en la ciudad Instrucciones.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Asking for Directions Pidiendo direcciones Schaum direcciones johnson.
Formal Commands Chapter 3 Grammar 2.1 & 2.2. Review : Informal Commands Recall from Spanish 1 that in order to form an affirmative informal command (to.
MUST be able to recognise directions SHOULD be able to direct people to places COULD use a dictionary to find more vocabulary ¿Por dondé se va a…? Objetivo;
BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO FIND THE ODD ONE OUT! EN RUTA WILF: to identify instructions to give directions (level.
Tarjetas postales 4a projecto.
LOS MANDATOS FORMALES Ven Conmigo 2: , 9.1 Español 2: Sra. Aldemir.
Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
Capítulo 3 Sección 2. En la ciudad – In the city  las oficinas de  el café internet  el quiosco de  el supermercado  la fábrica  el hospital  La.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
Vocabulario 3B ESPAÑOL II.
Capítulo 3-2 Vocabulario
Parte B Unidad 2: De vacaciones. averiguar to find out.
Diario # 45 1)¿Adónde vas en la ciudad para beber té? 2) ¿Adónde vas en la ciudad para comprar zapatos nuevos? 3) ¿Adónde vas en la ciudad para dormir.
2.2 Estar and Prepositions
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
AVENTURA El SALVADOR Situación 3: Tell location in as much detail as possible, including how far a place is located, what street it is on, and where it.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
27 de febrero. Para Empezar Haz una lista de ocho cosas que puedes ver en el centro de una ciudad.
Mi dormitorio My bedroom
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
VÁMONOS Escribe la fecha
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
ESPAÑOL 2 Hoy es lunes el 24 de febrero de
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
En la ciudad el aeropuerto la biblioteca el almacén el café
¿Dónde está…?.
Avenida Linda Av. Cervantes Calle de San Juan 23 de octubre Calle del Sol Calle Victoria Calle Estaciones P. del Estadio Calle San Blas Vista del Mar.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
a la izquierda de a la derecha de arriba de abajo de delante de
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Vocabulario 4.1 Sra. Lear. airport bank cafe.
¡Estoy perdido!:Cómo pedir y dar direcciones
Bell ringer  Turn to a partner and ask how he or she is doing (en Español). Try to follow the following dialouge example below.  Suggested vocabulary:
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Repaso de vocabulario 2 Asking for and giving directions.
¿Cómo llego a ______________ ?
ALC 36 Hoy es viernes el 9 de diciembre. Haz un nuevo ALC de 8 cuadros. Necesitan las tarjetas de la bienvenida.
Español 2 Inicios 21 SEPTIEMBRE-25 SEPTIEMBRE 2015.
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
Español 2 Inicios 8 SEPTIEMBRE-18 SEPTIEMBRE 2015.
Lección 6A --If you are not willing to learn, no one can help you. If you are willing to learn, no one can stop you.-- Anonymous.
SWBAT apply directional vocabulary in order to provide and obtain directions to various places in a city Hoy es miércoles el dieciséis de diciembre Hagan.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Spanish 10/6 Ms. Wrigley. Spanish 1 TEST (Tue/Wed) Greet someone and ask how they are. Talk about how you are doing. Say where you are from & ask someone.
Unit 5: El viaje (travel)
5.4 - Mi comunidad My community el banco bank la biblioteca library.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
La octava (8th) semana Spanish I A
Where’s Giving directions Mr. Sleuth is receiving some instructions to investigate a case. Look at the city map and guess where he is going to.
Directions By S. Sáez.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Beside – next to - near – to the left of – to the right of - between – behind – in front of – across from - kitty-corner to – around the corner.
SWBAT apply directional vocabulary to find way around city/town
Metas: 1) I can listen to and give simple directions on how to get to places. 2) I can use direct object pronouns to refer to people who are receiving.
Transcripción de la presentación:

LA CAMPANADA 1.Nombre/Fecha 2.Write out directions from one point on the map below to another (in English). Use simple directional words (turn left/right, continue forward, etc.) Copyright © 2013 Martina Bex ● ● The Comprehensible Classroomwww.martinabex.com Hoy es viernes el 5 de diciembre de 2014.

¿Cómo Llegar? How do to get there… Giving and asking for directions…

1. El Mapa - map El mapa Este es un mapa de mi pueblo. This is a map of my town. map

2. La ciudad - city La ciudad Miami es una ciudad muy grande en la Florida. Miami is a very big city in Florida. city

3. El Pueblo – town, village El pueblo El pueblo es chico. The town is small. town, village

4. Izquierda – left izquierda El muchacho está a la izquierda. The boy is on the left. left

5. derecha – right derecha La muchacha está a la derecha. The girl is on the right. right

6. derecho – straight derecho Camina derecho hacía la puerta. Walk straight toward the door. straight

7. enfrente de – in front of enfrente de La pareja está enfrente de la puerta. The couple is in front of the door. in front of

8. cuadra – block cuadra El mercado ocupa una cuadra de la ciudad. The market takes up one city block. block

9. la calle – street la calle Hay muchas calles en una ciudad. There are many streets in a city. street

10. la avenida – avenue la avenida Hay muchos coches en la avenida Glenwood a las cinco. There are many cars on Glenwood Avenue at 5 o’clock. avenue

11. dobla – turn (he/she turns) dobla Dobla a la derecha para Whitley’s Furniture Gallery. Turn to the right for Whitley’s Furniture Gallery. (he/she) turn(s)

12. gira – turn (he/she turns) gira Gira el volante hacía la izquierda. Turn the steering wheel to the left. (he/she) turn(s)

13. el lado – side el lado side

14. llega – she/he arrives llega s/he arrives

15. sigue – she/he continues (as in keeps going in the same direction.) sigue s/he continues

16. ¿Dónde está ___? – Where is ___? ¿Dónde está ___? Where is ___?

17. Toma – she/he takes toma (he/she) Take (s)

20. ¿CÓMO LLEGO A {FINISH} DESDE {START} ? How do I get to {finish} from {start} ? 19. ¿CÓMO LLEGO DESDE {START} HASTA {FINISH}? How do I get from {start} to {finish}? 18. ¿Cómo llego a ___? – How do I get to ___?