Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Roberto Araya

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.
Advertisements

Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Opening new hotel. Challenge : Transmit the Brand spirit in an international expansion plan.
Clusters and Technopoles in Emerging Economies 2 cases in Chile By Cristobal Garcia.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
10 de abril de 2014 Bioinformática Nuevas Capacidades para un Nuevo País Carlos Vásquez Director Nacional de Tecnología y Competitividad Microsoft Colombia.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
1 Cybernetics and Systems Theory: Challenges, Opportunities & Examples for Advancing Social Theory 5th Biennial International Congress on the Philosophical,
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
602 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on THURSDAY along with Proposito #
Educación en Ingeniería para la ciudadanía, la innovación y la competitividad en Iberoamérica: ciencia, tecnología, ingeniería, matemáticas y el rol de.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
SEMINARIO INTERNACIONAL USO DE LA MADERA EN EL QUEHACER VIAL Santiago, Chile 9 a 11 de Octubre 2002.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
Flag Day (Mexico) By: Jason Kelley.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
1 Trade, Innovation and Productivity Center Sebastián Urbina Director.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Día de la independencia en Panama By: Becca Chadwells.
By: Señora Pearson translate.com. Spanish Teacher! ¿Qué?
D: El 4 de abril F: El 5 de abril Unidad 7, lección 6.
The present perfect subjunctive (el pretérito perfecto de subjuntivo), like the present perfect indicative, is used to talk about what has happened. The.
Avances del primer año del Proyecto Basal S cience T echnology E ngineering M ath Avances del primer año del Proyecto Basal S cience T echnology E ngineering.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es 18 de marzo del 2014 Propósito # 54: ¿Te gusta la comida Mexicana? Actividad Inicial: Copia y responde Ejercicio.
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!
Tarea PARA EL MARTES 22 DE OCTUBRE 1.Type up or rewrite neatly your final draft of the essay. 2.Follow all directions to make the Comic Book Version on.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Bienvenidos a Nuestra Clase Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
El Salvador san salvador Seth Dodd. Guatemala, honduras.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Welcome to EFNEP and SNAP-Ed New Educator Training !
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Gustar, Interesar, Aburrir.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
El Asunto Una encuesta realizada por la AMAFORE señala que el 62 por ciento de los entrevistados está de acuerdo con la afirmación que dice: "No he planeado.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Preparacion : Hoy es lunes 20 de Octubre. ¿Qué día es hoy? What day is today? Hoy es ______Today is ______ ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? Ayer.
CDIO Conference LASPAU and University Reform in Latin America and The Caribbean Nov. 9, 2009.
Este es Con ¿Qué hora es? En inglés ¿Cómo está? Spanish- speaking countries Contesta la pregunta Mas preguntas.
© Granta Design, Título del Proyecto Tutor: Nombre y Apellidos Alumno/s: Nombre y Apellidos 1 Nombre y Apellidos.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
THE FUTURE TENSE: THE REGULAR FORMS Simple Future and The Future Tenses.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
  Dissemination July-October 2016.
FROM THE DEAN: Diana Hess When you are consistently ranked as one of the finest schools of education in the United States and among the best in the world,
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Jugar.
PRESENTATION: PRESENTATION: MY FUTURE By: Jonathan Julian Ortiz Arango code: 21.
Transcripción de la presentación:

Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Roberto Araya

¿Qué es el Estudio de Clases en Japón? 142 años de práctica La experiencia en la Universidad de Tsukuba El apoyo TIC Aprendiendo a aprender de otros Impacto en logros de los estudiantes STEM

Estudiantes de séptimo en La Pintana Estudiantes de primero medio de la Junior high school asociada a la U. de Tsukuba

Torneos

Torneos

Torneo STEM de Cohetería Torneo STEM de Cohetería

TIC Conecta Ideas Opportunidades de Aprendizaje Monitoreo en-línea 5 años de experiencia Sistema Alerta en línea Reporte diario Reporte por componente del Currículo Soporte de pares

Impacto Lo Prado mejoró 17 puntos SIMCE mat 43 cuartos, estudiantes 1 millon ejercicios realizados 4 años

2011, Best Paper Award International Conference on Web Based Learning, Hong KongBest Paper Award 2014, OCDE Center for Educational Research and Innovation (CERI) TORNEOS, selected example from 71 programms in 63 countries, Stéphan Vincent-Lacrin 2014, University of Stockholm: GOLD – MINE project Experiencia - Robert Slavin, Director of the Center for Research and Reform in Education at Johns Hopkins University - Staffan Selander, Director of the Interaction Design and Learning Unit, Dept. of Computer Sciences. 2015, InterAmerican Development Bank: Promising models using ICT This is a delightful down-to-earth report on a clearly promising approach. I hope this work will be continued and expand in the future.” “This is the most directly useful of the chapters I have seen. It presents a pragmatic solution to mathematics performance in an actual LAC country, Chile, tests it out in practice, and reports enhanced outcomes... “We are inspired by the work done by Roberto Araya who has initiated mathematic tournaments with participants from all over South America”.

“En su clase, vi lo que es la matemática, cómo es usada, que está oculta alrededor nuestro. - Yamamoto Estudiante de primero medio Junior High School asociado a la Tsukuba University, Japan 2015, Marzo De ahora en adelante, me gustaría estudiar no sólo para aprender matemática sino también para usarla en el futuro”.

Asesoría ATE por ley Sep Diplomado Modelamiento/Estudio de casos