Lunes, el 26 de enero. 1. Any questions about the homework due yesterday or today? 2. Review 3. Learn how to conjugate verbs in the present tense 4. Ser.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Las Palabras Interrogativas
¿Te toca lavar los platos?
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Ser vs. Estar Español I.
Estar with Prepositions
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
U2.2 Page 115 ESTAR The Verb Estar means “to be” in English. Estar is an IRREGULAR verb.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
How to make questions en español
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Affirmative and Negative Words Page 31 in Textbook.
2.2 Estar and Prepositions
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Survival Spanish – SPA II y III
ANTE TODO In Lección 1, you learned how to conjugate and use the ver ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Los estudiantes y sus actividades miércoles, el 28 de enero.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
MIÉRCOLES EL 26 DE AGOSTO.  Spell using the Spanish alphabet  Learn useful classroom commands & expressions  Describe people using the verb “ser” 
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
¿Qué recuerdan Uds.? Un repaso para el examen. FeelingsEstar chart Location Where do you go? vocabula rio
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
ESTAR (to be) WITH PREPOSITIONS. ESTAR (to be) WITH PREPOSITIONS 1.You've already used some forms of the verb estar to talk about how someone is feeling.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Transcripción de la presentación:

lunes, el 26 de enero

1. Any questions about the homework due yesterday or today? 2. Review 3. Learn how to conjugate verbs in the present tense 4. Ser 5. Estar

 Everybody, please stand up.  Everyone will be expected to answer at least one question. After you have answered a question, you may sit down.  Raise your hand to answer a question.  After a classmate has answered a question, nobody else can answer it So raise your hands and participate to answer the “easy” question before someone else does!

1. ¿Cómo te llamas? 2. ¿De donde eres? 3. ¿Qué hora es? 4. ¿Qué tiempo hace? 5. ¿Cómo se dice pen en español? 6. ¿Cómo se dice pencil en español? 7. ¿Cómo se dice backpack en español? 8. ¿Cómo se dice clock en español? 9. ¿Cómo se dice notebook en español? 10. ¿Cómo se dice television en español? 11. ¿Cómo se dice garbage can en español? 12. ¿Cómo se dice table en español?

1. ¿Cuál es la fecha hoy? 2. ¿Cuál día es hoy? 3. ¿Cuál día fue ayer? 4. ¿Cuál día será mañana? 5. ¿A que hora es clase? 6. ¿Cuándo es tu cumpleaños? 7. ¿Cómo se dice desk en español? 8. ¿Cómo se dice midnight en español? 9. ¿Cómo se dice noon en español? 10. ¿Cómo se dice “I don’t understand” en español? 11. ¿Cómo se dice Tuesday en español? 12. ¿Cómo se dice Sunday en español?

 ser = to be.  Today, we only need to know three forms of ser. They are… I am  Yo soy You are  t ú eres He/She/ is  é l/ ella es

 arrogante  eficiente  elegante  idealista  importante  independiente  inteligente  interesante  optimista  paciente  perfeccionista  pesimista  popular  responsable  sentimental  tradicional

 activo/a  ambicioso/a  atlético/a  atractivo/a  cómico/a  creativo/a  dinámico/a  extrovertido/a  generoso/a  impulsivo/a  introvertido/a  moderno/a  nervioso/a  pasivo/a  religioso/a  romántico/a  serio/a  sincero/a  tímido/a  tranquilo/a

 arrogante  eficiente  elegante  idealista  importante  independiente  inteligente  interesante  optimista paciente  perfeccionista  pesimista  popular  responsable  sentimental  tradicional  activo/a  ambicioso/a  atlético/a  atractivo/a  cómico/a  creativo/a  dinámico/a  extrovertido/a  generoso/a  impulsivo/a  introvertido/a  moderno/a  nervioso/a  pasivo/a  religioso/a  romántico/a  serio/a  sincero/a  tímido/a  tranquilo/a

 arrogante  eficiente  elegante  idealista  importante  independiente  inteligente  interesante  optimista paciente  perfeccionista  pesimista  popular  responsable  sentimental  tradicional  activo/a  ambicioso/a  atlético/a  atractivo/a  cómico/a  creativo/a  dinámico/a  extrovertido/a  generoso/a  impulsivo/a  introvertido/a  moderno/a  nervioso/a  pasivo/a  religioso/a  romántico/a  serio/a  sincero/a  tímido/a  tranquilo/a

 arrogante  eficiente  elegante  idealista  importante  independiente  inteligente  interesante  optimista paciente  perfeccionista  pesimista  popular  responsable  sentimental  tradicional  activo/a  ambicioso/a  atlético/a  atractivo/a  cómico/a  creativo/a  dinámico/a  extrovertido/a  generoso/a  impulsivo/a  introvertido/a  moderno/a  nervioso/a  pasivo/a  religioso/a  romántico/a  serio/a  sincero/a  tímido/a  tranquilo/a

1. Find three different classmates and take turns asking each other about your personalities. Don’t forget to make some of the adjectives agree in gender!

 Prepositions are used to express the location of something in relation to something else  We always use “está” with prepositions.  The prepositions are…  Detrás de  behind  Enfrente de  in front of  Debajo de  underneath  Al lado de  next to  Sobre  on top of  Entre  in between

 Go over any questions or concerns about the homework or previously covered material  Describing people with the verb ser (to be)  Prepositions with the verb estar (to be)

 6 items due on Tuesday (1/27) Oral practice activity, cultural video and related activities  18 items due on Wednesday (1/28) Classes, subjects, student life vocabulary  24 items due on Friday (1/30) Singular forms of ser (I, you, he/she/it) This is what we learned today