Si no estabas en clase hoy… Today we reviewed the new terms we learned on Thursday and Friday. Then we went over the story from Friday. Please take the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
Advertisements

Hagan Ahora: Contestan en frase completa
How to say what a person has to do.
Para Empezar y Verbo del dia Para la semana de 27 de agosto – 31 de agosto de 2012.
Hoy es _______, el ________ de _____ de _____________. Para Empezar: Contesten en español. 1.¿Qué le gusta hacer a tu mejor amigo? 2. ¿Qué le gusta hacer.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
1. Yo (patinar) 2. Tú (escuchar música) 3. Ellos (bailar) 4. Nosotros (estudiar) 5. Vosotros (trabajar) 1. Yo patino 2. Tú escuchas música 3. Ellos bailan.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Si no estabas en clase hoy…
Si no estabas en clase hoy.. We finished the packet and turned it in. Make sure you have the packet completed to correctness and turn it in when you return.
Si no estabas en clase hoy… Hoy en clase, students received some new structures that were added to the Diccionario. Please see the following slides, and.
Si no estabas en clase hoy… Please review el vocabulario de los Capítulos 5 y 6. We reviewed Mini-Cuento 3 from Capítulo 5 packet. Students added some.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Si no estabas en clase hoy… We reviewed and acted out a story. Students had to translate the story that we acted out for homework. We acted the story out.
Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.
Los días de la semana The days of the week.
C3G1 repaso. La canción de “gustar” A mí me A ti te A usted, él, ella le A nosotros nos A ustedes ellos les The pronouns used to express our tastes!
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
IR + A + INF. Ellas/ practicar deportes/ lunes O Ellas van a practicar deportes el lunes.
Roseman Spanish Verbs review, Intro to Irregular verbs, Ser vs. Estar, Question words.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Repaso II: Review of Grammar Talking about time Using Tener Using Estar Using Ir.
Si no estabas en clase hoy… Haz el principio y la participación. Please turn them into the bin when you return. We went over the story “El niño que jugaba.
Equipo Uno. Cuantos anos tienes How old are you Yo tengo… años.
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
Si no estabas en clase hoy… Today we talked about yesterday’s story that was homework. Please make sure you get this to me, so I can give you credit. We.
Si no estabas en clase hoy… Today we went over Friday’s classwork. Students started an activity for tomorrow (please see folder when you return). Tomorrow.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Hoy es lunes, el 13 de abril 13/4/15. Para comenzar: ¡Sacar la tarea! Flashcards 1.¿Te gusta cuando llueve? ¿Por qué? 2.¿Te gusta cuando hace viento?
Capítulo 3 Repaso.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
Unit Review In this Unit we have covered –Present Progressive (using the present of the verb Estar) –Past Progressive (using the imperfect of the verb.
EL VERBO IR RAP: Voy a la Casa Las conjugaciones del verbo: IR.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
Preguntas y respuestas
Si no estabas en clase hoy… Please see me sometime to practice the listening portion of the exam. Check the folder when you return. Make sure you understand.
Si no estabas en clase hoy… Please review “El Diccionario” de Capítulos 5 y 6. Last night’s homework was to write 4 questions. Today in class we went over.
Discussion Voice Activity 1.05
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Si no estabas en clase hoy… Put your homework (from Tuesday – due Wednesday) in the bin when you return. When you get your homework back, please check.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
SEMANA SEXTO Spanish II. Para Empezar El catorce de septiembre Define the following interrogative words in Spanish: How- Where- Why- When- What-
Preterite Irregular Verbs Estar, Tener, Poder, Hacer.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo? Making the –ing in Spanish.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo? Making the –ing in Spanish.
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
SP3 El veintidos de abril. Prueba/Quizito Fecha: la treinta de abril- Miércoles ¿de qué se trata?  los verbos regulares en el presente ¡¡NO HABRÁ LETEROS!!
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Transcripción de la presentación:

Si no estabas en clase hoy… Today we reviewed the new terms we learned on Thursday and Friday. Then we went over the story from Friday. Please take the mini-quiz at home and see how you do. This is mainly for you to see how much you need to study. –We talked about study tips, like making flashcards, writing sentences, and re-reading stories. We listened to the song and floated the meaning. Please don’t forget the participation points and El Principio.

¿Qué hiciste tú durante el fin de semana? Yo fui a la casa de un amigo o una amiga. Yo fui al centro comercial. Yo fui de compras. Yo fui al cine. Yo miré una película. Yo comí. Yo jugué deportes. Yo jugué videojuegos. Yo toqué un instrumento.Yo visité a mi familia. Yo hice mi tarea. Yo estudié. Yo dormí. Yo no hice mucho.

¡Hoy es el día de La Tierra!

Hoy es lunes el veintidós de abril de dos mil trece. Ya es lunes. Ya no es el fin de semana. ¿Qué tiempo hace hoy? Hace sol. Hace calor. Hace frío. Hace viento. Está lloviendo.

¿Qué vamos a hacer hoy? Primero, ustedes hacen El Principio Segundo, nosotros hablamos del Principio, la fecha y el tiempo. Tercero, ustedes estudian las estructuras nuevas. nosotros jugamos perro caliente. Luego, nosotros hablamos del mini-cuento de viernes. Entonces, una pruebita. Finalmente, si hay tiempo, nosotros escuchamos la canción nueva – Piel de ciudad. El objetivo: Demonstrar una comprehensión de las palabras nuevas.

La pruebita Traduzcan: 1.Mi hermano está desesperado porque quiere una novia. My brother is desperate because he wants a girlfriend. 2.Yo no puedo dormir cuando ella no deja de hablar; por eso, estoy agotado. I cannot sleep when she doesn’t stop talking; therefore, I am exhausted. 3.¡Qué molestia! What a bother!/What pain!