APPROX TIME : 6 CLASS HOURS. SCHOOL : LICEO CORINA URBINA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Advertisements

Pensamientos Agarre las instrucciones para el proyecto “cuaderno de mi fiesta ideal” y escriba en su agenda una pregunta que tiene sobre el proyecto. Get.
EL TIEMPO PERFECTO SIMPLE
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Para empezar 04 marzo Translate the following sentences: 1. I go to the store on Saturdays. 2. He goes to the beach in the summer. 3. We go to the movies.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Repasemos la tarea HAGAN Do the section in the middle of the worksheet, completing each statement with the present perfect.
SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
How would you greet a friend at these times?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Dos Acciones en una Oración
miércoles el diecisiete de octubre
La familia.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
INSTITUTO UNIVERSITARIO GRAN COLOMBIA INGLÉS I VERBAL TENSES Docente: Nilsia J Gelvis.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Despertarse – to wake up: stem changing. e>ie
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
After copying down the day’s agenda and objectives, conjugate ALL of the following verbs in your notebook! Regular reflexive verbs Levantarse – to get.
Mi dormitorio My bedroom
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
What´s this? ¿Quién lo ha escrito? Who has written it? ¿Para quién es? Who is it for? Where is it? What´s the problem? At the school entrance You mustn.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
The following slides introduce the new verb IR.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
SPANISH I November 20 & 23. VIERNES, EL 20 DE NOVIEMBRE LT: I WILL WRITE THE CORRECT FORM OF AN -AR VERBS IN A SENTENCE.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Desarrollo de habilidades auditivas en Inglés. By Ángel Garzón.
Time Expressions with "hacer". Hace + time + que The verb "hacer" can be used in a number of ways to indicate the length of time an action has been taking.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
NEIGHBOURHOOD By Viviana Lezica & Flavia Pereira By Viviana Lezica & Flavia Pereira.
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Transcripción de la presentación:

APPROX TIME : 6 CLASS HOURS. SCHOOL : LICEO CORINA URBINA UNIT : 5 “ BLOWING A FUSE” APPROX TIME : 6 CLASS HOURS. SCHOOL : LICEO CORINA URBINA TEACHERS: Ms. Castro C. Hilda Mancilla A. Ana María Martínez C. Rosa M. Pérez R. Norma

Aprendizajes esperados

Aprendizajes esperados de Comprensión Auditiva: A: Los alumnos y las alumnas demuestran comprensión de textos orales adaptados y auténticos a través de: 1.- Comprender palabras claves (mediante ayudas audiovisuales) 2.- Vincular el tema del texto con las experiencias de los alumnos y alumnas. 3.- Predecir el contenido del texto y formular hipótesis. 4..- Validar hipótesis. 5- Reconocer la idea central. 6.- Localizar información específica. 7.- Reforzar aspectos morfo-sintácticos y léxicos. 8.- Utilizan algunas palabras y/u oraciones en Inglés en forma oral y escrita para demostrar comprensión de textos orales.

Objetivos Fundamentales Transversales(O.F.T.): Formación moral, la persona y su entorno relacionados con el respeto y la responsabilidad en el quehacer cotidiano en el hogar y el cuidado del medio ambiente. Contenidos Mínimos Obligatorios: Contenidos linguísticos. 1.- Función: Comunicativa (texto, video). 2.- Morfosintácticos y estructurales: Present Progressive

3.- Vocabulario por clase: Vocabulario específico relacionado con electrodomésticos y lugares en el hogar: . Electrodomésticos: toaster, iron, coffee maker, dryer, radio . Lugares en el hogar: kitchen, living room, bathroom, basement. . Verbos: Be,awake, get ready, fix, put, listen, iron, work, look at, blow, go down, change. Lugar de realización: sala de clases. Materiales: equipo de DVD, CD con la grabación,televisor, láminas relacionadas con personas desarrollando quehaceres en el hogar,flash cards, fotocopias con material de ejercicios para las alumnas..

PRIMERA CLASE: (1 hora ) Activación

1) Los alumnos socializan las siguientes preguntas: 1. ¿Qué es un fusible? 2. ¿Qué sucede cuando se ‘queman los tapones’? 3. ¿Dónde se encuentra la ‘caja de fusibles’ en tu casa/departamento? ¿Está bien ubicada? ¿Por qué? 4. ¿Por qué debemos cuidar el agua? El profesor pregunta a diferentes alumnos sobre sus respuestas. Se corrigen/enriquecen las ideas.

2) Pre-teaching Vocabulary. 1 . A los alumnos se les entrega un conjunto de imágenes y vocabulario clave sobre electrodomésticos de uso común en el hogar. Deben parearlas con los términos presentados en forma desordenada. 2. El profesor muestra la pronunciación de cada palabra. El alumno asocia palabra e imagen. Posteriormente, el profesor evalúa y ayuda a la correcta pronunciación y repetición de cada una de ellas.

c 1 a blow drying b 2 piece of bread 4 3 blew a fuse toaster g d f blow dryer 6 5 coffee maker basement 7 h 8 Flashlight e Make a click here -Interactive evaluation

SEGUNDA CLASE (2 hrs) Adquisición.

Luego propone ejercicios de contenido general y específico. 1) Listening. Los alumnos escuchan el texto grabado dos o tres veces y formulan su hipótesis sobre el contenido de éste. 2) El profesor registra las ideas de los alumnos y les ayuda a validar la hipótesis presentándoles imágenes sobre el texto auditivo. Vuelven a escuchar el texto. Luego propone ejercicios de contenido general y específico. To Video

1. Questions 1. Where are the people? 2. What time is it? 3. What was the problem? Make a click here -Interactive evaluation

2. Exercise: (Copian las oraciones en sus cuadernos o se pueden fotocopiar los ejercicios previamente)

Listen to these sentences from the story Listen to these sentences from the story. Which picture is each one describing? Write the number of the correct picture on the line. (El profesor lee cada oración muestra imágenes y los alumnos encuentran el dibujo correcto para cada una de ellas) a) ___ Mrs. Benton is in the living room. b) ___ There is no music from the radio c) ___ Larry is blow drying his hair. d) ___ The coffee maker isn’t working. e) ___ Mr. Benton is going down to the basement. f) ___ Mr. Benton is fixing coffee in the coffee maker. g) ___ Mrs. Benton is ironing her blouse. h) ___ Mr. Benton is changing the fuse. i) ___ Ann is putting a piece of bread into the toaster. Make a click here -Interactive evaluation

1. ___ The family is getting ready for the day Exercise. LISTEN to the statements from the tape. Write T if the statement is true. F if the statement is false. 1. ___ The family is getting ready for the day 2. ___ Mr. Benton is making coffee. 3. ___ Mrs. Benton is fixing breakfast for the family. 4. ___ Ann is in the living room. 5. ___ This family is using too much electricity. 6. ___ Mr. Benton is fixing the flashlight. 7. ___ Larry is watching TV. Now. Make a click here -Interactive evaluation

(2 hrs) Adquisición Los alumnos trabajan en pares TERCERA CLASE (2 hrs) Adquisición Los alumnos trabajan en pares

1. Los alumnos completan la siguiente tabla con información del texto: PLACES ELECTRIC APPLIANCES

CUARTA CLASE ( 2 hrs) Adquisición.

Se les presenta el texto por escrito a las alumnas (fotocopia) y realizan el siguiente ejercicio. It’s 7:00 Monday morning. Everyone is awake at the Benton’s. mr. And Mrs. Benton are getting ready for work. Larry and Ann are getting ready for school. Mr. Benton is in the kitchen. He’s fixing coffee in the coffee maker. Ann is in the kitchen, too. She’s putting a piece of bread into the toaster. They’re both listening to the radio. Mrs. Benton is in the living room. She’s ironing her blouse. Larry is in the bathroom. He’s blow drying his hair. Suddenly, everything is quiet. There is no music from the radio. The coffee maker isn’t working, and the toaster and the blow dryer are out, too. Mr’s Benton is looking at the iron, which is getting cold. The family blew a fuse. Mr. Benton is going down to the basement with his flashlight. He’s changing the fuse. The electricity is on again and everything is working. Nota: en video adjunto se presenta role play correspondiente al texto.

Exercise: Complete the sentences with the correct preposition: 1. Every one is awake _________ the Benton’s. 2. Mr. Benton is _________ the kitchen. 3. Larry and An are getting ready _________ school. 4. She’s putting a piece _________ bread into the toaster. 5. Larry is _________ the bathroom. 6. There is no music ________ from the radio. 7. Mr Benton is going _________ the basement _________ his flashlight. Make a click here -Interactive evaluation

Corregido el ejercicio anterior… El profesor explica el patrón afirmativo de la estructura NOW PRESENT TENSE ayudado de otras láminas en donde aparecen personas realizando actividades. Ej Luego de la explicación y usos verbales realizan los siguientes ejercicios:

FILL IN. Complete the sentences from the store with a verb in NOW PRESENT TENSE. 1. Mr. and Mrs. Benton ________ ____________________ ready for work 2. Mr. Benton _______ __________________ coffee in the coffee maker. 3. Ann ______ _____________ a piece of bread into the toaster. 4. They _______ ________________ to the radio. 5. Mrs. Benton _________ __________________ her blouse. 6. Mrs. Benton __________ __________________ at the iron. 7. He ________ _______________ the fuse. 8. Mr. Benton _______ ________________ down to the basement. Make a click here -Interactive evaluation

QUINTA CLASE ( 1 hora) Adquisición.

Exercise. SYNONYM EXPRESSIONS: Select one sentences from column A and match it to a sentence from column B . A B No one is sleeping. The children are preparing for school Mr. Benton is making coffee. His daughter is in the same room. Larry is fixing his hair. The radio is off There is no electricity. Mr. Benton is putting in a new fuse ____ He is fixing coffee ____ He is blow drying his hair ____ The family blew a fuse. ____ There is no music from the radio. ____ Larry and Ann are getting ready for school ____ Everyone is awake. ____ He is changing the fuse ____ Ann is in the kitchen , too. Make a click here -Interactive evaluation

PRODUCCION: 1. Indican en Inglés los electrodomésticos que se encuentran frecuentemente en sus hogares. 2. Redactan oraciones describiendo lo que está haciendo su familia en estos momentos. El profesor monitorea el trabajo de los alumnos revisando sus respuestas y corrigiendo su escritura. Los alumnos pueden usar diccionario Inglés-Español si así lo requieren.

1 … 1 … 2. … 2. … 3. … 3. … 4 …. 4 …. 5 …. 5 …. APPLIANCE PLACE Exercise. List five electric appliances you have in your house. Tell the room where each one is in. APPLIANCE PLACE 1 … 1 … 2. … 2. … 3. … 3. … 4 …. 4 …. 5 …. 5 ….

Exercise: Write a list of seven sentences DESCRIBING what your family is doing at the moment. (Use Present Progressive) Example: My little sister IS HAVING soup at the moment. Now, you continue… 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.

EVALUACION El profesor registra el desarrollo de las tres etapas (activación, adquisición, y producción de los alumnos) La participación oral y la producción escrita de los alumnos también puede ser calificada con lista de cotejos, etc…

you are studying English now!!! see you...bye!