p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to say what a person has to do.
Advertisements

WAR 3.1 Vocab and Grammar.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
En Español uno Unidad Tres Etapa Uno Vocabulario.
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Tarjetas postales 4a projecto.
Repasemos la tarea HAGAN Do the section in the middle of the worksheet, completing each statement with the present perfect.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Present Tense of the verb Querer (to want) with Infinitives
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
5/11/2015 To talk about what someone is or isn’t going to do, use the present tense of ir with a followed by an infinitive. ¿Vas a estudiar? Are you going.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Hoy es lunes, el 11 de mayo. 2nd period—No “esponja” today! Let’s start presentations! Don’t forget to turn your citations in after you finish! Audience,
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Calentamiento Dibuja una foto para cada oración 1)Yo nado en la piscina en el verano 2) Nosotros vamos al centro commercial este fin de semana 3) Mi hermana.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
The following slides introduce the new verb IR.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Transcripción de la presentación:

p. 64 (MP)

For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull some small groups to practice and review If you have questions, write them on the board under “Things to Review” If you finish early, see Ms. T about your follow up activities!

For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull some small groups to practice and review If you have questions, write them on the board under “Things to Review” If you finish early, see Ms. T about your follow up activities!

Hoy es miércoles, el 27 de mayo. ESPONJA: Explica lo qué les gusta hacer a las personas. (Use “a”!): 1. Mi amiga y yo + ir al cine 2. Mis padres + alquilar un video 3. Tú + escuchar música 4. Yo + andar en bicicleta 5. Carmen + jugar tenis 6. Ustedes + ir de compras Study for your test tomorrow! Retake (Chapter 3, Unit 2) will be Wednesday, June 3rd!

Here’s how the rest of the year is going to go: Tests on this chapter Receive vocab/grammar info for last chapters (plus some practice in there!) Create final projects!

Write an invitation question and response (in your notebook in complete sentences) for each listed scenario. 1.You want to go to the park. How would you invite your sister? She has homework. What would she say? 2.You want to go see a movie. How would you invite your boyfriend/girlfriend? He/she would LOVE to go. How would he/she say that? 3.You want to have friends over to your house. How would you invite them? How might they respond? 4.You need to go shopping for a new jacket. How would you invite your best friend? He/she can’t today, but is free another time. How would he/she say that?

Let’s practice for your test tomorrow!

Explain whether the statements are true or false. If they are false—please correct them! 1. El papá de Roberto contesta el teléfono. 2. Roberto no está en casa. 3. Ignacio invita a Roberto a un concierto. 4. Roberto no tiene tiempo libre el sábado. 5. El sábado es el cumpleaños de su hermano. 6. Ignacio y Roberto van al cine el domingo. 7. La película es a las cuatro.