Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Advertisements

How to make questions en español
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Unidad 1, Lección 1 Un rato con amigos: ¿Qué te gusta hacer?
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
MORE CONVERSATION TOOLS
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
La familia.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
This volume comprises of 4 activities developed to test the listening and writing skills students. For more activities you can visit our website at.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
English Lesson 3.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Examen de unidad 1 leccion 2
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
ESPAÑOL I 8 DE DICIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES MARTES, EL 8 DE DICIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés: 1. Santa es un hombre generoso quien vive en.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
You will make a presentation about your family
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Transcripción de la presentación:

Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad y su aspecto (outward appearance). Ahora, escribe por lo menos 4 frases para describir a la persona. es = istiene = has Español 1 El 6 de marzo de 2013

Listening You are going to your friend’s house for a family birthday party. When you arrive, your friend points out his family members and tells you a little about each of them. Look at the picture as you listen to his descriptions. Match the description of each family member to the corresponding person in the drawing. Reading Read the letter that Alicia, Rosario’s cousin from Mexico, wrote about her upcoming trip to Santa Fe. What does she seem to look forward to doing? Does she want to know more about something? Does she appear to be worried about anything? After reading her letter, complete the statements by choosing the correct response. Unit 7 Common Assessment

Speaking Using the recently learned vocabulary and any previously learned vocabulary you wish, you will make an oral presentation in which you talk about 3 family members in Spanish. You will have a visual aid to show your family members. The visual can be a poster, booklet, or PowerPoint with actual family photos, magazine pictures, or drawings. When you present your family, you need to mention the name of each family member, their relation to you, their age, and their favorite activity. You need to also give a DETAILED PHYSICAL DESCRIPTION of one family member. Unit 7 Common Assessment

Speaking The following chart can be used to assist you in preparing your presentation, but it cannot be used on the actual presentation: Here is a model: Se llama Isabel. Ella es mi hermana menor y tiene 9 años. A Isabel le gusta cantar. Es muy artística. Isabel es joven y baja. Ella es pelirroja y tiene el pelo corto. Unit 7 Common Assessment NombreEs mi…EdadActividad favorita Isabelhermana menor9 añosle gusta cantar

Salida: Actividad 3 libro p. 251 [en el libro importante] Contesta las preguntas sobre el cuento. 1.¿Cómo se llama el restaurante? ¿Cómo se llama el mesero? 2.¿Por qué está nervioso Luis? 3.¿Qué va a beber el padre? ¿Por qué? 4.¿Quién come las fajitas? ¿La hamburguesa? 5.¿Quién desea las enchiladas? 6.Según la mamá, ¿cómo es la comida? Español 1 El 6 de marzo de 2013