6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In addition, there are four words in Spanish that mean a. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Advertisements

Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Español I capítulo 2 tercer paso ¡Organízate!
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Treinta. Treinta y uno Cuarenta Cuarenta y cinco.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
CAPÍTULO 2 Español 1. Capítulo 2 2.1: Indefinite articles 2.1: Singular nouns  Plural nouns 2.2: “Hay” (there is; there are) 2.2: mucho vs. cuánto 2.3:
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER  The verb TENER, which means “to have” is an – er verb.  However, some forms of the verb are irregular.  You.
To rent videos alquilar videos. to download files bajar archivos.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
30/11/20091 Tercer Paso: Talking about what you need to do and want to do Página 56 Capítulo 2: ¡Organízate!
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Necesitar y Querer. You will use the verb NECESITAR (to need) yo necesitonosotros necesitamos tú necesitas él ellos ella necesitaellanecesitan ustedustedes.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
The following slides introduce the new verb IR.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
8 Y 9 DE DICIEMBRE Hoy: Para Empezar: translate: 1) You need to buy some new books. 2) We need to go to the bookstore. 3) You are handsome. 4) My girlfriend.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
27 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I have 10 pencils. 2) You need to organize your room. 3) She needs to meet new friends? 4) There is a pencil.
Hagan ahora: (Do Now)
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Describing The Contents of Your Room Chapter 2.2.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
21 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) You need to go to the mall. 2) Does she want to go to the mall? 3) Do you need to go to the mall? 4) Do we.
ch?v=1RuevxWIoCM. Hoy: Para Empezar Conjugate: Placticar, querer, necesitar Repaso de Vocabulario Un/Una Querer/necesitar.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Hoy: Para Empezar conjuegan: “tener” en todas las formas. Repaso de Vocabulario Tener: las conjugaciones Cuánto y Mucho Actividad Prueba: el 15 de octubre.
1.¿___________ eres tú? -Soy de Sevilla. (From where?) 2.¿___________ hora es el concierto? -A la una. (What?) 3. ¿ _____________horas estudias cada día?
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
3) A bed; some beds 4) a poster; some posters 5) a table; some tables
Vocabulario de Capítulo 2:
Transcripción de la presentación:

6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room? 4) There are many lamps in her room. cambio de los asientos Repaso de Vocabulario y gramática Prueba Paso 3 Prueba: ¡hoy!

Vocabulario de paso 2  Página 73  Página 59: caja azul

Repaso Una cama Una alfombra Un estante Una pecera Un balcón Unas plantas Una radio

Repaso Un reloj Una puerta Una ventana Un escritorio Una mesa Una revista

Repaso Una silla Un teléfono Un teléfono cellular Un tocador de discos compactos Un televisor

Tener: to have  Yo tengonosotros tenemos tú tienes él tieneellos tienen Hay: there is

Mi, tu, y su  Mi ejemplo: mi cuarto, mi ropa, mi escritorio  Tu ejemplo: tu cuarto, tu ropa, tu escritorio  Su ejemplo: su cuarto, su ropa, su escritorio My Your Her/His

Así se dice (pág. 52)  ¿Qué hay en tu cuarto?  Tengo una carpeta y un cuaderno en mi cuarto.  ¿Qué hay en el cuarto de Braden?  Hay un escritorio y un reloj.  ¿Tienes un televisor en su cuarto? What is in your room? What is in Braden’s room? I have a folder and a notebook in my room. There is a desk and a clock. Do you have a television in your room?

Así se dice (pág. 52)  No, no tengo un televisor.  ¿Qué tiene John en su cuarto?  John tiene unos carteles y una cama en su cuarto. No, I do not have a television. John has some posters and a bed in his room. What does John have in his room?

 Masculine nouns end in an “o” ejemplo: bolígrafo, libro, escritorio, diccionario  Feminine nouns end in an “a” ejemplo: cama, alfombra, libería, calculadora  “cuánto” means “how many” or “how much”

 Use cuánta when working with feminine nouns. Ejemplo: ¿cuánta tarea?, ¿cuánta pintura?  Use cuánto when working with masculine nouns. Ejemplo: ¿cuánto amor?, ¿cuánto papel? How much homework?How much paint? How much love?How much paper?

 Masculine PLURAL nouns end in an “os” ejemplo: bolígrafos, libros, escritorios, diccionarios  Feminine PLURAL nouns end in an “as” ejemplo: camas, alfombras, librerías, calculadoras

 Use cuántas when working with feminine nouns. Ejemplo: ¿cuántas carpetas?, ¿cuántas camas?  Use cuántos when working with masculine nouns. Ejemplo: ¿cuántos bolígrafos?, ¿cuántos papeles? How many folders?How many beds? How many pens?How many papers?

 “Mucho” means “a lot” or “much”  Use mucha when working with feminine nouns. Ejemplo: mucha tarea, mucha pintura  Use mucho when working with masculine nouns. Ejemplo: mucho amor, mucho papel A lot of homework?A lot of paint? Much love, a lot of loveA lot of paper

 Use muchas when working with feminine nouns. Ejemplo: muchas carpetas, muchas camas  Use muchos when working with masculine nouns. Ejemplo: muchos bolígrafos, muchos papeles A lot of folders A lot of beds Many pens Many/A lot of papers

cuanto y mucho  Tarea (cuánto)  Carpetas (cuánto)  Papel (cuánto)  ropas (cuánto)  Tarea (mucho)  Ventanas (mucho)  Papeles (mucho)  bolígrafos (mucho)  Radio (mucho) Cuánta tarea Cuántas carpetas Cuánto papel Cuántas ropas Mucha tarea Muchas ventanas Muchos papeles Muchos bolígrafos Muchas radios

Prueba de Paso 2

Tercer Paso

Vocabulario  Página 73

El centro comercial

comprar

conocer

La cosa

El dinero

El dólar

encontrar

hacer

ir

Infinitivo  All verbs in Spanish ALWAYS end in: * ar * er * ir  If the verbs end in something OTHER than the above, the verb is conjugated into a specific person and time frame.  If the verb is in the “infinitive” or left unchanged (still has the *ar, *er, and *ir) it means “to….” ejemplo: to run, to drink, to make, to want.

Necesitar Necesitar/To need Hacer/To do or make

Así se dice (pág. 60)  ¿Qué necesitas hacer?  Necesito organizar mi cuarto.  ¿Qué necesita hacer Paco? What do you need to do? I need to organize my room. What does Paco need to do?

Así se dice (pág. 60)  Necesita ir a la librería  Necesito organizar mi cuarto.  ¿Qué necesita hacer Paco? She needs to go to the bookstore I need to organize my room. What does Paco need to do?

Querer Querer/to want Hacer/To do or make

Así se dice (pág. 60)  ¿Qué quieres hacer?  No sé, pero no quiero hacer la tarea.  ¿Qué quiere hacer Paige? What do you want to do? I don’t know but I don’t want to do homework. What does Paige want to do?

Así se dice (pág. 60)  Quiere ir a la pizzería. She wants to go to the pizza place.

Trabajo de clase  Página 60; ejercicio 25  Vocab. Escribe cada palabra 3 veces, oraciones, y dibujos