POSSESSION & CORRECTION November 14th and 17th. Vámonos Translate the following: 1. José tiene cuarenta y dos años 2. Nosotros tenemos quince años 3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1.3 La familia.
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Write out the sentences, matching the sides up correctly 1. La madre de mi madre… 2. El hijo de mi tío… 3. El hijo de mis padres… 4. La hermana de mi padre…
Expressing Posession in Spanish
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
DKP#31 – Write and translate. Pg Nuestro padre es perezoso pero cómico 2.Mis tías no son malas 3.Su mamá es simpática pero no bonita 4.Tus primas.
Possessive Adjectives
POSSESSION.
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Vámonos In three complete sentences En español, Describe the people in this family …
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
POSSESSION & CORRECTION November 14th and 17th. Vámonos Translate the following: 1. José tiene cuarenta y dos años 2. Nosotros tenemos quince años 3.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Expression of Equality. But first…..a review Comparisons of Inequality Más + adjective + que Más + adjective + que –Iris is taller than Samuel = Iris.
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Repaso: Unidad 3. Vámonos Check seating chart for your seat! Conjugate SER and TENER in all 5 forms each Get out a separate sheet of paper that will act.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Chapter 4. La hora/Time To answer the question, “¿Que hora es?” (What time is it?) Use the following guide.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
Possessive Pronouns. Possessive Adjectives in English: My our Your (all of) your His Their Hers Their Your (all of) your.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
COMPARATIVES COMPARACIONES. COMPARISONS OF A HIGHER DEGREE To express inequality of a higher degree in English you say tall er, small er, short er, fast.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
UNIDAD 3 – LECCIÓN 2 Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT talk about family 2.Ask and tell ages 3.Express.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
#19- Possessive Adjectives. El estándard Comparisons 4.1- Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Nadarcomercaminarleer Escribirvivirpracticarescuchar Calentamiento Yo ___________ en el parque los fines de semana. María ______ el almuerzo en la cafeteria.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Do-Now: 1.Pick up the Do-Now as you enter the room. (Voice Level 1-2) 2. One sticker for the one who can tell me what the dog is saying and how it applies.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
The verb tener. The verb tener is used to show relationship or possession. Tengo un hermano mayor. I have an older brother. Tenemos un regalo para Tere.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Do-Now: Create you own Family Tree using their names, who they are(padre, abuelo, etc.) and one adjective to describe them(alto/a, inteligente, etc.)
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1. Sra. Schwarz  In Spanish, apostrophes (’) do not exist.  For example, you cannot say “Jorge’s perro,” “María’s.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince
Possessive de construction
Transcripción de la presentación:

POSSESSION & CORRECTION November 14th and 17th

Vámonos Translate the following: 1. José tiene cuarenta y dos años 2. Nosotros tenemos quince años 3. I am twenty-five years old 4. You are sixty three years old

Anuncios Project due next class! EXAMEN el viernes RETAKES para la prueba: Lunes, martes, jueves Bring your book for the review next class… Progress reports!

Nuestra Meta MLI.IP1 SWBAT express possession in Spanish

English Connection In English one way to express possession is to use an apostrophe Josie’s book John’s brother Anna’s aunt

Posesión en español In Spanish, we use the word de which means “of” instead of an apostrophe El libro de Josie  Josie’s book El hermano de John  John’s brother La tía de Anna  Anna’s aunt

Posesión continuada So, to express that someone owns something in Spanish, use this formula: Object + de + owner el baile de Morrow High SchoolMorrow High School’s dance la abuela de Ana y PabloPablo and Ana's grandmother la idea de los niñosthe kids' idea la plaza de MadridMadrid's plaza

Más ejemplos Emily ’ s money el dinero de Emily the students ’ books los libros de los estudiantes Mexico ’ s flag la bandera de México Michael ’ s homework la tarea de Miguel

Can be used in complete sentences… The son’s father is tall The family’s house is big House = La casa SER SoySomos Eres EsSon **remember, change your verb/adjective to match the SUBJECT

Vamos a traducir Using what you now know about possession, translate the following from Spanish to English: 1. Las mochilas de los estudiantes son grandes 2. Los hijos de las madres son perezosos 3. La prima de Ana es bonita 4. La fiesta de Omar es divertida 5. Los libros de la maestra son buenos

Las respuestas 1. The students’ backpacks are big 2. The moms’ sons are lazy 3. Ana’s cousin is pretty 4. Omar’s party is fun 5. The teacher’s books are good

English connection In English, these are the possessive adjectives: My Your His Her Its Our Their

Adjetivos Posesivos In Spanish, possessive adjectives look like this: YoMi/MisNosotrosNuestro/Nuestra Nuestros/Nuestras TúTu/Tus El/ella/ustedSu/SusEllos/ellas/ustedesSu/Sus Ejemplos singulares: Mi hermana  my sister Tu hermana  your sister Su hermana  his sister Nuestra hermana  our sister Su hermana  Their sister Ejemplos plurales: Mis primos  My cousins Tus primos  Your cousins Sus primos  His cousins Nuestros primos  Our cousins Sus primos  Their cousins

Can be used in complete sentences… My sister is nice Our mom’s are funny SER SoySomos Eres EsSon **remember, change your verb/adjective to match the SUBJECT, not who the subject is related to.

Otra vez vamos a traducir Now, translate the following from English to Spanish: 1. My brothers are nice 2. Her grandmother is old 3. Our cousins(m) are young 4. Your aunt is short 5. Jason’s sister is thin 6. My mom’s book is big 7. Their family is tall 8. The teachers’ desks are small

Las respuestas 1. Mis hermanos son simpáticos 2. Su abuela es vieja 3. Nuestros primos son jóvenes 4. Tu tía es baja 5. La hermana de Jason es delgada 6. El libro de mi madre es grande 7. La familia es alta 8. Los escritorios de las maestras son pequeños

Vamos a comprender As you read the passage on the next slide, answer the following questions in Spanish. Try to use complete sentences, but a one-word answer is better than no answer: 1. ¿Por qué hay una fiesta? 2. ¿Quien es Michelle? 3. ¿Cómo es la escuela de el hermano? 4. ¿Cómo son los hermanos? 5. ¿Cómo es la familia de Isabela?

Hola, yo soy Isabela. Mi cumpleaños es el veintiséis de enero. Hay una fiesta hoy. Hay todas las personas de mi familia en la fiesta. Mis abuelos son muy viejos. Su hija es mi madre. Mi madre se llama Michelle. Ella tiene cincuenta y dos anos y es muy simpática y paciente. El hijo de mi madre es mi hermano. Su escuela es muy grande. Sus clases favoritas son las matemáticas y el arte. Mi hermana se llama Elena. Ella es baja y delgada. Mis hermanos son divertidos y jóvenes. Sus películas (movies) favoritas son Finding Nemo y Despicable Me. Nuestra familia es buena y no es aburrida. 1.¿Por qué hay una fiesta? 2.¿Quien es Michelle? 3.¿Cómo es la escuela de el hermano? 4.¿Cómo son los hermanos? 5.¿Cómo es la familia de Isabela?

Las respuestas ¿Por qué hay una fiesta? Porque es el cumpleaños de Isabela. ¿Quien es Michelle? Michelle es la madre de Isabela. ¿Cómo es la escuela de el hermano? La escuela del hermano es grande. ¿Cómo son los hermanos? Los hermanos son jóvenes y divertidos ¿Cómo es la familia de Isabela? La familia de Isabela es buena y no es aburrida.

Repaso y preguntas

Billete de Salida Translate the following sentences: 1. My family is funny 2. Our mom is nice 3. John’s brother is tall 4. Her grandfather is old

Project: La familia (4 personas) For 4 family members, you need to type or neatly write the following in paragraph form: A photo, picture or drawing (make sure it’s good!) of the person. The person’s relationship to you (Ella es... / Él es...) The person’s name (Él/Ella se llama... ) At least 2 descriptions of the person (Él/Ella es...) Try to use a physical description and a personality trait How old the person is (Tiene... años) 2 things the person does or likes to do, AND 1 thing you like to do together To say he/she likes to do something: Él/Ella le gusta/gustan _______________________. To say he/she does something, you have to conjugate the verb. Él/Ella _________ (verb)…. (Ex. Ella estudia, él trabaja) Something you like to do together… use NOSOTROS! The entire project must be written in Spanish. You will lose points for English usage. DO NOT USE ONLINE SPANISH TRANSLATIONS. They are almost never correct. Use the vocabulary and grammar we have studied this year… it is enough! If you really need it, is a good online dictionary/app. The paragraphs need to be separate for each person, and neatly typed/written Each person needs a photo/drawing of them Project needs to be at least the size of half a posterboard, neat and creative!