OPT: En las noticias. Las presentaciones empiezan miércoles, el 15 de abril  Van a hacer una presentación de Las Noticias  1. Necesitan hacer un noticiero,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Advertisements

Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Negative tú commands Don’t run Don’t take drugs Don’t forget to do your homework Don’t cheat Don’t chew gum loud Don’t eat doughnuts Don’t drink my coffee.
OPT: En las noticias. Las presentaciones empiezan miércoles, el 9 de abril (el cumpleaños del Sr. Romero )  Van a hacer una presentación de Las Noticias.
Present Perfect Pluperfect (Past Perfect)
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
Un cuento A story by you Un cuento por ______ (your name)
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
El pretérito vs. el imperfecto
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Hace + Time Expressions
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Lunes, doce de enero  Calentamientos  Terminar las entrevistas y presentar las diferencias y similitudes con sus compañeros.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Using the preterite and imperfect tenses!!! 1 Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Let’s look at how.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Me llamo ______________ Clase 7 La fecha es el 16 del mayo 2012
The Present Subjunctive P. 410 Realidades 2. The Subjunctive Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Let’s look at how each.
Srta. Forgue El 22 de octubre de  Introducciones en español  Buenos días (good morning)  Yo soy (I am) ___________  Me llamo (my name is) ___________.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Quasimodo: Practice Memory Verse “Por lo demás, hermanos míos, fortaleceos en el Señor, y en el poder de su fuerza. Vestíos de toda la armadura de Dios,
Preterite vs. Imperfect
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hoy es viernes, el seis de septiembre
SPANISH 2 HONORES NOTEBOOK ( ). FECHA:  HOY ES MIÉRCOLES EL 27 DE AGOSTO DE  AYER FUE ________________EL _____ DE _______________DE 2015.
LA VIDA NORMAL. La vida normal  You will be giving a two(ish)-minute presentation comparing your life to the life of a normal teenage in a Spanish-speaking.
Conjugating Verbs in the Conditional Tense. The Conditional Tense 1.The conditional tense is used to indicate would in English. ie…I would go shopping.
Put your body projects/papers on the table in the back.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
The Present Continuous!!! You are loving this tense already.
Subjunctive Sentences Spanish III. Instrucciones… For each slide, complete the sentence with on of the verbs from the next slide. You must use each verb.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/14 – 3/18.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
TAREA para miercoles el 2 de marzo: 1. Mini Prueba - Practica para la prueba de Lec Empieza estudiar el vocabulario de p. 300 (Lec.9)
Descriptions, Weather, Meaning Changers Imperfect, lección tres.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Carrera de Conjugación Español 2 Capítulo 8 Instrucciones Each row needs 1 piece of paper Number the paper 1-5 When the slide pops up, the first person.
SPN III Enero Lunes Conjugate Reflexive and Reciprocal verbs in the present tense Reflexive p. 155 Reciprocal p. 157 Write all reflexive and reciprocal.
El pretérito… …or, how to say what happened in the PAST!
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
The Present Subjunctive
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

OPT: En las noticias

Las presentaciones empiezan miércoles, el 15 de abril  Van a hacer una presentación de Las Noticias  1. Necesitan hacer un noticiero, tener reporteros, locutor, nombre/número del canal.  2. Van a repasar los detalles de unos accidentes/emergencias que pasaron ayer o anoche (o la semana pasada).  3. Van a usar el imperfecto y el pretérito para contar los cuentos de emergencias.

El Noticiero Grupos de 3-5: un locutor (introduces news and each story), reporteros y entrevistas (de víctimas) Escojan: 1. Earthquake/flood O 2. Hurricane/Flood También TIENEN QUE INCORPORAR: 3. Car accident 4. Fire * Use a grand variety/amount of vocab from the two lists, “To Tell A Story” section, must include setting, cause, details, treatment of each story *Most verbs must be in past tense (all story part) *May interject with “noticia(s) de última hora”!!! *Reporteros may be actors in other scenes *May use any props/pictures/dramaticness necessary (appropriate! to story and to use as much vocab as possible) *All presented LIVE (guideline: 4-7 minutes) Presentations start WEDNESDAY Presentations start WEDNESDAY

martes, el 14 de abril  Presentations start tomorrow  Your individual parts have been checked and approved—today you need to work on putting it together into a workable, flowing script.  All stories should be in the past tense. Anchors may speak in the present tense with optional commands, future tense or subjunctive (GASP! )  Check with each other and/or me for uses of preterite and imperfect.  Pictures, props, dramaticness, emotions. May double up on roles.  Misc. info:  “noticias de última hora” / “en vivo de…”  Channel name / number