El origen y los nacionalidades

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Advertisements

Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
The verb “ser” To be.
Los Colores lunes, el 22 de septiembre 9/21/14.
Gustar What is pleasing to you?.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Las diversiones y los planes miércoles, el 3 de marzo.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Gustar, Aburrir, y Interesar
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
The following slides introduce the new verb IR.
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Lunes 29 de abril ¿Te gustaría ver algo? Objetivos: activities you do in your free time, acabar de and verb venir.
Las diversiones y los planes miércoles, el 8 de octubre.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Viernes el 4 de diciembre Períodos 1, 2 y 9. Have your homework (paquete pgs ) out and ready to be checked right away. Quiz your partner on vocab.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Vamos a empezar…. El origen y los nacionalidades lunes, el 21 de septiembre.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Transcripción de la presentación:

El origen y los nacionalidades viernes, el 13 de febrero

Las nacionalidades Alemán/alemana German Canadiense Canadian Español/a Spanish Estadounidense American Americano/a American Francés/francesa French Hispano/a Hispanic Japonés/Japonesa Japanese Marroquí Moroccan Nigeriano/a Nigerian Polaco/a Polish Portugués/portuguesa Portuguese

Las nacionalidades Argentino/a Argentinian Boliviano/a Bolivian Chileno Chilean Colombiano/a Colombian Costarricense Costa Rican Cubano/a Cuban Dominicano/a Dominica Republican Ecuatoriano/a Ecuadorian Guatemalteco/a Guatemalan

Las nacionalidades Hondureño/a Honduran Mexicano/Mexicana Mexican Nicaragüense Nicaraguan Panameño/a Panamanian Paraguayo/a Paraguay Puertorriqueño/a Puerto Rican Salvadoreño/a El Salvadorian Uruguayo/a Uruguayan Venezolano/a Venezuela

A volunteer will read the speech bubble to the class. While the volunteer is reading, take notes about where the person is from. Then, write down two adjectives that describe the person. Open your textbook to page 81 and page 21 for a list of adjectives to describe people (from Chapter 2 and the Preliminary Chapter, respectively) Or take out your vocabulary lists!

¿Cómo es él? Buenas tardes, todos. Me llamo Barack Obama. Soy de Honolulu, Hawái en los Estados Unidos. Soy el presidente de los Estados Unidos. En mi tiempo libre, me gusta jugar baloncesto. Barack Obama es… trabajador y activo.

¿Cómo es él? Soy Mario Vargas Llosa, escritor de Perú. Escribo novelas. Yo soy profesor también. Me gustan las políticas. Mario Vargas Llosa es…

¿Cómo es él? Hola. Soy Ricardo Arjona. Soy de Guatemala. Soy cantante de música pop. Me gusta cantar y jugar baloncesto en mi tiempo libre. Ricardo Arjona es…

¿Cómo es ella? ¡Hola! Me llamo Sofía Vergara. Soy de Colombia. Soy actriz. En mi tiempo libre, me gusta mucho comprar la ropa (clothes). Sofía Vergara es…

¿Cómo es ella? Salma Hayek es… ¡Hola! Mi nombre es Salma Hayek. Soy de México. Soy actriz (actress) de televisión, cine (movies), y teatro. Deseo los derechos (rights) para las mujeres Salma Hayek es…

¿Cómo es él? ¿Qué tal? Soy Daddy Yankee. Soy rapero (rapper). Soy de Puerto Rico. Me gusta cantar. En mi tiempo libre, me gusta conversar con mi esposa y mis hijos (children) Ustedes pueden escuchar mi música en la radio. Daddy Yankee es…

¿Cómo es él? ¡Hola! Mi nombre es Lionel Messi. Soy futbolista (soccer player). Soy de Argentina. Mi familia es muy importante para mi. Me gusta conversar con mi familia. Lionel Messi es…

¿Cómo es ella? Nathalie Kelley es… Soy Nathalie Kelley. Ahora vivo en Australia pero soy de Peru. Soy actriz. Yo soy “Neela” en las peliculas “Fast & the Furious”. En mi tiempo libre, me gusta bailar salsa. Nathalie Kelley es…

¿Cómo es ella? Hola. Soy Penélope Cruz. Soy actriz de España. Me gusta bailar en mi tiempo libre. Tengo un esposo y dos hijos (children). Penélope Cruz es…

¿Cómo es ella? ¡Hola! Mi nombre es Isabel Allende. Soy de Chile, pero ahora vivo en California. Soy escritora. Escribo novelas, y me gusta leer también. Isabel Allende es…

¿Cómo es ella? ¡Hola! Me llamo Shakira. Soy de Colombia. Soy cantante. En mi tiempo libre, me gusta mucho bailar. Shakira es…

¿Cómo es ella? ¡Hola! Soy Satcha Pretto. Soy presentador (news anchor) para Univision. Soy de Honduras. Me gusta el periodismo. Me gusta correr triatlones (triathlons) tambien Satcha Pretto es…

What happens when I use estar instead of ser with adjectives?

“How you feel and where you are, always use the verb estar” So we use ser to describe people’s personalities. But what happens if we use estar with adjectives?

Adjectives change in meaning when we use them with estar instead of ser Ustedes son listos. The book told us to use ser with adjectives. What do you think listo means with ser? (Hint: look at your vocab list) ¿Ustedes están listos? I say this all the time! What do you think it means? Do you think I’m asking you if you’re all smart? Think about when I ask this question. What do you think it means?

Ways to (possibly) (unknowingly) offend people in Spanish Use estar when you should use ser Or vice-versa Ella es muy bonita Ella está muy bonita. Ella es delgada. Ella está delgada.

Can you guess the difference in meaning? Ella es/está alegre. Él es/ está viejo. Nosotros somos/estamos nerviosos. Yo soy/estoy cansado. Tú eres/estás mal. Ustedes son/están tontos. La profesora es/está aburrida.

Open your books to page 67. Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. When you are finished, find a partner and compare answers. Is it ser or estar? Why?

Find a new partner!!! Complete Activity 2-20 on page 68 with your new partner

La tarea lunes (2/16) miércoles (2/18) viernes (2/20) sábado (2/21) 9 items due. About where people are from and nationalities. miércoles (2/18) 15 items due. About adjectives, and the verb “ser”. viernes (2/20) 14 items due. About Ser & estar with adjectives and possessive adjectives sábado (2/21) 1 item due. A voice recording about ser & estar with adjectives.