Instrucciones: Cada estudiante recibirá una carpeta con los numeros de juego. Los estudiantes revolverán los dominos y los pondrán boca abajo sobre la.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

Verbos Regulares La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
El Pretérito Regular La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
¿Qué están haciendo? What are they doing?.
HÁzlo ahora martes, ocho de Noviembre
JUEGOS NÚMEROS.
SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores.
C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Irregular Preterite Endings Unit 1 Escrito por ________.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
¿Dónde está _____? Where is ______? (Your go-to guide to describe where people or objects are in relationship to other objects or people)
 An affirmative command tells someone what to do.  The affirmative informal command form of most verbs is the tú form without the final s.  Come bien.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Día 67 Writer’s Workshop. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have.
Hoy es el 13 de mayo de La Campana El domingo era el Día de los Madres… ¿qué hiciste para tu mamá? ¿adónde fueron tu y tu familia? ¿cómo reaccionó.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
ALC 39 La fecha es lunes el 19 de diciembre. Bienvenida La fecha es lunes el 19 de diciembre Use your flash cards. Mix them up. Get with your 6:00 partner.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Las reglas de “Resbaladillas y escaleras:”
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Saludos (greetings) ¡Buenos días! – Good morning!
La Fecha: Hoy es ________, ____ _de octubre Tema: Assessment Objective: SWBAT show mastery of the verb estar and location by scoring a minimum of 70% on.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Associative, Commutative, and Distributive Properties of Addition and Multiplication August 18th Students only need to copy the writing in purple. Students.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
The Present Continuous!!! You are loving this tense already.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Beto sabe hacer gimnasia Yo _________ lecciones de voz Ella es una________.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
La hora. A. The verb ser is used to tell time 1. With the exception of es for 1o’clock, the plural son is used. ejemplo: ¿Qué hora es? -Es la una/ Son.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Number and Gender of Nouns in Spanish Número y Género de los Nombres en Español POP-UP GAME JUEGO.
Jugar Practicamos en grupo.
Lección 24 para el 16 y 17 de abril
Español 2 1 de marzo de 2017.
Telling time to the minute, using “y” and “menos”.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Hoy es lunes el catorce de septiembre de dos mil quince.
Preferences Speaking Practice
Hoy es miércoles el dieciséis de septiembre de dos mil quince.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Transcripción de la presentación:

Instrucciones: Cada estudiante recibirá una carpeta con los numeros de juego. Los estudiantes revolverán los dominos y los pondrán boca abajo sobre la mesa. Los estudiantes tomarán turnos recogiendo un domino a la vez y sumarán los puntos de cada lado y los colocaran sobre el número correcto hasta que cada uno de los estudiantes hayan terminado de poner un domino en cada número. Directions: Each student will get one board game for him or herself. Then, students will mix the dominos and put the dominos upside down in the center of the table. Next, each student will take turns getting a domino and putting them in the board game by adding each side of the dominos together until every board game is filled.

Sumas con Dominos

Sumas con Dominos

Adding with Dominos

Adding with Dominos