19 de marzo del dos mil doce.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Advertisements

Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
How to make questions en español
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
¿Qué prefieres comer? ¡Vamos al restaurante!.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
El almuerzo y la cena I can tell what is for lunch I can tell what is for dinner.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
English Lesson 3.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
The following slides introduce the new verb IR.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
El futuro What is the future tense? When would you use it?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike an.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Transcripción de la presentación:

19 de marzo del dos mil doce. Las comida 19 de marzo del dos mil doce.

Yo puedo: Agenda Say breakfast, lunch, and dinner Say with and without Say which food I prefer (random)

Writing Activity Your host family wrote you a letter asking you to tell them what you eat for lunch and dinner. Write them a note in Spanish describing what you eat and drink for lunch and dinner so they know what kinds of food to fix for you while you are staying with them. Palabras que te ayudan me gusta… no me gusta yo como…. Saludable horrible sabe mal Estoy de acuerdo. No estoy de acuerdo Prefiero comer… Prefiero beber

Write a paragraph describing what you eat and drink for breakfast Use the following words comida favorita para generalmente. A veces Todos los dias Nunca También… Me gusta comer/beber… Quiero comer/beber… Como…/Bebo…

¿Qué le gusta comer a tu mamá y a tu papá? ¿Cómo se dice… I only want to sleep! I’m tired! en español? El día tres: Miércoles ¿Qué le gusta comer a tu mamá y a tu papá?

Test Procedure. 2.Read carefully before answer any questions. 1.The test is going to take 35 minutes, went the bell ring you have to turn in on my desk. 2.Read carefully before answer any questions. 3.During the test you can’t talk or ask any question. 4.Please keep your eyes in your paper “CHEATING "during the exam will be zero and reported to his/her parents and your AP. Test Procedure.

Repaso de los verbos en -ER Comer Yo com Nosotros com Tú com Vosotros com Él Ellos Ella com Ellas com Usted Ustedes Yo como Nosotros comemos Tú comes Vosotros c Él Ellos Ella come Ellas comen Usted Ustedes

¿Las preguntas interrogativas? Ejemplo: 75 seg comer ¿Quién? ¿Cuándo? ¿Qué? ¿Por Qué? ¿Dónde? ¿Con Quién? (Él) come a las doce ensalada por que le gusta en el restaurante con su amigo

¿Cómo se dicen estas comidas? El desayuno El almuerzo La cena

Escribir: Join to form a word Escribir: Join to form a word. When you have finished, you should have nine words. Do not use any piece more than once.

pollo hambergue almuerzo tocino carne comida huevos queso beber

Actividad Oral Make a role play based on the conversation between Adela and Diego. Try to memorizer as much as you can, you will play out in front of the class.

Escoje: Choose the correct answer 1.¿Dónde está Adela? a)en la escuela b)en casa 2. ¿Quién es Diego? a)el amigo de Adela b)el hermano de Adela 3. ¿Por qué usa la computadora Diego? a)porque tiene que buscar información sobre un héroe latinoamericano b)porque tiene que escribir una composición para su clase de historia 4.¿Qué va a comer Diego? a)una comida completa b)una merienda

Contesta. Answer based on the information in the conversation between Diego and Adela. ¿Hablan por teléfono Diego y Adela? ¿Quién acaba de comer? ¿Qué va a ver? ¿Tiene ella tareas? ¿Por qué tiene que navegar el Internet Diego? ¿Para qué clase es? ¿Quién tiene hambre? ¿Por qué no tiene hambre Adela?

¿Cómo se dice… “I’m tired and I’m hungry” en español? El día Cuatro: juevES Write the names of at least three food under each of these heading: Todos los días, A veces, Nunca. Then write three complete sentences telling how often you eat those foods. ¿A tí, te gusta el KFC?(La pregunta) Aprender – to learn

Class Project.. After you finish your work organizer your place before you leave put the textbook at the bottom your desk. Market, scissor, glue stick in their boxes. The floor clean around your desk. If you don’t follow this rule next project will be assigned to do at your home. Sra. Mustelier

¿Qué verduras te gustan? El día cinco: Viernes ¿Cómo se dice… The girl is very nice. en español? Imagine that you are waiting tables and need to write yourself a reminder. Write down what comes with the hamburgers, and at least four ingredients. La pregunta ¿Qué verduras te gustan?

¿Qué sabes ahora? 1. Tell someone that you are hungry/thirsty? ___Tengo _______/________. 2. Tell someone what you like or do not like to eat and drink? __Me encanta comer_____, pero (no) me gusta beber _____. 3. Say that you like certain foods because they are healthful or tasty? ___Me gustan las uvas______ son _______.

Actividad- Hablar Spanish club is trying to decide what to eat at next week’s dinner. You take a survey in your Spanish class to help you decide. Copy the chart below on your paper. Comida 1 Comida 2 Comida 3 Bebida Yo Estudiante 1 Estudiante 2 Estudiante 3 Estudiante 4 Estudiante 5

Actividad- Escribir Based on the results from your survey, write a note to your Spanish teacher describing what you are going to eat and drink at the Spanish club dinner. If a lot of people said no to an item, mention what you are NOT going to eat. -Para la cena del club de español, vamos a comer… También, vamos a beber… -No vamos a comer…

Extra speaking activities Give students different list of what they like to eat for lunch or dinner. Have a paper with all of the foods on it. Students go around and ask what people like to eat. Write their names under the right food. Bottom ½ of communicative activity 3A-1

Actividad- Leer Read the following email about what this student likes to eat at the Restaurante de la Plaza. Write down what you understand in English.

Email ¡Hola! Me encanta el Restaurante de la Plaza. La comida es muy buena. En el almuerzo, como una ensalada o un bocadillo de jamón y queso con patatas fritas. Siempre bebo limonada. Hasta luego.