Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Advertisements

English Lesson 5.
How to make questions en español
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
Español de febrero.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
CITA RAPIDA (Speed dating): Práctica oral
Definition
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
English Lesson 3.
WHERE DO WE COME FROM: Introduction to Tolerance Lourdes Rubio LPC Counselor-Kenmore.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Buenos... ¿Qué día es hoy?Hoy… ¿Cuál es la fecha?Es el 17 de _____. ¿En qué estación estamos? Es el.... ¿Qué tiempo hace?Hace frío. Hace sol. Está nublado.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Quasimodo: Look at the questions from your homework last night What kinds of follow-up questions could come from the questions asked? For example, ¿te.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Español 3.  El rítmola bandael tono  La voz del cantantelos instrumentos  La melodíalas harmoníasla percusión  El rítmola bandael tono  La voz del.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Topic: The preterit Essential ?: How do I say express things that happened in Spanish?
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
ESPAÑOL 2 8 de septiembre de LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 8 DE SEPTIEMBRE DE 2015  Escribe en español:  1. What do you wear when it is cold? 
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the author write this story? What is the setting (place and time) of the story? Describe the problem. How does___solve the problem? What could have happened if___? Who are the main characters? How are they alike? How are they different? Retell the story (beginning, middle, end) Name one character trait. Use details from the book. What experience have you had that is most similar to one of the characters in this book? Did you enjoy reading this story? Why/why not? What was your favorite part/character? Why? What lesson does this story teach? What do you think the characters will do differently next time? How did the main characters feel at the end of the story? Explain how you know.

Pregúntele a su niño/a sobre lo que lee (FICCIÓN) Explica por que éste es un buen título. Usa detalles del libro para explicar ¿Quién es el autor? Por qué crees que escribió esta historia? ¿Dónde sucedió la historia? Cuál fue el lugar y momento? Describe el problema. ¿ Cómo se resuelve el problema? Qué hubiera pasado si…? ¿Quiénes son los personajes principales? ¿Qué tienen en común? ¿Qué es diferente entre ellos? Cuéntame la historia en resumidas palabras (comienzo, medio y final) Nombra una caracteristica del personaje. ¿Qué aprenden los personajes en esta historia? Cómo cambian? ¿Cómo se sitieron los personajes al final de la historia? Cómo lo sabes? ¿T e gustó la historia? Por qué? Por qué no? ¿ Cuál fue tu parte o personaje favorito? ¿Qué lección enseña esta historia? Cómo actuarán los personajes la próxima vez? ¿Qué experiencias has tenido tú que sean similares a la de los personajes de esta historia?

What is the title of this book? Does this book remind you of any other book you have read? Would you like to read more books about this topic? Why/why not? What is this book mostly about? (topic and main idea) Explain how this book reminds you of something you know about the world. Who is the author? Why did the author write this book? What are some facts Interesting facts you learned after reading this book? How does the picture/chart/diagram/map on page #___ help you understand the book better? Who is the illustrator? What pictures did you find most interesting? Why? What did the author do to make this book easy to read and understand? What questions would you ask the author? What was the most interesting part of this book? Why? Re-read that part out loud.

¿Cúal es el título de este libro? ¿Que otros libros que has leido te recuerdan a este libro? ¿Te gustaría leer más acerca de este tema?¿por qué/por qué no? ¿de qué se trata este libro? (tema e idea principal) Explica cómo este libro te recuerda a algo que sabes sobre el mundo? ¿Quién es el autor? ¿Por qué crees que el autor escribió este libro? ¿Cuáles son algunos datos interesantes que aprendiste leyendo este libro? ¿Cómo te ayudaron las imágenes/cuadros/mapas/ diagramas a enteder este libro mejor? ¿Quién es el autor? ¿Qué imagenes/fotos te parecieron más interesantes? ¿Por qué? ¿Qué hizo el autor para hacer este libro fácil de leer y entender? ¿Qué preguntas te gustaría hacerle al autor? ¿Cuál fue la parte más interestante de este libro? ¿por qué? Vuelve a leer esa parte en voz alta.