MI NIÑEZ PROYECTO. ENTRADA  Actividad cuatro  Pagina doscientos dieciseis  Have out your vocabulary.  If you have your slip signed put it in the box,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TouchIT Vote Activity - Spanish Possessive Adjectives.
Advertisements

Using “de” and possessive adjectives to show ownership
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Frases de Comparación.
Extended writing about your city
Tarjetas postales 4a projecto.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
1 – 999,999,999.
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Irregular Preterite IR and SER Both verbs conjugate the same in preterite tense… so how can you tell them apart?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es lunes, el 29 de noviembre Pull out your warmup calendar and contesta las preguntas en oraciones COMPLETAS! 1. ¿Qué tienes en tu mochila? 2. ¿Cuántos.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
World Language Survey 28 de abril de
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Things to do before we start.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
uno dos tres cuatro cinco
Transcripción de la presentación:

MI NIÑEZ PROYECTO

ENTRADA  Actividad cuatro  Pagina doscientos dieciseis  Have out your vocabulary.  If you have your slip signed put it in the box, if you have picturesto get checked off have them out.

A EDITAR TARJETAS PERSONALES  Write in # of words per sentences  Circle imperfect  Square preterite  Underline vocabulary Return cards!

INTERCAMBIAN TARJETAS  Write in # of words per sentences  Circle imperfect  Square preterite  Underline vocabulary Return cards!

ON YOUR VOCAB SHEET… UN DÍA FESTIVO  Write in # of words per sentences  Circle imperfect  Square preterite  Underline vocabulary

¿Cómo era yo de niño/a? Picture with birthday cake Yo nací el veinte de octubre de mil novecientos noventa y ocho. De niña, yo era muy obediente y traviesa y un poco consentida. Yo prefería jugar al patio de recreo con mis hermanas en el verano. Yo molestar a mi padre cuando yo no tener nada para hacer. Mi primo era mal educado porque mis tíos no eran estrictos. era prefería molestaba nací Obediente traviesa De niña Consentida patio de recreo Molestar mal educado

SECOND SLIDE Mi juguete favorito

ENTRADA- HAVE OUT SLIDES 1-2 TO BE CHECKED 1. ¿Adónde ibas tú de niño con amigos? (imperfect) 2. ¿Tus padres eran estrictos o relajados? (strict or relaxed?) (imperfect) 3. De pequeño, ¿preferías cuando hacía calor o cuando hacía frío? (imperfect) 4. ¿Adónde fuiste el verano pasado? (preterite) 5. ¿Qué hiciste para tu cumpleaños cuando cumpliste 5 años? (preterite)

A EDITAR  Proof read each sentence.  Mark it with either a check or a question mark  If it is less than 8 words draw an For the right column, double check that their verbs are categorized by preterite and imperfect and write the # of how many different words they have Write the number for how many different vocabulary words they have

INTERCAMBIAN CON UN COMPANERO/A ¿Cómo era yo de niño/a? Picture with birthday cake era prefería molestaba nací Obediente traviesa De niña Consentida patio de recreo Molestar mal educado Yo nací el veinte de octubre de mil novecientos noventa y ocho. De niña, yo era muy obediente y traviesa y un poco consentida. Yo prefería jugar al patio de recreo con mis hermanas en el verano. Yo molestar a mi padre cuando yo no tener nada para hacer. Mi primo era mal educado porque mis tíos no eran estrictos.

LLUVIA DE IDEAS  First using vocabuluario de 4A y 4B, then any word you can think of  Verbs (-ar,-er,-ir)  Adjectives (describing words)  Nouns (person, place, thing)

A ESCRIBIR 1. ¿Qué es y por qué? (imp.) 2. ¿Qué hacías? (imp.) 3. ¿Con quién? (imp. 4. En el (estación) de (año), (pret.) 5. Por fin, (pret./imp.) 1. ¿Qué es y por qué? (imp.) 2. ¿Qué hacías? (imp.) 3. A veces…(imp.) 4. Algo que recuerdo es cuando, (pret.) 5. Yo siempre (imp.) 1. ¿Qué hacías y cuándo? (imp.) 2. ¿Cómo era? (imp.) 3. También… (imp.) 4. Una vez, (pret.) 5. Generalmente, (imp.)

ENTRADA- CHOOSE A TOPIC ON THE WALL CLOSE TO YOU AND ANSWER THE FOLLOWING QUESTIONS. USE AT LEAST 3 VOCABULARY WORDS 1. ¿Qué es y por qué? (imp.) 2. ¿Qué hacías? (imp.) 3. ¿Con quién? (imp.) 4. En el (año), (pret.) 5. Por fin, (pret./imp.)

INTERCAMBIAN CON UN COMPANERO/A ¿Cómo era yo de niño/a? Picture with birthday cake era prefería molestaba tenía nací Obediente traviesa De niña Consentida patio de recreo Molestar mal educado Yo nací el veinte de octubre de mil novecientos noventa y ocho. De niña, yo era muy obediente y traviesa y un poco consentida. Yo prefería jugar al patio de recreo con mis hermanas en el verano. Yo molestar a mi padre cuando yo no tener nada para hacer. Mi primo era mal educado porque mis tíos no eran estrictos.

A EDITAR OTRA VEZ…

ENTRADA PARA VIERNES 1. Count up ALL your different imperfects :________ 2. Count up ALL your different preterites:________ 3. How many original/ different vocabulary words have you used:________ 4. Do you have at least 1 preterite and 1 imperfect on each slide? 5. How many new words do you have?

CON COMPUTADORAS  Time to type! We are going to put all 10 slides (8 with content, a title slide and a new word slide) into Microsoft word before copying and pasting them into a powerpoint or Prezi or printing them for a scrapbook. Before you start, be sure you set your language as Spanish.  Review  Language  Set proofing language  Any Spanish option  As spelling and accents both count in your grammar grade (40 points- half of the entire project). Be sure you are checking the red underlines and adding accents correctly. There are several signs around the room and here are the instructions on how to add accents.

CON COMPUTADORAS  To set language in Spanish  Review  Language  Set proofing language  Any Spanish option  ANNOTATE YOUR SENTENCES/ PARAGRAPHS  Imperfect: italics  Preterite: Bold  4A or 4B vocabulary words: Underlined  New words: any different color as long as visible