Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo eres? What are you like?.
Advertisements

Ser and Adjectives.
Unidad 1, Lección 2 Español 1
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
CALENTAMIENTO Escribe el artículo indefinido correcto.
Escribe el adjetivo correcto. (5 puntos – loose leaf) 1. Bernardo es un hombre. 2. Sergio es un chico. 3. El bebé es y el abuelo es. 4. Homero es. CALENTAMIENTO.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Noun – Adjective Agreement. ¡Vámonos! Grab a new pasaporte on your way in and get started! Translate the following 3 sentences:  I like soccer. (el fútbol)
Definite & indefinite articles
CALENTAMIENTO Completa el párrafo con la forma correcta del adjetivo.
Vocab pequeño grande atlético perezoso trabajador artística
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
CALENTAMIENTO Completa las oraciones con el artículo definido correcto y la forma correcta del adjetivo. Ella es ______ estudiante __________ (serious).
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Teacher’s DeskProjectorJourneyDeja KierraJalenKendallCrystalKenyaCaleb JadanSharpAr-RaheemTiaJustinNoni LatrenaIsaiahShetoriaLouisMelissaAs-Sita ZakiyaRyanAmeeraJza-PhriGabrielleKendel.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
Avancemos U1L2 Mis amigos y yo *describing yourself and others *identifying people and things.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Los artículos definidos e indefinidos Los pronombres de sujeto y ser
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Los Adjetivos.
Adjectives & Gender Adjectives must match nouns in Gender! If the noun is feminine, change the adjective to feminine If the noun is masculine, change the.
A Vocabulary Review Activity Setup Directions:  Type a vocabulary word on each of the following 10 slides in the subtitle textbox. When complete, run.
Los adjetivos en español
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Los Adjetivos Demostrativos Objective-Today we are learning about demonstrative adjectives in Spanish.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
El verbo SER Verbo Irregular (no pattern) (________)
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Nouns and Adjectives. Plural Articles Definite articles = the el las la los Indefinite articles = a, ansome una ununos unas.
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Adjective Agreement An adjective is a word that describes a noun.
Transcripción de la presentación:

Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________ 3.ambicioso : perezoso :: callado : _________________ 4.El actor : la actriz :: el jefe : _______________________ 5.la chica : el chico :: la mujer : ___________________________ CALENTAMIENTO

Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : bajo 2. muy : un poco :: joven : viejo 3.ambicioso : perezoso :: callado : extrovertido 4.el actor : la actriz :: el jefe : la jefa 5.la chica : el chico :: la mujer : el hombre CALENTAMIENTO

TAREA 1.Periods 4 and 5 meet in 407 tomorrow. 2.Finish today’s in-class writing assignment, if necessary. 3.U1L2 test on Friday 4.Print out all documents you need for the week from the Wiki. Many of these are graded in-class activities. If you do not have them and don’t make arrangements with me the day before, you will get a zero.

Repaso diario 1.¿Cómo eres? 2.¿Cómo es la maestra de español? 3.¿Cómo son los estudiantes de la clase de español?

Repaso diario 1.¿Cómo eres? Yo soy + adjetivo. (Yo soy inteligente.) 2.¿Cómo es la maestra de español? Es + adjetivo. (Es baja.) 3.¿Cómo son los estudiantes de la clase de español? Ellos son + adjetivo. (Ellos son listos.)

Repaso diario Ser Artículos definidos e indefinidos Adjetivos

Vocabulario de U1L2 Juego: Palabra secreta (Secret Word) One student stands with back to this presentation. The class gives the student clues in Spanish to the vocabulary word onscreen as a clock keeps time. The student tries to guess the word before the buzzer. ________________________________________________________ MODELO: artístico “Le gusta pintar y dibujar”.

Repaso: Los sustantivos y los adjetivos Nouns and adjetives agree in _____ and ______. To make a word plural, add ____ or ____. If an adjectives ends in –e, “Just _____________!” like the song.

Repaso: Los sustantivos y los adjetivos 1.Rosie es una mujer (trabajador) ___________________. 2.Es un animal (inteligente) ____________________. 3.Ellos son unos estudiantes (joven) ______________.

Repaso: Los sustantivos y los adjetivos ¿Cómo es? ¿Cómo son? Los estudiantes de Howard La chica Swiper Los chicos

Luis and Laura are almost total opposites. Chance each statement about one to say what the other is like. Use an adjective in each answer. Careful! They do have a few things in common. 1.Laura es alta. 2.Luis es desorganizado. 3.Laura es pelirroja. 4.Luis es serio. 5.Laura es joven. 6.A Luis no le gusta dibujar. 7.A Laura no le gusta estudiar. 8.Luis es guapo.

Integración Sujeto+ forma de ser + artículo+ sustantivo + adjetivo Ella es una chica cómica. Ellos son unos estudiantes serios. Where do we see agreement? What kinds of agreement are there?

Integración Sujeto+ forma de ser + artículo+ sustantivo + adjetivo Completa las oraciones con la palabra correcta. 1.Yo __________ una maestra baja. 2.______________ sois unos estudiantes inteligentes. 3.Ana es una chica ___________________ (hardworking).

Integración Sujeto+ forma de ser + artículo+ sustantivo + adjetivo