Copyright Notice: These materials are copyrighted by the National Federation for Catholic Youth Ministry, Inc. (2009) and may be adapted for use within.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

ADAPTALO Enfoque de Enseñanza
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
COMMON NEGATIVE WORDS IN SPANISH N. González
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Paz y bien Peace and All Good Cindy: Most high, all powerful, good God, praise, glory, and honor and all blessing are yours. ALL: PRAISE AND BLESS MY.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  Para hablar de actividades necesitamos usar verbos.  Los Verbos expresan: Acciones, o.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Introducing the Personal Studies for New Christians Descripción del programa educativo de los Estudios Personales para Nuevos Cristianos By Dave Batty.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Que a nadie le falte la gracia de Dios y nadie quede afuera de su bendición. Let no one miss out on the blessing of God, and no one be excluded from the.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
VIDA FAMILIAR. El gran objetivo del Departamento de Vida Familiar es fortalecer a la familia como centro de entrenamiento para desarrollar un carácter.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Romans 8:26,27 NIV Romans 8:26,27 NIV 26 In the same way, the Spirit helps us in our weakness. We do not know what we ought to pray for, but the Spirit.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
ICF Zurich Logo. Serienlogo Namenseinblender LEO BIGGER.
SER:  Day/Date  Occupation  Characteristics  Time  Origin  Relationship ESTAR:  Position  Location  Action (present progressive)  Condition 
Translation Be not troubled, be not frightened. Those who seek God, shall never go wanting. Be not troubled, be not frightened. God alone fulfills our.
SP3: Test tomorrow…. Some questions for Review: I.(Listening) You will listen to a conversation between a man and a real estate agent. He will be describing.
Hay 30 preguntas en total. Estudien todo el vocabulario del semestre. (Unidad 1, Don Quijote, Shrek, verbos) Ejemplo: Un _____________ es lo que dicen.
1 John 2:15-17 約 翰 一 書 1 Juan 15 Do not love this world nor the things it offers you, for when you love the world, you do not have the love of the Father.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
Al Mundo Dios Amó Por Jaci Velasquez. Sinopsis John (Juan) 3:16, NVI: 16 Porque tanto amó Dios al mundo, que dio a su Hijo unigénito, para que todo el.
ICF Zurich Logo. Series’ design Joël Vögeli Dani Fürst.
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Daily Routine Assessment-Monday!
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
 Thank you Lord: as religious family we have been born in your Church, in order to be not new in doctrine but new in practice. Thank you for your Spirit.
Hoy celebramos con gozo al Dios Todopoderoso, al creador de la tierra
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Week Beginning Monday 3 rd March 2014 “It is no longer because of what you said that we believe, for we have heard for ourselves, and we know that this.
Cómo conocer a Dios ? Reflexiones en familia, basadas en las orientaciones de Billy Graham (tomadas de la página WEB), gracias a la fraternal ayuda y.
Expresiones positivas y negativas.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
1 Las Palabras Interrogativas 2 Todas las palabras interrogativas…  ¿Quién? / ¿Quiénes?  ¿Qué?  ¿Cuándo?  ¿Dónde?/ ¿Adónde?/ ¿De dónde?  ¿Por qué?
Haz lo siguiente: (Do the following) 1. Take out your notes on prayers 2. Identify familiar words or cognates 3. Underline with pencil ONLY the words you.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Daily Routine Assessment-Monday!
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Notificación de los derechos de autor: Este material está protegido por la National Federation for Catholic Youth Ministry, Inc. (2009), y puede ser adaptado.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Expresar Posesión Possessive adjectives are used to show ownership Es el libro de Linda. Es su libro.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
GALATIANS 5:1-15.
pas·sion 1. strong and barely controllable emotion. 2. the suffering and death of Jesus. "meditations on the Passion of Christ" synonyms:crucifixion,
Transcripción de la presentación:

Copyright Notice: These materials are copyrighted by the National Federation for Catholic Youth Ministry, Inc. (2009) and may be adapted for use within the diocese at parishes, schools and institutions. This program and related materials are not to be distributed or used outside the diocese without the express, written consent of NFCYM. © 2009 by the National Federation for Catholic Youth Ministry, Inc. All rights reserved Fortaleciendo Familias en la Fe

Notificación de los derechos de autor: Este material está protegido por la National Federation for Catholic Youth Ministry, Inc. (2009), y puede ser adaptado para su uso dentro de las parroquias, escuelas y sus instituciones. El programa y los materiales relacionados a éste, no podrán ser utilizadas ni distribuidos fuera de la diócesis, sin el expreso consentimiento por escrito de la NFCYM. © 2009 by the National Federation for Catholic Youth Ministry, Inc. All rights reserved Fortaleciendo Familias en la Fe

Fortaleciendo Familias en la Fe © agosto del 2013: NFCYM A Programs for Parents by…

Fortaleciendo Familias en la Fe Colaborando con los padres de familia para cultivar la fe en el hogar Fortaleciendo Familias en la Fe © agosto del 2013: NFCYM

1. To actively explore ways that families can share faith at home. 2. To offer support and guidance to parents for how they can lead their families toward a stronger faith.

1. Desarrollar habilidades de cómo se puede profundizar la fe en familia. 2. Descubrir las distintas maneras de orar y compartir la fe.

“The single most important influence on the religious and spiritual lives of adolescents is their parents.” Soul Searching: The Religious and Spiritual Lives of American Teenagers, p 261

“La influencia más importante en la vida religiosa y espiritual de los adolescentes es la de sus padres”. Soul Searching: The Religious and Spiritual Lives of American Teenagers, pág 261

Through Family and Community Make Meal Times Sacred Choose Wisely Decorate Your Home Model God’s Love Connect with Other Parents Share Your Cross Moments

Por medio de la familia y la comunidad Hagan que los tiempos de las comidas sean sagrados Elijan con sabiduría Decoren sus hogares Sean modelo del amor de Dios Pónganse en contacto con otros padres de familia Compartan sus momentos de encuentro

Through Prayer and Worship Develop your prayer life Pray together Daily blessings Eating out meal prayers Seize the Seasons Creative family faith sharing

Por medio de la oración y del culto Desarrollen su vida de oración Oren juntos Las bendiciones diarias La oración cuando comen fuera de casa Aprovechen los tiempos litúrgicos Sean creativos al compartir la fe en familia

Pocket Prayer Sharing Which object best represents my relationship with God right now? What are some ways I express this faith?

Compartiendo la oración con algo del bolsillo ¿Cuál de los objetos representa mejor mi relación con Dios en este preciso momento? ¿Cuáles son algunas de las maneras en las que expreso esta fe?

Through Formation Support lifelong faith formation Retreats and other Youth Ministry events Connecting faith with family stories Reading and praying with Scripture

Por medio de la formación Apoye una formación de la fe para toda la vida Los retiros y otros eventos para los adolecentes Relacionando la fe con las historias familiares Leyendo y orando con las escrituras

Lectio Divina (Divine Reading) Word of God word (1 word) Word of God words (1 phrase) Word of God prayer (reflection on what God is saying to you)

Lectio Divina (Lectura divina) Palabra de Dios 1 palabra Palabra de Dios 1 frase Palabra de Dios reflexión sobre lo que Dios te dice a tí

"Hear, O Israel! The LORD is our God, the LORD alone! Therefore, you shall love the LORD, your God, with all your heart, and with all your soul, and with all your strength. Take to heart these words which I enjoin on you today. Drill them into your children. Speak of them at home and abroad, whether you are busy or at rest. Bind them at your wrist as a sign and let them be as a pendant on your forehead. Write them on the doorposts of your houses and on your gates.” (NSRV)

"Escucha Israel: El Señor nuestro Dios es el único Señor. Ama al Señor tu Dios con todo tu corazón y con toda tu alma y con todas tus fuerzas. Grábate en el corazón estas palabras que hoy te mando. Incúlcaselas continuamente a tus hijos. Háblales de ellas cuando estés en tu casa y cuando vayas por el camino, cuando te acuestes y cuando te levantes. Átalas a tus manos como un signo; llévalas en tu frente como una marca; escríbelas en los postes de tu casa y en los portones de tus ciudades.” (NSRV)

La Biblia Católica Para Jovenes– Instituto Fe y Vida  First Catholic Bible in Spanish for Youth  Explanations of Catholic symbols, beliefs and practices in biblical context La Biblia Latinoamérica – Editorial Verbo Divino  Notes for reflection and study  Easier reading for personal use The Catholic Faith and Family Bible- Editorial Verbo Divino  A bible for the entire family.

La Biblia católica para jóvenes– Instituto Fe y Vida  Primera Biblia católica para la juventud, en español con explicaciones de los símbolos, creencias y prácticas católicas en el contexto bíblico La Biblia Latinoamérica – Editorial Verbo Divino  Notas para la reflexión y el estudio  De fácil lectura, para el uso personal La Biblia Católica de la Familia Editorial Verbo Divino  La nueva Biblia para toda la familia

Through Justice and Service Serve together at the parish Connect with the larger community Embrace suffering, loss and death with faith Differentiate between wants and needs Use a Catholic lens

Por medio de obras de caridad y misericordia Sirvan juntos en la parroquia Establezcan una relación con la comunidad parroquial Hablen acerca del sufrimiento, las pérdidas y la muerte Aprendan a diferenciar entre deseo y necesidad Utilicen un lente católico

3. Leadership * Become a catechist or sponsor * Live faith/values at work and home. * Leading daily prayer and faith sharing at home * Apprentice teens 2. Involvement: * Community Service * Serve together in ministry * Bible Study * Faith Sharing * Youth Ministry and Faith Formation 1. Presence: * Attend mass * Pray at meals * Read scripture * Display religious art

3. Liderazgo Siendo catequistas Viviendo la fe y los valores en el trabajo y en el hogar Al guiar la oración diaria y al compartir la fe en el hogar Al mostrar nuestra fe 2. Participación Haciendo servicio comunitario Sirviendo juntos en el ministerio Estudiando la Biblia Compartiendo la fe Formando parte del Ministerio para y Adolecentes Teniendo formación en la fe 1. Presencia Asistiendo a Misa Orando antes de las comidas Leyendo las Escrituras Hablando acerca del arte religioso

The Website for Developing Strong Catholic Families and Youth 1.Understanding Youth Culture 2.Our Catholic Faith 3.Parenting and Family Life 4.Multicultural Reality and Gift 5.Resources and Research

El sitio web para Fortalecer Familias y en la Fe 1.Entendiendo la cultura de los adolecentes 2.Nuestra fe católica 3.La crianza de los hijos y la vida familiar 4. Realidad y dones multiculturales 5. Recursos e investigaciones

1.First Decade of Life is Critical 2.Parents Need to Live Faith Out Loud 3.Prayer IS the Answer! 4.Integrate Faith AND Religion 5.God IS Good (All the Time )! Five Critical Implications for Building Strong Catholic Families Developed by Sean Reynolds, Archdiocese of Cincinnati

1.La primera década de vida de los hijos es de suma importancia 2.Los padres de familia deben vivir una fe visible y plenamente 3.¡La oración es muy importante! 4.Integren en la vida la fe y la religión 5.¡Dios es bueno! Cinco puntos importantes para el fortalecimiento de las familias en la fe Developed by Sean Reynolds, Archdiocese of Cincinnati

A Programs for Parents by… © 2009 by the National Federation for Catholic Youth Ministry, Inc. All rights reserved Fortaleciendo Familias en la Fe

Un programa para padres de familia elaborado por… © 2009 by the National Federation for Catholic Youth Ministry, Inc. All rights reserved Fortaleciendo Familias en la Fe

Aviso sobre los derechos de autor La Federación nacional para la pastoral juvenil católica (National Federation for Catholic Youth Ministry, Inc., 2009) es propietaria de los derechos de autor de estos materiales. Éstos pueden ser adaptados para usarse dentro de la diócesis, ya sea en parroquias, escuelas o en instituciones. Este programa, y los materiales relacionados a él, no pueden distribuirse o utilizarse fuera de la diócesis sin el permiso expreso y, por escrito, de la NFCYM. © 2009 by the National Federation for Catholic Youth Ministry, Inc. All rights reserved Fortaleciendo familias en la fe