Bienvenidos a la clase de español

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
la ropa South Iredell High
Advertisements

Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Regular "ar" Verbs.
Introduction to Spanish
LA ROPA Llevar la Ropa Los pantalones El vestido La camisa La chaqueta
CHAPTER 13 VOCABULARY Kiristen Hubbard Sixth Hour.
¡Hola, buenos días! ¡Bienvenidos a la clase de español! Agenda: Doblar el papel para la a la campana. Hacer la a la campana 44. La bienvenida. Escribir.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
La Ropa.
LA ROPA.
Español 2 5 de septiembre de 2014.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Telling Time.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
ALC 49 Hoy es miércoles el 5 de febrero, Emparejar 1.Amargo 2.Azucar 3.Dulce 4.Harina 5.Picante 6.Pimiento 7.Sal Flour Pepper Salt Sour Spicy Sugar.
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
Content Objective: I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish. Language Objective: I will be able to understand and convey weather.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Para 3 er grado – Parte 1 por Señora Portabella Blanton.
La Ropa.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
ALC 120 martes el 22 de marzo 1.Turn in final draft 2.Use your own paper to create the last 3 ALCs of the term.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
¡LA ROPA! Repaso y Palabras Nuevas. Repaso: la corbata.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
marrón / café rojo anaranjado amarillo verde.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
LA ROPA. ¿Qué ropa hay en la foto?
la ropa 1 una falda unos pantalones unos calcetines un suéter
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Bienvenidos a la clase de español Final day to make up missing work, low grades is today, Tuesday the 23 rd. After the 23 rd, all grades to this point.
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
¡LOS COLORES!.
ALC # 14 Hoy es martes el primero de octubre. Traducir los colores 1.Black 2.Blue 3.Yellow 4.Green 5.Red 6.Grey 7.Orange 8.Purple 9.Brown 10.Pink 11.White.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC # 13 Hoy es lunes el 30 de septiembre. Traducir los colores 1.Black 2.Blue 3.Yellow 4.Green 5.Red 6.Grey 7.Orange 8.Purple 9.Brown 10.Pink.
ALC Test retakes must be completed by Friday.
ALC 59 match Hoy es miércoles el 29 de febrero Liquidación Ganga Regatear Precio Color Bargain/deal/sale Price Clearance Color To bargain.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
ESPAÑOL 1 – 4.1 VOCABULARIO DE LA LECCIÓN. TALK ABOUT SHOPPING EL CENTRO COMERCIAL ¿CUÁNTO CUESTA (N)? CUESTA (N)… EL DINERO EL DÓLAR THE SHOPPING MALL.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Siéntense en los grupos de lunes. Bienvenida Haz la bienvenida con una persona en el grupo. Marca el compañero y el tiempo en la hoja de “Sheets” T2 bienvenida.
Bienvenidos a la clase de español Final day to make up missing work, low grades is Tuesday the 23 rd. After the 23 rd, all grades to this point are set.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
El abrigo. Los calcetines Los pantalones El suéter.
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico history retake quiz must be done before 3:00 p.m. Wednesday. Please take advantage of this opportunity.

Hoy es lunes el 29 de septiembre Objetivo del contenido (What I need to know) Objetivo del lenguaje ( How I will learn it) Yo puedo escribir y hablar el vocabulario de la unidad. Leer un cuento y entender el significado de pollera en dos paises. I will create a graphic organizer as a vocabulary list. I will read a short story about two cultures view on what a “pollera” is.

ALC 12 Emparejar los colores, español e inglés Verde Blanco Rojo Amarillo Azul Negro Morado Rosado Anaranjado Gris Marrón/café Black Blue Brown Gray Green Orange Pink Purple Red White Yellow

Las respuestas Verde Blanco Rojo Amarillo Azul Negro Morado Rosado Anaranjado Gris Marrón/café Green White Red Yellow Blue Black Purple Pink Orange Gray Brown

Sientad por otro compañero

Question Is it better to do the content objective 1st or the ALC 1st? Take 45 seconds and discuss the question with your partner.

Report out.

Question Do you know the difference between a content objective and language objective? 45 seconds to discuss with your partner explain the difference and the purpose of each

Report out.

Question Do you want the both objectives shown at the same time or have the Content objective shown so you know what to write on your paper and the language objective come up shortly afterwards? Take 45 seconds and discuss.

Report out.

Question A proposal has been made about the following: Students can receive an extra credit point on their ALC paper if they discuss the content objective with their parent and get a signature. It can only be done one day at a time. The discussion would include: What the student was supposed to learn that day. Tell what was done in class to learn it and how you learned it. Get a signature. Please take 45 seconds to talk about it. Can you add more ideas or clarify anything?

Report out.

Hay cinco boletos de Mustang para los primeros 5 de cada sección. Secciones Leer y hacer el grafico. Escribir los títulos Escribir el vocabulario (Grupos de 9)

Necesitas una hoja de papel y una regla por favor. Haz una línea vertical pasando sobre la línea rosada a la izquierda del papel. Haz la segunda línea vertical dos pulgadas de la primera linea. Haz la tercera línea vertical dos y tres cuartos pulgadas de la primera linea. Haz la cuarta línea vertical tres y media pulgadas de la primera linea. Haz la quinta línea vertical cuay un cuarto pulgadas de la primera linea. Haz una línea horizontal en la primera línea del papel. Muestra el papel al maestro.

Sientad por otro compañero

Escribe los subtítulos para cada columna. Vocabulario en español Yo sé Yo no sé Es posible Dibujos/inglés

Vosotros sois la máquina de copiar.

Columna una La camisa La camiseta La blusa Los pantalones cortos Los jeans La sudadera El suéter La chaqueta El vestido

Sientad por otro compañero

Segundo grupo de palabaras La falda El traje La ropa interior El traje de baño El abrigo/la chamarra Los zapatos Las sandalias/chanclas Las botas El sombrero

Sientad por otro compañero

Grupo 3 La bufanda La corbata La pulsera Los aretes El anillo El reloj La bolsa La cartera/billetera

Marca una equis (x) en cuadros 2-4 para cada palabra.

Sientad por otro compañero

Practica

¿Qué quieres comprar Compañero A.

Pregunta y respuesta ¿Qué quieres comprar? Quiero comprar (ropa) y (color)

La camiseta/playera

La camisa

El vestido

Los pantalones/el pantalón

Los calcetines

Los pantalones cortos

Las chanclas y sandalias

El collar

La camiseta/playera

La camisa

La camisa rayada

Los pantalones 44.5 59.5 74.50

Las chanclas

Pantalones cortos

Los calcetines

El collar

¿Qué quieres comprar Compañero B.

Pregunta y respuesta ¿Qué quieres comprar? Quiero comprar (ropa) y (color)

La camiseta/playera

La camisa

El vestido

Los pantalones/el pantalón

Los calcetines

Los pantalones cortos

Las chanclas y sandalias

El collar

La camiseta/playera

La camisa

La camisa rayada

Los pantalones 44.5 59.5 74.50

Las chanclas

Pantalones cortos

Los calcetines

El collar

Sientad por otro compañero

Una hoja partida en dos partes y compartida. Lee el cuento. Contesta las preguntas de abajo en la media hoja de papel.

Asignación Read the words on the screen. Translate them before your partner. If the words are in Spanish say them in English if they are in English say them in Spanish. Put a tally mark on your paper if you say it first.

Sientad por otro compañero

¿Qué tiempo hace? What is the weather like?

Hace fresco. It’s cool/fresh.

Hace calor. It’s hot.

Está lloviendo. It’s raining.

Hace sol. It’s sunny.

Hace frío. It’s cold.

Está nublado. It’s cloudy.

Hace viento. It’s windy.

Está nevando. It’s snowing.

It’s cool/fresh. Hace fresco.

It’s hot. Hace calor.

It’s raining. Está lloviendo.

It’s cold. Hace frío.

What is the weather like? ¿Qué tiempo hace?

It’s sunny. Hace sol.

It’s cloudy. Está nublado.

It’s snowing. Está nevando.

It’s windy. Hace viento.