Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Escribir – Fill-in-Blank
MORE CONVERSATION TOOLS
Quasimodo: (son las doce)
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
6.1 La Ropa 12 y 13 de marzo. Vámonos Which pair of sneakers is more valuable? How do you know? (You may answer in English) ***pick up new pasaporte and.
Vámonos In three complete sentences En español, Describe the people in this family …
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. DO NOW Using vocab you already know, write five sentences in Spanish about your family (they don’t have to be true)!
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Repaso: Unidad 3. Vámonos Check seating chart for your seat! Conjugate SER and TENER in all 5 forms each Get out a separate sheet of paper that will act.
Martes, el 21 de octubre.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
1.2 Greetings.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. Los hombres son inteligentes. Yo llevo un zapato rojo. El doctor es alto y.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
5.2 Possessive Adjectives. Vamonos Translate to Spanish: Jasmine's shoes Miguel's book Taylor's class.
Vamonos Let’s review the present progressive. Translate the following into Spanish. I am running (correr) You are eating We are dancing.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Vamonos Fill in the blank with the correct verb to describe the weather. 1. _________ sol. 2. __________ calor. 3. _______ viento.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
1.4 Numbers.
Transcripción de la presentación:

Day 4: Unidad 3

Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence each… include 2 adjectives per person!) Describe the famous people (1 complete sentence each… include 2 adjectives per person!) George Lopez Selena Gomez Roberto Clemente

Anuncios Tutorial el jueves y lunesTutorial el jueves y lunes El exámen es el 21 de noviembre…El exámen es el 21 de noviembre… If you are going to be absent, you must take BEFORE break (stay after school to take it early) or you will not get to make it up.If you are going to be absent, you must take BEFORE break (stay after school to take it early) or you will not get to make it up. I’ll have grade discussions after schoolI’ll have grade discussions after school

Nuestra Meta MLI.IP1 The students exchange simple spoken and written information in the target language, utilizing cultural references where appropriateMLI.IP1 The students exchange simple spoken and written information in the target language, utilizing cultural references where appropriate MLI.CC1.B The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns. The students: Give basic information about self and others including school, family, activities, etc.MLI.CC1.B The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns. The students: Give basic information about self and others including school, family, activities, etc. SWBAT ask and tell ages SWBAT ask and tell ages

¿Cuántos años tienes? Tengo 28 años Tengo 79 años Tengo 25 años

¿Cuántos años tienes? ¿Cuántos años tienes? ¿Cuántos años tienes? “Tengo __________ años” “Tengo __________ años” Practica con tus vecinos Practica con tus vecinos Practice with your neighborsPractice with your neighbors Each person should ask/answer twice.Each person should ask/answer twice.

el verbo tener : to have (I have) (You have) (He/She/You have) (We have) (They/Y’all have)

¿¡Qué?! Yo tengo ____ anos  Yo tengo ____ anos  “I have _______ years” “I have _______ years”

¿Cuántos años tiene ______? If you are asking about someone ELSE, not answering yourself… use the él/ella/usted form of tener: TIENE If you are asking about someone ELSE, not answering yourself… use the él/ella/usted form of tener: TIENE ¿Cuántos años tiene Carolina? ¿Cuántos años tiene Carolina? Carolina tiene 17 años. Carolina tiene 17 años. ¿Cuántos años tiene tu hermano? ¿Cuántos años tiene tu hermano? Mi hermano tiene 9 años. Mi hermano tiene 9 años.

¿CuÁntos años Tiene la chica? Escriben la edad (the age) de las chicas. Escriben la edad (the age) de las chicas. Ejemplo: Chica 1 tiene dos años. Ejemplo: Chica 1 tiene dos años

¿Cuántos años tienen tú y tu familia? Escriben los edades (the ages) de tú y tu familia Escriben los edades (the ages) de tú y tu familia Include at least 4 people Include at least 4 people Remember: Remember: for YO, use TENGO for YO, use TENGO for él/ella/Usted, use TIENE for él/ella/Usted, use TIENE Ejemplo: Mi hermano tiene 16 años. Ejemplo: Mi hermano tiene 16 años.

Práctica Fill in the blank with the correct form of tener and write out the number using words … 1. Los chicos ________________ 40 años.1. Los chicos ________________ 40 años. 2. Nosotros ________________ 20 años.2. Nosotros ________________ 20 años. 3. Yo _________________ 36 años.3. Yo _________________ 36 años. 4. Tú ___________________ 16 años.4. Tú ___________________ 16 años. 5. Pablo _______________ 52 años.5. Pablo _______________ 52 años.

Tengo… You can use tener with more than just age… You can use tener with more than just age… It works with family vocabulary! It works with family vocabulary! Ejemplo: Tengo una hermana Ejemplo: Tengo una hermana ***Cuidado*** ***Cuidado*** Tengo una hermana NOT Tengo la hermana Tengo una hermana NOT Tengo la hermana

Descripciones… repaso You can say things in multiple ways:You can say things in multiple ways: La madre es alta (The mother is tall)La madre es alta (The mother is tall) La madre alta (The tall mother)La madre alta (The tall mother)

Escriben… Write about your family, including at least 10 sentences. Include some descriptions and ages for at least 5 family members…Write about your family, including at least 10 sentences. Include some descriptions and ages for at least 5 family members… Ejemplo:Ejemplo: Tengo 4 personas en mi familia. Mi madre es alta. Tengo 2 hermanos. Mi hermano tiene 17 años. Mi hermana tiene 25 años. Tengo un padre serio …Tengo 4 personas en mi familia. Mi madre es alta. Tengo 2 hermanos. Mi hermano tiene 17 años. Mi hermana tiene 25 años. Tengo un padre serio … When you finish, levanta su mano para un sello…

Práctica: Hablando Read the answers about your fake family. You will ask and answer the questions with your neighbors, and provide COMPLETE answers in Spanish. Read the answers about your fake family. You will ask and answer the questions with your neighbors, and provide COMPLETE answers in Spanish. Fake answers:Fake answers: You can say your real age.You can say your real age. Your brother is 24.Your brother is 24. You have a grandfather, he is 85.You have a grandfather, he is 85. Now ask each other:Now ask each other: ¿Cuántos años tienes?¿Cuántos años tienes? ¿Cuántos años tiene su hermano?¿Cuántos años tiene su hermano? ¿Tienes un abuelo?¿Tienes un abuelo? ¿Cuántos años tiene su abuelo?¿Cuántos años tiene su abuelo?

Billete de Salida Translate the following sentences from English to Spanish. Chris is 18 years old.Chris is 18 years old. Karla has a brother.Karla has a brother. We have a father.We have a father. My mother is 58 years old.My mother is 58 years old. Recuerda: Project due next week!