Los Altos Back to School Kindergarten & Pre-K 2014-2015 Los Altos Noche de Back to School Kinder 2014-2015.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Parent Orientation Info Meghan Levora
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Welcome back to School Ms. Martinez
1 Welcome! ¡Bienvenidos! Monroe Elementary School First Grade Primer Grado.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on addition in math, but we have moved on to creating more complete sentences on our.
NEWS FROM: ALSEELIGER ELEMENTARY SCHOOL CARSON CITY, NV Newsletter 02/01/15 Volume 1, Issue 6 Boletín de ESL ESL Newsletter 2/2 ~ NO HAY ESCUELA/NO SCHOOL.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Homework packets need to be completed! Do not turn in packets that are unfinished. Also, read at home!!
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes September Reading Logs are Wednesday! October Reading Logs will go home Wednesday, October Snack Calendars.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
1 Welcome! ¡Bienvenidos! Monroe Elementary School First Grade Primer Grado.
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Welcome back! I hope you all enjoyed you spring break! Bienvenido de nuevo! Espero que todos hayan disfrutado.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Survival Spanish – SPA II y III
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are taking a test on Seasons and Weather and beginning our unit Taking Care of the Earth! I will be sending.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
News from K62/ Noticias de K62
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Transcripción de la presentación:

Los Altos Back to School Kindergarten & Pre-K Los Altos Noche de Back to School Kinder

Parent Help Ayuda de los padres Parents can help their children by:  Helping in the classroom  Helping students in the home  Helping with homework  Supporting the class discipline program  Attending school on time and bringing absence notes  Joining P.T.A. Los padres puedan ayudar a sus ninos con:  Ayudar adentro del salon  Ayudar a su nino/a adentro de la casa  Ayudar con la tarea  Apoyar al programa de diciplina de la clase  Mandar una nota a la escuela cada vez que esta ausente su nino.  Sea miembro de P.T.A.

 Homework: It will be given out every Friday and returned on Wednesday. Please sign each day that you help your child with the homework so I know you reviewed your child’s homework.  Tarea: Asignamos la tarea cada viernes y la colectamos el miercoles. Por favor, firme la primera hoja de la tarea cada dia que ayuden su nino/a con la tarea. Esta firma indica que uds. trabajaron con su nino/a y revisaron su tarea. Homework La Tarea

 Students who turn in their homework each week will attend a special assembly at the end of the year.  Los ninos que entregen su tarea bien hecha, asistira una asamblea especial el ultima dia de la escuela. Homework La Tarea

Classroom Discipline Disciplina de la clase Please support my behavior plan:  Reward your child for good behavior  Please sign any behavior notes, and return them the next day  Please provide appropriate consequences by giving your child time out or taking away playtime  Por favor, apoyan mi plan de la disciplina:  Dale un buen premio si se porta bien  Si se porta mal, por favor, firme las notas de comportamiento y devuelvanlas al dia siguiente  Por favor apoyen a la maestra con las consequencias. Quiten la tv o ponganles en su cuarto en "time-out"

 Your child should arrive on time at 7:50 a.m. This gives them time to prepare for the day. Late students interrupt the class and make it difficult for your child to learn.  Cada dia su nino/a debe llegar a 7:50 a.m. Este da a su nino/a tiempo para prepararse para la clase. Tambien, interuta la clase cuando llega tarde y su nino no puede aprender muy bien. Attendance Asistencia

Parent Handouts/ Papeles para los padres  Daily schedule  Behavior contract  Attendance note  Sight word list  Reading ruberic  Math ruberic  Horario del dia  Contracto de comportamiento  Nota de ausencia  Lista de palabras de leer  Metas de la lectura  Metas de la matematica

Curriculum:  Math/Matematica: Houghton Mifflin “Go Math”  Reading/Linguage: Macmillan/McGraw-Hill – “Treasures”  Phonics: Learning Dynamics  Social Science/Estudios Sociales: Houghton- Mifflin – “My World”  Science/Ciencia: Harcourt School Publishers Learning Goals Metas de aprendizaje Kindergarten

Treasures Units: Unidades de Treasures Kindergarten  1. Families  2. Friends  3. Transportation  4. Food  5. Animals  6. Neighborhood  7. Weather  8. Plants  9. Amazing Creatures  10. I know a Lot  1. Familias  2. Amistades  3. Transportacion  4. Comida  5. Animales  6. Vescindario  7. La Clima  8. Plantas  9. Animales Maravilloso  10. Yo Se Mucho

 The “Go Math” program has an internet component which allows parents & students to access the math curriculum from home and review lessons that were taught that day. Each child will be given their own password to access the curriculum.  Parte del programa de matematica esta en la internet. Cada nino/a recebira su “password” paraque pueden estudiar en casa las materiales que aprendimos en la escuela. Math/Matematica: Houghton Mifflin

 Curriculum:  Macmillan/McGraw-Hill – “Little Treasures” for all content areas  Macmillan/McGraw-Hill – “Little Treasures” por todas las temas de la escuela Learning Goals Metas de aprendizaje Pre-K

Little Treasures Units: Unidades de “Little Treasures” Pre-K  1. Who We Are  2. Making Friends  3. Families  4. Food  5. Our Neighborhood  6. Transportation  7. Animals Around Us  8. Nature  9. Animals in the Wild  10. Health and Fitness  1. Quien Somos  2. Haciendo Amistades  3. Familias  4. Comida  5. Nuestro Vescindario  6. Transportacion  7. Animales que Estan Cerca  8. La Natureza  9. Animales en la natureza  10. Salud y ejercisio

Content Areas Areas de estudio Pre-K  Math  Science  Social Studies  Music  Art  Matematica  Ciencia  Estudos Sociales  Musica  Arte

 Also, for math your child has a 100’s Day Project: At home, your child will create a project using 100 items. They will receive credit for their project and will share it with the entire school. This will be due in January.  Tambien, para la matematica, su nino/a tendra un Proyecto de Cien: En la casa, su nino/a necesita hacer un proyecto que usa 100 cosas. Recibira credito por hacerlo y lo compartira los demas ninos de la escuela. Este proyecto se entregara en enero. Math/Matematica:

Reading/Linguage: Macmillan/McGraw-Hill – “Treasures”  By Parent/Teacher conferences, in December, all students MUST be able to recognize the letters of the alphabet Out of Order.  Sign up for a conference date.  En la casa necesita memorizar el alfabeto entero antes de las conferencias que estan durante el mes de diciembre. Debe memorizar todo el alfabeto solteada, letras mayusculas y minusculas.  Escoge una sita para la conferencia

 Parent/Teacher Association – helps support our school by hosting fund-raisers. They also provide for numerous assemblies, field trips, and prizes for our students. Please be supportive and join PTA for $5.00.  La associacion de padres y maestros apoyan a nuestra escuela recaudando fondos haciendo ventas especiales. Los fondos recaudados pagan por asembleas, y nos ayudan con viajes escolares para los ninos. Para hacerse miembro, necesitan pagar $5.00. No necesitan hacer nada PTA Member Miembro de PTA

 Lunch numbers – Your child needs to study their student number. Any money that your child brings to school should be in an envelope that includes their name and what the money is for.  Los numeros de almuerzo: Su nino/a necesita saber a usar su numero del estudiante. Cualquier dinero que su nino/a triga a la escuela debe estar adentro de un sobre con el nombre de su nino/a y para que es el dinero. Lunch Numbers Numeros para almuerzo

Study Materials Materiales para Estudiar Study Envelope:  How to hold a pencil  How to write the alphabet  Letter & number flashcards  Color word & number word song packets Sobre para estudiar:  Como agarrar un lapiz  Como escribir el alfabeto  Tarjetas de las letras y los numeros  Palabras a las canciones de los colores y de los numberos

 Thank you for coming to your child’s first Back to School Night.  Gracias por venir a la clase de su nino/a. Mrs. Rowe Room K-2 (562) Thanks!