4. Gaia Itemen Kontzeptu, Sailkapen eta Idazketa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOLAS KOOPERATIBOA, zer da? ¿Qué es EL JUEGO COOPERATIVO?
Advertisements

Informazioaren analisia
Bizikidetzaren pedagogian eragin zuzena duten prozesu sakonak:
Koldo Mitxelena LHI, Euskara Eskolan Eskolan eta Familian Kafe Tertulia.
Mariaren Lagundia Ikastola; Orientazioa. ORIENTAZIO PROZESUA PROCESO DE ORIENTACIÓN PROCESO DE ORIENTACIÓN PROZESU FORMATIBOA PROCESO FORMATIVO * AUTOGALDEKETA.
ATAZAK “Egoera problematikoa irtenbideratzeari begira dagoen jardueren multzoa, testuinguru batean zehaztatuta, beren amaieran ikasleek ekoizpen nabarmena.
Urteko 32. Igandea (B) Markos 12,38-44 Jose Antonio Pagola Musika:Over 20 Raibow;aurkezp:B.Areskurrinaga HC ;euskaraz:D.Amundarain.
Gurasoen motibazioa lantzeko arrazoirik ba al dugu?
ORIENTAZIOA DBH 4 ORIENTACIÓN 4º ESO. ORIENTAZIO PROZESUA / PROCESO DE ORIENTACIÓN.
1 Prematrikula datuak Datos de prematrícula IKASTURTE HASIERA INICIO DEL CURSO ESCOLAR
MUGAK ETA ARAUAK. 1.MUGAK/LIMITEAK Haurrak askotan ezinegon baten aurkitzen dira; dena nahi dute, ezin dute geldirik egon... kontrol eza dute. Haurrari.
Diviértete en Inglés SUMMER CAMP 2015 Del 22 de junio al 26 de junio y/o Del 29 de junio al 3 de julio IGE-AMPA IES URRITXE BHI BARRU AMOREBIETA-ETXANO.
1 a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) EZAUGARRIAK ETA EGITURA b) KONPETENTZIA-MAILA.
9.- DINAMIKAREN LEGEAK Lan hau Creative Commons-en Nazioarteko 3.0 lizentziaren mendeko Azterketa-Ez komertzial-Partekatu lizentziaren mende dago. Lizentzia.
ESTEREOTIPOA Jaio garen mundu honetan, pertsonak sailkatu eta hierarkizatu egiten dira bere sexuaren arabera, bere etnia, klase soziala, erlijioa, pentsaera,
Gogamena edo Pentsamendua
Alejandra Alonso Olatz Artabe Amaia Azkorra
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
Datuak antolatzen.
Txokolate-fabrika 1.
1. Gaia Kontzeptu Orokorrak.
KLONAZIOA.
EHULKU (galderak nola egin)
Aurrekontua: zer pentsatua ematen duen zenbaki labirintua
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
hauteman detektatu atzeman [ikus antzeman / atzeman ( )]
Fidagarritasunaren Azterketa
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
Testak Neurketa Eskala Gisa
NATURALEZA.
NATURA.
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
EGUZKI ENERGIA FOTOVOLTAIKA
Lurraren adina James Hutton (Lurraren teoria)
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ZUZENBIDE ZIBILA:SARRERA
ZER DA PERPAUSA.
ELEMENTU GUZTIEN INDARRA OPA DIZUT
NEURRIAK ETA MAGNITUDEAK
Datuak antolatzen.
10:00etatik 12:00etara eta 14:00etatik 17:30era.
Zazpi enpresaren diru-kontuak aztertu dituzte.
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
DESKRIPZIOA.
PISA Euskadin: 2012ko aplikazioaren ezaugarriak
IZEN SINTAGMA 2019/01/17.
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
KLOROPLASTOAK.
IRAULTZAK , GERRAK ETA ALDAKETAK
KLONAZIOA.
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
Higidura, Ibilbidea eta Desplazamendua
ZELULA AMAK.
Komunikazioaren elementuak
ENERGIA NUKLEARRA EGILEA: MARKEL URANGA.
Angeluen neurria.
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
ZELULA AMAK.
-(e)NEAN perpausen erabilera desegoki batzuk zuzentzen
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
PROGRAMAZIOA (3. MAILA) DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA T X I N G U D
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
ALDERDI PSIKOLOGIKOA SENTITU, PENTSATU, EGIN
PEDROTXO Negar luzeak egin ditut amatxo galdu nuelako, noski, baina niri zer gertatuko zitzaidan ez nekielako ere bai... Etorri ziren aitaren lagun batzuk.
FILOSOFIAren HISTORIA
Mendeko perpausen hasiera markatzeko partikulak
ZEIN DIRA ONE PIECE PROGRAMAREN PERTSONAI ONENAK?
6. Gaia: Testaten Analisi Teknikoa
KIROL INSTALAZIOAK ZUZEN ERABILTZEKO ARAUAK
Transcripción de la presentación:

4. Gaia Itemen Kontzeptu, Sailkapen eta Idazketa

4. Gaia. Itemen Kontzeptu, Sailkapen eta Idazketa Item motak 1. 1.Item irekiak Entsaio motako itemak Erantzun laburreko itemak Esaldiak osatzeko itemak 2. 2.Item objektiboak Zuzena/okerreko itemak Aukera anitzeko itemak Binakatzeko itemak Bai/ez itemak Likert motako itemak Itemen idazketa 1. 1.Edozein motako itementzat arauak 2. 2.Entsaio motako itementzat arauak 3. 3.Arau orokorrak item objektiboentzat 4. 4.Aukera anitzeko itementzat arauak 5. 5.Zuzena/Okerra eta Bai/Ez itementzat arauak Likert motako itementzat arauak Itemen bilduma

4.1.-Item motak Item irekiak Entsaio motako itemak "Fotosintesisaren prozesua deskribatu". Erantzun laburreko itemak "¿Bineten ustez, zeintzuk ziren goi-mailako prozesu psikologikoak?". Esaldiak osatzeko itemak "Adimena neurtzeko 1. eskala metrikoaren asmatzailea izan zen".

Item objektiboak   Zuzena/Okerreko itemak "Adimena neurtzeko lehen test kolektiboa, 1. gerrate mundialaren eraginez eraiki zen". Z O   Aukera anitzeko itemak "¿Zenbat gradu neurtzen dute hiruki baten hiru angeluek?". A. 45 B. 180 C. 90 D. 360   Binakatzeko itemak "Erlazionatu ezkerraldean azaltzen diren pertsonak, eskuinaldean azaltzen diren gertaera edo kontzeptuekin". A. Terman1. Psicologia esperimentaleko 1. laborategia B. Binet2. Test hitza lehen aldiz erabili C. Cattell3. Adimena neurtzeko 1. eskala metrikoaren asmatzailea D. Galton4. Estatistikaren erabilera giza zientzietan 1. aldiz E. Wundt5. Adimen kozientearen formularen asmatzailea.   Bai/Ez itemak "Hezkuntzaren neurketa gai aspergarria da" Bai Ez   Likert motako itemak "Hezkuntzaren neurketa oso gai interesgarria da" A. Erabat ados B. Ados C. Indiferentea D. Desakordioan E. Erabat desakordioan

4.2.-Itemen idazketa Edozein motako itementzat arauak  Espezifikazioen koadrotik abiatu  Denbora utzi  Adituei eman irakurtzera  Behar baino gehiago idatzi

Entsaio motako itementzat arauak  Eragiketa mentala  Material edo antolaketa berria  Aditz motak  Galdera argi eta garbiak  Gai korapilotsua  Ikasleen heldutasunera egokitu  Denbora  Ordenazioa  Arauak idatzi  Puntuen balioa  Zuzenketa –Zuzenketa analitikoa edo sintetikoa –Aurretik zehaztu eskatutako ezaugarriak –Erantzun eredua idatzi –Lehendabizi galdera berdina proba guztietan –Izenak ezautu gabe –Komentarioa idatzi alderatu, kontrastatu, arrazoiak eman, adibide orijinalak eskaini, azaldu nola, kritikatu, bereiztu, ilustratu, zer gertatuko litzateke baldin eta,

Item objektiboentzat arauak (1) 1. Hizkuntza eta hiztegi egokituak 2. Erantzun zuzena ziurtatu “Alkoholismoa gaixotasuna da” (GAIZKI) “OMS-ren arabera alkoholismoa gaixotasuna da” (ONGI) 3. Erantzun zuzen bakar bat 4. Item bakoitzak alderdi garrantzitsua "¿Zenbat soldadu sailkatu behar ziren EEUUetan munduko 1. gerran?" A B C D

Item objektiboentzat arauak (2) 5. Item bakoitza independientea 1.Item baten erantzuna bestearen oinarria ez "Neurtresnaren prezisio eta egonkortasunari buruz hitz egiterakoan, testaren zein ezaugarriari buruz ari gara?". A. Fidagarritasuna B. Balidezia C. Baremazioa D. Itemen analisia "Ondorengo hauetatik, zein da aipatutako ezaugarrian eragin negatiboa izango duena?. A. Testaren gehiegizko zailtasuna B. Testaren aplikazio denbora C. Testaren item moetak D. Aurreko alerik ez 2.Erantzunik ez eman "EEUUetan, munduko 1. gerran soldadu sailkatu behar zituztenez, zer gertatu zen?". A. Adimena neurtzeko lehen testak asmatu ziren B. Lehen aldiz erabili zen estatistika giza zientzietan C. Adimena neurtzeko lehen test kolektiboa asmatu zen D. Adimen testetann Likert moetako itemak sartu ziren

Item objektiboentzat arauak (3) 6. Galdera engainagarriak ez Binet, urtean adimena neurtzeko lehen eskala metrikoa osatu zuenak, goi-mailako prozesu psikologikoak arrazonamendua, ulermena eta judizioa zirela uste zuen. Z O 7. Arazo garbia "Ondorengo sustantzi hauetatik, zein izango litzateke garrantzitsuena gizonarentzat?". A. Proteinak B. Ura C. Bitaminak (Gaizki) D. Mineralak "Osasun oneko pertsona bat jenderik gabeko irla baten egongo balitz, zer aurkitu beharko luke bizitzen jarraitu ahal izateko?". A. Zelulak mantentzeko proteinak B. Ura edateko (Ongi) C. Gorputzaren metabolismoa mantentzeko bitaminak D. Energia lortzeko karbono hidratoak edo grasak

Aukera anitzeko itementzat arauak (1) 1. Enuntziatu osatua GAIZKI Bineten ustez: A. Arrazonamendua, ulermena eta judizioa ziren goi-mailako prozesu psikologikoak. B. Adimena ezin zen neurtu C. Adimena, zentzuen funtzionamenduarekin erlazionatua zegoen D. Goi-mailako prozesu psikologikoak ezin ziren neurt ONGI Bineten ustez, zeintzuk ziren goi-mailako prozesu psikologikoak?. A. ulermena, arrazonamendua eta judizioa B. ikusmena eta entzumena C. memoria eta hitzezko ulermena D. fenomeno sentsomotoreak

Aukera anitzeko itementzat arauak (2) 2. Enuntziatuak luzatu, aukerak laburtu GAIZKI   ¿Zein izan zen Darwinen aportaziorik handiena biologiarentzat?.   A. "Espezien sorrera" liburua idaztea   B. "Gizakia eta abereak" liburua idaztea   C. "Gizakiaren sorrera" liburua idaztea   D. "Espezieak eta gizakia" liburua idaztea ONGI   ¿Zein liburu idatzi zuen Darwinek?.   A. Espezien sorrera   B. Gizakia eta abereak   C. Gizakiaren sorrrera   D. Espezieak eta gizakia

Aukera anitzeko itementzat arauak (3) 3. Enuntziatuan beharrezko informazioa bakarrik GAIZKI   Cattell, psicologo amerikarra Wundten psikologia esperimentaleko laboritegira ikastera joan zena, Galtonen antzera, adimena zentzuen funtzionamenduen bitartez neur zitekeela uste zuen. Horregatik, nahiz eta Wundten aurka izan, ikerketa bat egin zuen bere hipotesi hau frogatze ote zen aztertzeko. Zenbait neurketa eta analisi estatistiko egin zituen eta ondorio batera iritsi zen. Zein zen ondorio hau?.   A. Bere hipotesia bete zen   B. Bere hipotesia ez zen bete   C. Populazioaren arabera hipotesia betetzen zen   D. Zentzuen funtzionamendua adimenarekin erlazionatua zegoen  ONGI   Zein ondoriora iritsi zen Cattell, adimena zentzuen funtzionamenduarekin erlazionatua ote zegoen ikertu zuenean?.   A. Adimena zentzuen funtzionamenduarekin erlazionatua zegoen   B. Adimena ez zegoen zentzuen funtzionamenduarekin erlazionatua   C. Populazioaren arabera lortzen zen erlazioa hau   D. Teknika estatistikoen falta zuen erlazio hau frogatua ahal izateko

Aukera anitzeko itementzat arauak (4) 3. Enuntziatuan beharrezko informazioa bakarrik GAIZKI   Mota zehatz bateko zelulak, talde bereizi batekoak dira eta lan espezializatua dute. Zelula talde honi tejido deritzo. Gure gorputzean tejido mota diferenteak ditugu. Ondoko hauetatik, zein izango litzateke tejido epiteliala?.   A. Tendoiak   B. Adenoideak eta amigdalak   C. Menbrana mukosak   D. Kartilagoak ONGI   Ondoko hauetatik, zein izango litzateke tejido epiteliala?.   A. Tendoiak   B. Adenoideak eta amigdalak   C. Menbrana mukosak   D. Kartilagoak

Aukera anitzeko itementzat arauak (5) 4. Ezezkoak kontuz erabili 5. Material berria ulermena eta aplikazioarentzat GAIZKI   Nola definitu zuen Termanek Adimen Kozientea?.   A. Adin kronologikoa zati adimen adina bider 100.   B. Adimen adina zati adin kronologikoa bbider 100.   C. Adimen adina zati adin kronologikoa   D. Adin kronologikoa zati adimen adina ONGI   Zein izango da adimen test batean 110eko adimen kozientea lortu duen 7 urteko haur baten adimen adina?.   A. 7   B. 7 baino txikiago   C. 7 baino handiago   D. Datu horiekin ezin daiteke jakin

Aukera anitzeko itementzat arauak (6) 6. Distraktore sinesgarriak GAIZKI   Zein izan zen adimeneko 1. eskala metrikoaren asmatzailea?.   A. Chartlon Heston   B. Binet   C. Lola Flores   D. Einstein ONGI   Zein izan zen adimeneko 1. eskala metrikoaren asmatzailea?.   A. Galton   B. Binet   C. Cattell   D. Pearson

Aukera anitzeko itementzat arauak (7) 7. Aukera parekoak, pistarik eman gabe GAIZKI   Una de las aportaciones más importantes de Binet fue que se podían interpretar las puntuaciones obtenidas por los sujetos en los tests de inteligencia basándose en la:   A. Edad cronológica   B. Razonamiento del sujeto   C. Centiles   D. Errores cometidos por los sujetos   ONGI   Una de las aportaciones más importantes de Binet fue que se podían interpretar las puntuaciones obtenidas por los sujetos en los tests de inteligencia basándose en:   A. La edad cronológica   B. El razonamiento del sujeto   C. Los centiles   D. Los errores cometidoos por los sujetos

Aukera anitzeko itementzat arauak (8) 8. Aurrekori ez 9. Aurreko guztiak

Zuzena-okerra itementzat arauak 1. Kontuz determinatzaile zabalekin   GAIZKI. Bakteriak guztiek gaixotasuna sortzen dute. Z O   ONGI. Bakteria patogenoak gaixotasuna sortzen dute. Z O 2. Ez erabili zehaztasun gutxiko hitzak 3. Kontuz ezezko esaldiekin GAIZKI. Tuberkulosisa ez da gaixotasun ez kontaminantea. Z O   ONGI. Tuberkulosisa gaixotasun kontaminantea da. Z O   GAIZKI. 36 zenbakia ez da inparra. Z O   ONGI. 36 zenbakia parra da. Z O 4. Ideia bakar bat GAIZKI. – –Cattell, adimeneko 1. eskala metrikoaren asmatzailea, proba psikologiko bereizi batzu izendatzeko "test" hitza erabili zuen lehen aldiz. V F ONGI – –Cattellek erabili zuen lehen aldiz "test" hitza ProBa psikologiko bereizi batzuk izendatzeko. V F

Likert motako itementzat arauak  Errelebantzia  Argitasuna –Adierazpen sinpleak –Kontuz ezezkoekin –Adierazpen unibertsalekin kontuz (beti, inoiz) –Ideia bakar bat item bakoitzean –Enuntziatuak 20 hitz gehienez  Diskriminazioa  Bipolaritatea  Hasieran, ideia bera item desberdinen bitartez  Orainaldia erabili  Ez dira 4 edo 5 baino gehiago item positibo edo negatibo batera jarri behar  Gatazka sortzen duten itemak erdian  Tartetako gatazka sortzen eta sortzen ez dituzten itemak  Behar baino item gehiago idatzi  Erantzunen idazketa –Zenbakiak edo hizkiak –Simetrikoak –Tarteko aukera

4.3.-Itemen bilduma (1)  Item multzoa ez da testa  Berbegiratu espezifikazio koadroa  Puntuazio sistema  Ordenazioa –Formato berekoak batera –Eduki berekoak batera –Zailtasunaren arabera  Item zailenak egin gabe  Motibazioa –Gatazka sortzen duten itemak  Erantzun zuzenek ordenik gabe

4.3.-Itemen bilduma (2)  Arauak –Probaren deskribapena –Helburua eta motibazioa –Mekanika –Zoria  Irakurketa erraztu –Itemen arteko distantziak –Erantzun bakoitza lerro desberdinean –Item guztia orri berean –Material bera behar duten itemak orri berean  Erantzun orria –Zuzenketa errazagoa –Merkeagoa