LA VEU I EL CANT. QUALITATS DE LA VEU La veu expressa, comunica i ens identifica. Quan parlem la nostra veu te una altura indeterminada (no sabem quina.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Advertisements

en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Sentir l’esperit Sentir el espíritu L’esperit no creix en els arbres, però es nodreix del nostre entorn, com el cos es nodreix del menjar. El espíritu.
Els colors de l’ Advent.
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Catedral gòtica de Barcelona. La Planta
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
RESUM.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
LA TAREA LA VOZ HUMANA Yari y Nicole.
Tema 2 La voz y el canto.
TIPOS DE AGRUPACIONES C O R O S EQUIPO: VALERIA YULI KARLA.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Nivel: Primario Secundario Prof. Eloy Huanca Quispe
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
El Barroc musical Els “castratis”
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Els instruments musicals
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
EL LLENGUATGE MUSICAL.
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
EL TRIVIAL DE LES MTS 10 MINUTS….
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recordem què vol dir ser adolescent
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
ÍNDEX 1) QUÈ SABEM? 2) QUÈ VOLEM SABER?
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
La veu passiva Tema de present.
DE LA DURADA AL RITME.
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Somnis d'Infant.
LES Etapes DE LA VIDA.
L’AIGUA A LA NATURA.
El Programa Educatiu CLIC, OBERT i COL·LABORATIU
La música és l’ART d’organizar els SONS en el TEMPS.
LA VIDA DE LES PERSONES.
Coneixement del Medi Social i Cultural
La primavera d’Antonio Vivaldi Musicograma Pau Duran
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Somnis d‘infant.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
SISTEMA DUNAR.
Jesús és viu TEMPS DE PASQUA!.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Llengua catalana i literatura
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

LA VEU I EL CANT

QUALITATS DE LA VEU La veu expressa, comunica i ens identifica. Quan parlem la nostra veu te una altura indeterminada (no sabem quina nota estem fent) Quan cantem la veu emet uns sons amb una altura determinada (notes)

Les veus La veu natural és la que fem servir normalment la majoria de persones per parlar i cantar. La gran majoria d’artistes actuals l’utilitzen. La veu impostada és aquella que fan servir els cantants d’òpera. Cal molta tècnica i estudi per aconseguir arribar a notes tan agudes i greus amb tanta intensitat.

CLASSIFICACIÓ DE LES VEUS Per classificar les veus cal tenir en compte l’altura a la que podem arribar. La distància existent entre la nota més greu i més aguda que una mateixa veu pot dir es la tessitura i marca la categoria on quedaria registrada.

Classificació de les veus Infantil o blanques Tiple (aguda) Contralt (greu) Femenines Soprano (aguda) Mezzosoprano Contralt (greu) Masculines Tenor (aguda) Baríton Baix (Greu)

AGRUPACIONS VOCALS

L’ésser humà fa mil·lennis que fa servir el cant per fer les seves activitats. Durant la prehistòria i l’antiguitat (grecs, romans, egipcis…) el cant i la dansa s’utilitzaven per celebar rituals.

A partir d’aleshores els cants formen part de la vida de les dones i homes. Amb el temps les formacions han anat variant i s’han adaptat als gustos i necessitats del moment.

Podem classificar les agrupacions segons el nombre de components: Agrupacions petites: –Duo –Trio –Quartet...

Agrupacions mitjanes: Cor / coral (Aprox membres).

Agrupacions grans –Gran cor –Escolania –Orfeó