La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué materias estudias?
Advertisements

¿Qué clase tienes? Vocabulario.
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Escribir – Fill-in-Blank
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Quasimodo: (son las doce)
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Dictación No. 5 Una chica quiere ser famosa. Quiere ser la mejor modelo del mundo. Primero, va a Bogotá, Colombia. Entrega una solicitud para el concurso.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Belanova – Baila mi corazón Oraciones malas: Bad sentences: Copia y corrígelas: 1.Soy como mucho ensalada with aderezo. 2.Me bebe la limonada. 3.Mi no.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Daily Routine Assessment-Monday!
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Las Clases. Las lenguas La clase de español La clase de francés La clase de inglés.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
TENER review and Practice. Forms of tener are: Yo TENGONosotros TENEMOS Tú TIENESVosotros TENÉIS Él, ella, Ud. TIENEEllos, ellas, Uds. TIENEN.
Calentamiento: The following song is about what Manu Chao likes. How do you think you say “I like” in Spanish?
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Vámonos The bolded word(s) are wrong in each sentence. Write each sentence CORRECTLY. 1) Yo soy corriendo. 2) Tú estás dormiendo. 3) La chica es leiendo.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Description Sentences
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Hola, ¡buenos días!.
Write in Spanish (See pag 96)
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Descripciones de Personalidad
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Transcripción de la presentación:

La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15

 el ingles  La clase de matematicas  La clase de ciencias  La clase de historia  la geografía  la educacion fisica  la biologia  la banda

 Me encanta/n…  No me gusta/n nada…  Pienso que es/son dificil(es)/aburido(s)/a(s)  Pienso que es facil/interesante  Soy bueno/a en… español y historia.  Soy malo/a en… matematicas y geografia.

 Es…pequeña/grande/moderna/viejo(a)  Está en… el campo/la ciudad/el suburbio  Es una escuela.. mixta/para chicos/para chicas  Hay casi ciento ______ estudiantes y cuarenta maestros.

 Es necesario– it is necessary  Se prohibe– It is prohibited to  Uno debe– one must

 Watch the Sr. Wooly class rules video and write down a few of his rules.  Video Link: rules rules  Share words you learned during the video.  Read the class rules from Ms. Bell’s classroom and compare them.

 You will work on the laptops to create PowerPoints to present to your classmates about your school schedule.  You will include the following in order:  1. What school you attend and a physical description of the school. -1 slide  2. A schedule of your classes. You will use ordinal numbers to discuss your schedule (1 st, 2 nd 3 rd etc.) –7 slides  3.What you think about at least 4 of your classes. -4 slides  4. At least 5 things you should or should not do in school. -1 slide