Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time Spanish I.
Advertisements

Telling Time Spanish I To ask the current time use the following question: ¿Qué hora es? 3 ?
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes. Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what.
La Escuela y las clases.
México Somos estudiantes
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
¿Qué hora es? How to tell time in Spanish. To ask someone for the time  In Spanish, to ask what time it is, you say What time is it?
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Qué hora es? What time is it?.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes. Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what.
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Present Tense –AR verbs Unidad 2, Lección 2. Some (AR) verbs we know!  Escuchar – to listen  Tocar – to play  Alquilar – to rent  Estudiar – to study.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Salta para arriba U1L1 Esp. III. When you see the equivalent for your card, be the first to jump up and say the answer on your card!!!
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Present tense of –AR verbs To talk about things you do, you use the present tense.
Time (La Hora) Son las dos de la tarde. Muchos de los estudiantes salen de la escuela a las dos y diez.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Avancemos 1 – Unidad 2 Lección 1
UNIDAD 2 – LECCIÓN 1 Martes veintidos de septiembre del dos mil quince Objetivos de lección 1: 1.SWBAT talk about daily schedules, 2.ask and tell time,
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it? ¿A qu é hora …? At what time…?
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
used instead of A.M. and P.M.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
The time.  ¿Qué hora es? What time is it?  Es la.../Son las… It is…o’clock To say at what time something happens use:  ¿A qué hora es…? At what time.
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
1. La clase de español es a la una menos veinticinco. 2. El almuerzo es a las doce en punto. 3. La fiesta es a las ocho de la noche. 4. ¿A qué hora es.
La hora- Time. To talk about the __________________ time, you will need to know the following phrases: ¿Qué hora es? - ______________________________.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Unidad 2 Lección 1.
Transcripción de la presentación:

Unidad 2.1

 You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how often you do things  Use the verb tener and tener que  Use expressions of frequency  Learn the present tense of ar verbs

1. ¿Cómo se llama la amiga de Pablo? 2. ¿A quién le gusta llegar temprano a la clase? 3. ¿Qué clase tiene Claudia a las ocho y diez? 4. ¿Qué clase tiene Claudia a la una y media de la tarde? 5. ¿Para Pablo la clase de ciencias es fàcil o difícil? ¿Por qué? 6. ¿A quién no le gusta sacar una mala nota?

 Hay –There is, there are  Hay diez estudiantes.  ¿Cuántos estudiantes hay? (are there)  Compare:  Hay un libro. Es un libro.

 Write down the numbers in your notes or note cards.  Common mistakes:  diez = 10  dieciséis=16 (has an accent)  Instead of diez y siete =diecisiete  The number twenty : veinte (veins)  Instead of veinte y uno =veintiuno  22 & 23 have accents!  Treinta y uno = 31 etc…

 Is time feminine or masculine?  What does hora mean?  Use Es la una to say that it is one o’clock: use Son las…. for any other time.  It is 1:00 =Es la una.  It is 5:00 =Son las cinco.  Use y minutes for the number of minutes after the hour (up to 30)  It is 2:10 =Son las dos y diez.  It is 1:20= Es la una y veinte.

 Use menos + minutes for the number of minutes before the hour.  It is 12:40 = Es la una menos veinte.  It is 5:50 = Son las seis menos diez.  Use y or menos cuarto for a quarter of an hour and y media for half an hour.  It is 12:15 =Son las doce y cuarto.  It is 1:45 =Son las dos menos cuarto.  It is 7:30 = Son las siete y media.

 To say whether it is a.m or p.m you use:  de la mañana  de la tarde  de la noche  To say at what time something happens, use a la(s)  La clase de arte es a la una y la clase de inglés es a las dos.

 Write out the time. 1. 1:20 pm 2. 3: 40 am 3. 5:45 pm 4. 10:30 pm 5. 1:15 am 6. 6:50 pm 7. 12:10 am

 Ask your partner at what time he/she has the following classes:  How would you ask the question and how would you answer?  La clase de matemáticas  La clase de inglés  La clase de ciencias  La clase de español

 Tener like ser and is an irregular verb.  tengotenemos  tienestenéis  tienetienen  Tengo clase el martes.  Vosotors tenéis la clase el jueves.  Tener + que + infinitive is used to talk about what someone has to do.  Tengo que estudiar. Usted tiene que hacer la tarea.

Ask your partner if he has to do the following. 1. Estudiar para________ 2. Hacer la tarea_______ 3. Usar la computadora para______ 4. Leer el libro______ 5. Tocar la guitarra para_______ 6. Trabajar________ 7. Tomar apuntes para________

1. Yo__________la clase de español la primera hora. 2. Tú________mucho dinero. 3. Ellos_______que hacer la tarea. 4. Pablo y yo_______que comer la pizza. 5. Vosotros________que comprar el helado. 6. Ustedes_______que hablar a la maestra. 7. Usted_________que tomar apuntes. 8. Pablo________que trabajar.

1. I have to rest after school. 2. He has to study for Biology. 3. They have to read a book for English. 4. You all have to write the numbers. 5. You(formal) have to work. 6. She has a hard class. 7. We have math second period. 8. You have a book.

1. ¿Qué clases tienes? 2. ¿A qué hora es la clase de inglés? 3. ¿Qué tienes que hacer para la clase de ciencias? 4. ¿En qué clase tienes que tomar apuntes? 5. ¿A qué hora tienes que llegar a la escuela? 6. ¿Qué tienes que hacer todos los días?

 Remember there are three types of verbs ____,_____y _____.  In Spanish, the present tense is formed by changing the ending of the verb.  To form the present tense of a regular verb that ends in –ar, drop the –ar and add the appropriate ending.

 hablo  hablas  habla  Hablo inglés.  I speak English.  I am speaking English.  I do speak English.  hablamos  habláis  Hablan ¿Hablas inglés? Do you speak English? Are you speaking English

1. Yo_______(to buy) la pizza. 2. Tú_______(to rest) en tu casa. 3. Pablo y yo_____(to study) mucho. 4. Pablo y tú_____(to watch) televisión poco. 5. Vosotros______(to work) en el Gap. 6. Ustedes________(to prepare) la comida. 7. Mi amigo_______(to play) la guitarra. 8. Ellas________(to ride)la bicicleta. 9. Yo_________(to need) el libro. 10. Ellos_______(to arrive) tarde a la clase. Do activity 12 pg. 97

1. I rent a DVD. 2. Do you play the guitar? 3. Do they practice sports? 4. Does he ride a bike? 5. You study a lot for Spanish. 6. You all talk on the phone. 7. She prepares food. 8. You listen to music.

1. ¿Cuántas hora estudias para el examen? 2. ¿Dónde trabaja usted? 3. ¿Quién toca la guitarra? 4. ¿Qué miran ustedes por televisión? 5. ¿Quién saca buenas notas? 6. ¿Qué necesitas para la clase de español?

 Situation: there is a new student in the school. You need to introduce yourself.  Include name  Nationality  Time  Weather  Likes and dislikes  Use ar verbs and the verb to have  You must be able to speak for 2 min.  Must be memorized!