¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Advertisements

Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
misssimmondshomeworklogPDSAOctober2007
Pilla al intruso La biología La física La química La música
Me at School Warm-up:organize in 2 groups the answers
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Gustar- To like (to please)
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
¿Cómo es …? Es… Son …. ¿Como es el español? I think that… It’s… Fun Interesting Relaxing Useful Funny For me Pienso que… Es… Divertido Interesante Relajante.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
7 Y 8 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny is tall 2) Amber and Lauren are pretty. 3) Mini me is ugly. 4) I (as in YOU) am ________. Vocabulario.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
En el colegio Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
(In School) By Christine
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
¡A buscar! What do all these words have in common?
Gender in español Gramática 2.2
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Tu dia en la escuela Your day in school Tu dia en la escuela In Chapter 2A we will learn: Class periods/ordinal numbers Classes describing classes what.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Noun-Adjective Agreement
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Repaso de Pronombres Review of Pronouns. Verbos como aburrir, interesar, y gustar The verbs aburrir, interesar, and gustar function the same in Spanish.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Bellringer 10/2 Fill in the blank with the correct family member in SPANISH. 1. La madre de mi padre es mi _____. 2. El hijo de mi tía es mi _____. 3.
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT Review of articles definite/indefinite Definite articles in Spanish = el, los, la, las Indefinite articles in Spanish = un,
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
La vida escolar school life Capítulo 4-1. los útiles escolares school supplies.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
9 de noviembre Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) First, I have Spanish, then I have English, later, I have chemistry. 2) Conjugate: tener (all 5 forms) 
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO)
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Saying you like subjects in Spanish Me gusta el español. Me gustan las ciencias. Me encanta el inglés. Me encantan las matemáticas. Me gusta mucho... Me.
Exam Review Definite articles (the) El La Los las.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Learning Objectives: To be able to name 18 school subjectsTo be able to name 18 school subjects jueves, el diecinueve de enero ¡Vamos Al Instituto! Me.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Las opiniones A Escribe las asignaturas y subráyalas. (Write the subjects in Spanish and underline them as shown.) a Me gusta la geografía. b No me gustan.
Cómo es el profesor de ciencias? El profesor de ciencias es…
Emparaja el español con el inglés:
STARTER: If the infinitive for ‘to study’ is ‘estudiar’
Transcripción de la presentación:

¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas martes 6 de deciembre ¿Por qué te gusta? Objetivo: Saber como justificar tu opinión de las asignaturas Know how to justify your opinion about school subjects Starter: Pon las frases en orden Put the phrases in order gusta Me español el las encantan Me matemáticas teatro la el historia Odio y el también y Me inglés dibujo gustan el nada No ciencias gustan me las Me gusta el español Me encantan las matemáticas Odio el teatro y la historia Me gustan el inglés y también el dibujo No me gustan nada las ciencias Extension: Traduce hasta inglés Translate into English

¿Por qué? ¿Te gusta el inglés, Boots? Me encanta el inglés. ¿Por qué? Porque es muy interesante

interesante interesting

aburrido boring

bueno good

divertido fun

difícil difficult

fácil easy

útil useful

relajante relaxing

1, 4, 5, 6, 8 TAREA: Escucha y escribe la asignatura y a la opinión Religión – interesante RE – interesting Matemáticas – faciles Maths – easy Historia – buena History – good Español – difícil Spanish – difficult Ciencias – aburridas Science - boring 1, 4, 5, 6, 8

PORQUE ES = BECAUSE IT IS (AFTER A SINGULAR NOUN) PORQUE SON = BECAUSE THEY ARE (AFTER A PLURAL NOUN)

Me gusta El inglés Porque es Divertido. Putting it all together to describe whether you like or dislike a subject and give your reason Me gusta El inglés Porque es Divertido.

Me encanta La historia Porque es Divertida.

Odio Las ciencias Porque son Aburridas.

ADJECTIVES RULES 1) ADJECTIVES THAT END IN -O You need to add –a (fem) in the singular. To make the plural forms you add an s Eg - bueno/buena/buenos/buenas 2) ADJECTIVES THAT END IN -E Those that end in -e in singular are same for mas & fem. To make the plural forms you add an s. Eg - importante/importantes 3) ADJECTIVES THAT END IN A CONSONANT Some end in a consonant (mas & fem). To make the plural forms you add es. Eg – útil/útiles USE THESE RULES TO FILL IN THE REST OF THE TABLE. THEN ADD ENGLISH TRANSLATION Masculine singular Feminine singular Masculine plural Feminine Plural divertido divertidas aburridos interesante interesantes difícil

TAREA 1: Empareja el español con el inglés 1) ADJECTIVES THAT END IN -O You need to add –a (fem) in the singular. To make the plural forms you add an s Eg - bueno/buena/buenos/buenas 2) ADJECTIVES THAT END IN -E Those that end in -e in singular are same for mas & fem. To make the plural forms you add an s. Eg - importante/importantes 3) ADJECTIVES THAT END IN A CONSONANT Some end in a consonant (mas & fem). To make the plural forms you add es. interesante difícil bueno útil divertido relajante aburrido fácil difficult fun useful relaxing boring easy good interesting TAREA 2: Elige la palabra correctas El dibujo es interesante / interesantes. Me gusta la historia porque es divertido / divertida. En mi opinión, las ciencias son útil / utiles. Me encanta la educación física porque es muy relajante / relajantes. Odio el inglés pero es útil / utiles.

Escribe una conversacion interesante difícil bueno útil divertido relajante aburrido fácil Me encanta Me gusta No me gusta Odio TAREA 3: Escribe una conversacion ¿Te gusta el inglés, Boots? Me encanta el inglés. ¿Por qué? Porque es muy interesante

Saber como dar tu opinión de las asignaturas Objetivo: Saber como dar tu opinión de las asignaturas Know how to give your opinion about what you have learnt today. TASK: Escribid en tu cuaderno como te sientes sobre que has aprendido hoy Draw a face and write the Spanish about how you feel about what you have learnt today Estoy seguro I’m confident No estoy totalmente seguro I’m not totally sure No lo entiendo I don’t understand

ADJECTIVES RULES 1) ADJECTIVES THAT END IN -O You need to add –a (fem) in the singular. To make the plural forms you add an s Eg - bueno/buena/buenos/buenas 2) ADJECTIVES THAT END IN -E Those that end in -e in singular are same for mas & fem. To make the plural forms you add an s. Eg - importante/importantes 3) ADJECTIVES THAT END IN A CONSONANT Some end in a consonant (mas & fem). To make the plural forms you add es. Eg – útil/útiles USE THESE RULES TO FILL IN THE REST OF THE TABLE. THEN ADD ENGLISH TRANSLATION Masculine singular Feminine singular Masculine plural Feminine Plural divertido divertidas aburridos interesante interesantes difícil